خانه | خبر | اخبارایران

"بازداشتگاه غيرقانونی نداريم هر کس گفته غلط کرده"

جمعه, 1391-09-10 13:56
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

اسماعيل کوثری، عضو کميسيون امنيت ملی مجلس ايران اظهارات مهدی دواتگری، نماينده ويژه مجلس ايران در پرونده مرگ ستار بهشتی مبنی بر اين‌که نگه‌داری اين وبلاگ‌نويس معترض در بازداشتگاه پليس فتا غيرقانونی بوده رد کرد و گفت "بازداشتگاه غير قانونی نداريم".

 

اسماعيل کوثری امروز جمعه ۱۰ آذرماه به خبرگزاری کار ايران (ايلنا) گفت: "‌اينکه فردی مدتی در زندان اوين می‌ماند و پس از آن هم در بازداشتگاهی فوت می‌کند دليل غيرقانونی بودن بازداشتگاه نيست."

 

کوثری افزود:‌ "بعد از ماجرای کهريزک ديگر هيچ بازداشتگاه غيرقانونی نداريم و هر کسی چنين ادعايی دارد غلط کرده است."

 

وی زندان اوين و بازداشتگاه‌های ديگر را "قانونی" و "تحت نظارت" دانست.

 

مهدی دواتگری، نماينده ويژه مجلس ايران در پرونده مرگ ستار بهشتی دوشنبه گذشته گفت تخلف پليس فضای توليد و تبادل اطلاعات نيروی انتظامی ايران (فتا) در پرونده اين وبلاگ‌نويس "محرز است".

 

اسماعيل کوثری: اينکه می‌گويند رئيس پليس بايد استعفا کند حرف درستی نيست

دواتگری افزود: "متأسفانه مأمورين فتا، متهم (ستار بهشتی) را پس از دستگيری بدون دستور قضايی در تحت نظرگاه پليس فتا آن هم به مدت يک شب نگه می‌دارند که اين نگهداری کاملا غيرقانونی بوده است."

 

به گفته دواتگری "علی‌رغم دستور قاضی مبنی بر انتقال متهم به بازداشتگاه آگاهی، پليس فتا پس از بازگيری متهم از زندان اوين باز هم وی را به تحت نظرگاه پليس فتا منتقل کرد."

 

مهدی دواتگری همچنين گفت: "ابراز برائت پليس فتا از اشتباه صورت گرفته که منجر به هزينه برای نظام شده، با برکناری و يا استعفای فرماندهی پليس فتا امکان‌پذير است."

 

اسماعيل کوثری به اين سخنان دواتگری نيز پاسخ داد و گفت: "اينکه می‌گويند رئيس پليس بايد استعفا کند حرف درستی نيست. بايد مقصر يا مقصرين (در صورت وجود) مشخص شود بعد با آنها برخورد قانونی شود."

 

کوثری اين انتقاد را که دو هفته‌ای است در مورد مرگ ستار بهشتی اطلاع‌رسانی نشده است رد کرد و گفت اين قضاوت "ناعادلانه" و قوه قضائيه در حال پيگيری موضوع و پاسخ آزمايش‌های پزشکی قانونی است.

 

وی ادامه داد: "همين‌طوری نمی‌شود در جامعه خبری منتشر کرد."

 

ستار بهشتی که آبان‌ماه امسال توسط پليس فتا بازداشت شده بود، در زمانی که در بازداشتگاه پليس به‌سر می‌برد، جان خود را از دست داد.

 

خانواده وی می‌گويند اين وبلاگ‌نويس توسط بازجويان به قتل رسيده اما دادستانی تهران هنوز اين موضوع را تأييد نکرده است.

 

با اين حال دادستانی تأييد کرده است که ستار بهشتی بيماری نداشته که منجر به فوتش شده باشد.

 

دادستانی همچنين اعلام کرده است در برخی نقاط بدن اين وبلاگ‌نويس آثار کبودی وجود داشته و ممکن است وی بر اثر "شوک يا فشارهای شديد روحی" در بازداشتگاه فوت کرده باشد.

 

ستار بهشتی کارگری بود که در مورد نقض حقوق بشر در ايران وبلاگ می‌نوشت. وی ۹ آبان‌ماه جاری در منزلش در رباط کريم در نزديکی تهران بازداشت شد. در روز ۱۶ آبان مقامات با خانواده او تماس گرفته و آن‌ها را از مرگش در زمان بازداشت مطلع کردند.

 

مرگ ستار بهشتی بازتاب گسترده‌ای در جهان يافت. نهادهای مدافع حقوق بشر و چند کشور از جمله فرانسه، بريتانيا و آمريکا مرگ وی در زندان را محکوم کردند.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

با سلام؛ قبل از هرچیز واقعاً ممنون از رادیو زمانه که این امکان ارسال دیدگاه را دارند. بنظر میرسد که بقیه رسانه ها با «حساب»گری های خاص خودشان چنین امکانی را (متاسفانه، و به طرز دردآوری همانند روش و شیوه های وحشتناک خود حکومت اسلامی) از ایرانیان محترم دریغ میدارند. دلیلش را خدا داند و خود آن رسانه هایی که کاش و ایکاش تنها کمی وجدان داشتند و بس و دست اندرکارانشان هم کمی «واقعی» فکر میکردند و این امکان را به هم میهنان میدادند تا افراد مخالف و موافق دیدگاه های خود را مینوشتند. مجدداً ممنون از رادیو زمانه...
اما موضوع مهم مسئله خبر رسانی هست و «روشنگری»؛ که خوشبختانه باز برخلاف خیلی از رسانه های عمومی رادیو زمانه از همان اول اخبار مربوط به این هموطن شریف و آزاده ما «ستار» گرامی را در اختیار ما قرار داده است (به اضافه خیلی از هموطنان شریف و با وجدان ما؛ در وبلاگهای شخصی شان). امروز مادر گرامی ستار عزیزمان مجدداً در مصاحبه ای از فشارهایی که به ایشان و به کل خانواده روا میدارند صحبت کرده و نهایتاً اعلام نموده اند که از خون فرزند خود نمیگذرند. هزاران آفرین به این مادر گرامی زجر دیده که طبعاً و مثل همه مادرهای داغدار دیگر (منجمله مادر داغدار خود من!) در زیر ستم و فشارهای غیر انسانی و مافیایی خامنه ای جنایتکار و مجیزگویان و کاسه لیسان قاتل او تسلیم نشده و سیلی سخت دیگری نواخته به صورت این شارلاتانهای دزدی که ثروت ملت را به یغما میبرند و تنها ارمغانشان به این ملت فقر، بدبختی، شکنجه و دستگیری و قتل هست و بس. این مادر داغدار در این مصاحبه خود نشان داده که چه شیر حلالی این مادر قهرمان به فرزند خود؛ دلاور عزیز ما داده تا او؛ ستار گرامی؛ به حق فرزند پاک و فهرمان این سرزمین پهناور شود. «ستار»ها و نسرین ها و هزاران هزار فرزند با وجدان و شریف این سرزمین جانهایشان را (این تنها ثروت خود را) داده و میدهند تا ما بقیه که وجدان داریم به خود آییم و به ایران و هموطنان مظلوم خود بیندیشیم. پس بیایید تمامی اختلافات مضحک و متعلق به گذشته را کنار گذاشته و نگذاریم در ایران عزیز ما مجدداً ستار و ستارهای دیگری به قتل برسد و مادر و مادرهایی همچون مادر ستار عزیز در سوگ فرزند و فرزندان شریف خود به سوگ بنشیند. اینرا ما بعنوان یک انسان؛ بعنوان یک ایرانی هم به خود؛ هم به کشور خود و هم به نسلهای آینده بدهکاریم. اگر کمی؛ تنها کمی وجدان داشته باشیم و روح خودمان را به اهریمن نفروخته باشیم یا در توهم و بیماریهای رایج دهه های اخیر مثل خودپرستی و خود شیفتگی و غیره گرفتار نشده ایم، بایستی دست اتحاد و دوستی دراز کنیم به دیگر هموطنانمان که مثل ما فکر میکنند، علیه این حکومت وحشتناک قرون وسطایی هستند و مثل خود ما هر روز و هر ساعت و هر دقیقه از اخبار وحشتناک جنایتهای این شیادان در رنج و عذابند. به این سادگی هست رمز زدودن این کثافتهای اهریمنی بنام حکومت اسلامی از تاریخ کشور عزیزمان ایران... دراز کردن دست دوستی به همدیگر علیه خامنه ای شیاد و جنایتکارها و قاتلان تحت خدمت او که سالهای سال همه چیز ما را، از اعتقاد و ایمانمان گرفته تا اخلاق و اراده مان را به یغما برده اند و به ریش ما؛ همه ما میخندند و کوچکترین اعتراضی را هم با قتل و شکنجه و تحقیر پاسخ میدهند. متحد شویم!

آره بابا ميدانيم همه بازداشتگاه ها قانونی هستند.
کي گفته ريس پليس بايد برکنار شود؟ او بايد سريعا دستگير و محاکمه شود.

مادر ستار بهشتی در گفت‌وگویی به جزییات تهدید و نحوه گرفتن رضایت‌نامه توسط ماموران امنیتی از خانواده پرداخته است.!!
او در این گفت و گو تاکید کرده است: مرا با قاتلان ستار روبه‌رو کردند و گفتند اگر رضایت ندهی دخترت را بازداشت می‌کنیم.!!
شرم کنيد. چقدر دروغ؟
توعضو کميسيون امنيت ملی مجلس هستي ؟ کي بتو راي داده؟ شيطان ؟ !

......هر کسی چنين ادعايی دارد غلط کرده است."
اين اوباش نماينده هستند؟!

خودت غلط کردی بی پدر دستم بهت برسه ***

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما