خانه | خبر | اخبارایران

سفر علی لاريجانی به سوريه و ديدار با بشار اسد

جمعه, 1391-09-03 16:31
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

علی لاريجانی، رئيس مجلس ايران در سفر خود به سوريه با بشار اسد، رئيس‌جمهور سوريه و محمدجهاد لحام رئيس مجلس اين کشور ديدار کرد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، علی لاريجانی امروز جمعه سوم آذرماه در دمشق با بشار اسد رئيس جمهور سوريه ديدار و درباره مباحث مهم منطقه‌ای گفت‌وگو کرد.

 

ايسنا بدون اشاره به جزئيات اين ديدار نوشت لاريجانی حمايت ايران از دولت سوريه را به رئيس جمهور اين کشور اعلام کرد.

 

رئيس مجلس ايران امروز پيش از سفر خود به سوريه گفت برای "مذاکرات ديپلماتيک و سفر به منطقه"، تهران را به مقصد سوريه ترک می‌کند.

 

لاريجانی اين سفر را با توجه به رويدادهای اخير غزه و درگيری‌های نظامی هشت روزه در اين منطقه که منجر به کشته شدن ۱۶۳ فلسطينی و شش اسرائيلی شد، بااهميت خواند.

سفر علی لاريجانی به سوريه در حالی برگزار شد که پس از موفقيت نظامی اخير شورشيان در شرق و شمال اين کشور، مخالفان حکومت بشار اسد امروز جمعه اعلام کرده‌اند که با شعار "ساعت پيروزی نزديک است" به تظاهرات خواهند پرداخت

وی جمهوری اسلامی ايران را "موافق اصلاحات دموکراتيک و واقعی" در سوريه عنوان کرد و گفت ايران مخالف "ماجراجويی" در اين کشور است.

 

لاريجانی همچنين گفت در اين سفر ضمن گفت‌وگو با مقامات سوريه برای يک راه‌حل سياسی به‌منظور رفع بحران سوريه تلاش خواهد کرد.

 

خبرگزاری فرانسه گزارش داده که لاريجانی در دمشق بدون اشاره با نام کشورهای قطر و عربستان به‌عنوان پشتيبانان مخالفان حکومت سوريه، گفته است: "سوريه نقش مهمی در حمايت از مقاومت [منطقه] ايفا می‌کند اما برخی‌ها در منطقه با اقدامات ماجراجويانه‌ سبب ايجاد مشکل در اين کشور می‌شوند."

 

بنا به اين گزارش لاريجانی افزوده است: "اما ايران همواره از نقش پيشگام سوريه در حمايت از مقاومت منطقه قدردانی کرده است."

 

علی لاريجانی که اصلی‌ترين هدف اين سفر دوره‌ای را "پيشبرد و تقويت روابط منطقه‌ای جمهوری اسلامی ايران" عنوان نمود، در ديدار با محمدجهاد لحام رئيس مجلس سوريه گفت: "با سلاح و ماجراجويی نظامی نمی‌توان در يک کشور دموکراسی و اصلاحات سياسی ايجاد کرد."

 

رئيس مجلس سوريه نيز گفت: "برای حل بحران فعلی دولت سوريه به دنبال مذاکره و گفت‌وگو با گروه‌های معارضی است که با اقدام نظامی مخالف‌اند."

 

جهاد لحام نيز همان موضع جمهوری اسلامی که "انتخابات" را راه‌حل بحران اين کشور می‌داند تکرار کرد.

 

علی لاريجانی پس از اين ديدارها دمشق را به مقصد بیروت پایتخت لبنان ترک کرد. وی قرار است در لبنان نيز با مقامات اين کشور ديدار کند و سپس به ترکيه برود.

 

سفر علی لاريجانی به سوريه در حالی برگزار شد که پس از موفقيت نظامی اخير شورشيان در شرق و شمال اين کشور، مخالفان حکومت بشار اسد امروز جمعه اعلام کرده‌اند که با شعار "ساعت پيروزی نزديک است" به تظاهرات خواهند پرداخت.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

مذاکرات ديپلماتيک !!!
"برای حل بحران فعلی دولت سوريه به دنبال مذاکره و گفت‌وگو با گروه‌های معارضی است که با اقدام نظامی مخالف‌اند."!!!
با دستور خامنه اي که مخالفان بايد اسلحه زمين گذارند و تسليم شوند، ازاين به بعد بايد شاهد استفاده موشک توسط جانيان اسد باشيم ؟!
شما که به ارسال تکنولوژي ساخت موشک به تروريستها افتخار ميکنيد، چگونه توقع داريد دنيا جهت داشتن بمب اتم به شما چراغ سبز بدهد؟
آنموقع در خيابانهاي اسکندريه و کابل و دمشق و بغداد به خريد و فروش بمب خواهند پرداخت !!

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما