خانه | خبر | اخبارایران

مهدی هاشمی: اين‌ها سند و مدرکی عليه من ندارند

پنجشنبه, 1391-09-02 11:55
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

مهدی هاشمی رفسنجانی، فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام که هم‌اکنون در زندان است، به پدر خود گفته است مأموران امنيتی هيچ سند و مدرکی عليه وی ندارند.

 

تارنمای کلمه امروز پنج‌شنبه دوم آذرماه گفت‌وگويی را با فاطمه هاشمی، فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی منتشر نموده که وی در آن آخرين وضعيت مهدی و فائزه، برادر و خواهر خود در زندان را تشريح کرده است.

 

فاطمه هاشمی گفته است خواهرش همچنان در بند زنان زندان اوين به‌سر می‌برد و به خانواده خود تأکيد کرده است که می‌خواهد شش ماه محکوميت خود را در زندان سپری کند.

 

فائزه هاشمی رفسنجانی که يکم مهرماه سال جاری در منزل شخصی خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شد هر يکشنبه با خانواده خود ملاقات می‌کند.

 

وی دی‌ماه سال ۱۳۹۰ به اتهام "فعاليت تبليغی عليه نظام" از سوی دادگاه به شش ماه حبس و پنج سال محروميت از فعاليت‌های سياسی، فرهنگی و مطبوعاتی محکوم شده بود و اکنون در حال سپری کردن دوران محکوميت خود در زندان اوين است. 

 

اين محکوميت به دليل مصاحبه وی با تارنمای روزآنلاين است که در آن حاکمان ايران را "اراذل و اوباش" توصيف کرده بود.

 

فاطمه هاشمی گفت برادرش مهدی هاشمی را دوباره برای چند ساعت و بی‌اطلاع خانواده به بيمارستان مدرس منتقل کرده‌اند

فاطمه هاشمی در گفت‌وگوی خود با کلمه درباره وضعيت برادرش مهدی هاشمی در زندان گفت وی را دوباره برای چند ساعت و بی‌اطلاع خانواده به بيمارستان مدرس منتقل کرده‌اند.

 

فاطمه هاشمی افزود: "ظاهرا فشار خونش بالا بوده و زمانی که از بيمارستان به حبس برگردانده شده در ادرارش خون بوده و خودشان هم آزمايش‌هايی در زندان انجام داده بودند و وقتی ديدند که وضعيت خوبی ندارد به بيمارستان مدرس بردند."

 

مهدی هاشمی که پس از انتخابات سال ۱۳۸۸ از ايران خارج شده بود، سوم مهرماه امسال به‌هنگام ورود به ايران بازداشت شد.

 

اتهامات مهدی هاشمی به‌صورت رسمی اعلام نشده اما حاميان حکومت ايران، فرزندان هاشمی رفسنجانی را به هدايت "فتنه ۸۸" متهم می‌کنند و خواهان محاکمه آن‌ها هستند.

 

"فتنه ۸۸" اصطلاحی است که حکومت ايران درباره اعتراضات به نتيجه انتخابات دهمين دوره رياست‌جمهوری به‌کار می‌برد.

 

مهدی هاشمی ۱۵ آبان‌ماه جاری نيز برای درمان به بیمارستان منتقل و روز جمعه ۱۹ آبان‌ماه دوباره به زندان بازگردانده شد.

 

به‌گفته فاطمه هاشمی، پدرش در اين مدت يک بار مهدی هاشمی را در بيمارستان ملاقات کرده و فائزه را نيز تا ديدار اخير نديده بود.

 

پزشکان بيمارستان دی در نامه‌ای خطاب به برادران لاريجانی در مورد دوران بستری شدن مهدی هاشمی در اين بيمارستان از "فشارها و تضييقات مأموران امنيتی که به‌طور گسترده در همه جای بيمارستان حضور داشتند"، "حضور سه مأمور مسلح در اتاق بيمار" و "تهديد پزشکان معالج و دخالت نابه‌جای مأموران امنيتی" شکايت کرده و نوشته‌اند که اين اعمال در روند رسيدگی پزشکی "اختلال" ايجاد کرده است

فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی در مورد ملاقات پدرش با مهدی هاشمی گفت: "مهدی گفته که اين‌ها هيچی از من ندارند و هر چه هم که می‌گويند همه صحبت‌هايی که بوده ديگران عليه من کرده‌اند و فقط شفاهی بوده و سند و مدرکی ندارند. افرادی که در مورد من صحبت‌هايی کرده بودند هم هيچ مدرکی ارائه نداده بودند."

 

فاطمه هاشمی افزود برادرش همچنان در سلول انفرادی به‌سر می‌برد و از مدتی که از بيمارستان به زندان بازگردانده شده فقط هفت ساعت بازجويی شده است.

 

تارنمای کلمه نامه‌ای از پزشکان بيمارستان دی منتشر کرده است که در آن به رفتار مأموران به‌هنگام بستری شدن مهدی هاشمی اعتراض شده است.

 

در اين نامه که خطاب به علی لاريجانی، رئيس مجلس، صادق لاريجانی، رئيس قوه قضائيه و باقر لاريجانی، قائم مقام وزير بهداشت، سه برادر از مسئولان بلندپايه جمهوری اسلامی، نوشته شده، از "فشارها و تضييقات مأموران امنيتی که به‌طور گسترده در همه جای بيمارستان حضور داشتند"، "حضور سه مأمور مسلح در اتاق بيمار" و "تهديد پزشکان معالج و دخالت نابه‌جای مأموران امنيتی" شکايت شده و گفته شده که اين اعمال در روند رسيدگی پزشکی "اختلال" ايجاد کرده است.

 

پزشکان بيمارستان دی همچنين گفته‌اند: "در روز جمعه ۱۹ آبان، برخلاف تشخيص پزشکان معالج بيش از آنکه اجازه مرخصی به بيمار داده شود، علی‌رغم نياز به ادامه اقدامات تشخيصی، درمانی و مراقبتی و بدون اطلاع بيمارستان و خانواده، بيمار را از بيمارستان به‌طور مخفيانه به زندان منتقل کردند."

 

آن‌ها تأکيد کرده‌اند که "مسئوليت عواقب ربايش بيمار تحت مراقبت" و "آثار وخيمی که می‌تواند بر سلامت وی داشته باشد"، بر عهده مأموران امنيتی و به دليل مسئوليت‌های برادران لاريجانی متوجه آنان و مسئولان کشور است.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

گویند در زمان گذشته سید جمال الدین آسد آبادی سفری به اروپا داشته است هنگام برگشت به وطن خود از او سئوال شد در آنجا چه دیدی . در جواب گفت در آنجا اسلام را دیدم ولی مسلمانان را ندیدم برگشتم به وطن خود مسلمانان را دیدم ولی اسلام را ندیدم . آری حقیقت همین است اکنون در اکثر کشورهای اروپائی مانند انگلستان مدت زمانی که پلیس میتواند شخصی را باز داشت کند 24 ساعت است مگر اینکه شخص به اتهام جرانم بزرگی مانند قتل عمد که در اینصورت این مدت میتواند 36 ساعت و یا حد اکثر 96 ساعت باشد و در همه حال در هنگام باز پرسی متهم حق دارد قبل از پاسخ به سئوالات پلیس تقاضای حضور وکیل مجانی در هنگام بازجوئی برای استفاد از مشاوره حقوقی او داشته باشد و پلیس موظف است که این حق متهم را به او اعلام کند که تقاضای وکیل کند علاوه بر این متهم حق داشتن بیرون رفتن از محل بازداشت موقت خود در ایستگاه پلیس برای غذا خوردن حمام رفتن و نیز مصرف دارو را دارد. آری این همان کشورهای بد استعماری باصطلاح مسنولین جمهوری هستند که عدالت مولا علی امیر المومنین علیه السلام را در مورد همه ساکنان کشور خود از هموطنشان یا غریبه اجرا میکنند ولی مسنولین امر ما تحت ولایت ولی فقیه زمان شان ظلم سلسله بنی امیه از نسل معاویه و بنی عباس را در حق هموطنان همه مذهبشان از جمله فرزند رئیس مجمع مصلحت نظام آیت الله هاشمی رفسنجانی که از ارکان اصلی انقلاب اسلامی است اجرا میکنند.

آره خب نباید هم علیه شما مدرکی داشته باشن. به هر حال خانواده محترم شما مدت ها صاحب اصل مدارک این کشور بودن و هنوز هم اختیارات کمی ندارین
بدبختی ما رو ببین که اسم فائزه هاشمی و مهدی هاشمی کنار اسم مهسا امرآبادی و شبنم مددزاده و مسعود باستانی و مصطفی نیلی و ... قرار می گیره.
بدبختی ما را ببین که از دیکتاتور کوتوله به دیکتاتور پیر پناه می بریم
بدبختی ما رو ببین که احمدی نژاد چنان بلایی سرمون آورد که ملت طرفدار رفسنجانی شدن

مردک بزرکترین سند بر علیه تو و پدرت همین نظام فاشیستی ست. اینکه قاتلان بر قدرتند تقصیر تو و خانواده ات هم هست.

ادامه دهنده اسلام واقعی‌ محمدی، القا‌ عده،طالبان،ایران و عربستان در راس همیه مسلمانان جهان قرار دارند. از نخستین سالهای زمان محمد هم کسانی چون سید جمال کوشش در نشان دادن اسلامی آزاده و مهربان بوده اند،تاریخ نویسان اسلامی در مورد جنگهای از زمان محمد تا عمر مینویسند در حمله به قبایل مخالف مردانرا سر میبریدند به زن و فرزندشان تجاوزو اموالشان را غارت میکردند .و تا امروز ادامه دارد.ستار بهشتی را میربایند چند هفته بعد جنازه ش را تحویل میدهند، خانم ستوده را از دیدار فرزندانش محروم میسازند.و....

از بدو انقلاب شکوهمند اسلامی اینگونه رفتارها چه در زندان اوین و چه در خانه های امن نظیر خانه ماشالله قصاب متداول بوده و فقط مختص فرزاندان اکبر هاشمی رفسنجانی نیست . اگه اونروز اکبر ***در خصوص قتل وحید لاهوتی و پدرش آیت اله لاهوتی سکوت نمی کرد اگر در برابر اعدام های فله ای در زندان اوین و سایر شکنجه گاه های ایران اعتراض می کرد اکنون امروز اینگونه برایش مشکل بوجود نمی امد . روزگاری عده ای بسیجی مزدور الله کرم او را دسته گل محمدی می گفتند و امروزه همان بسیجیان با چراغ سبز احمدی نژاد به دخترش فایزه می گویند فاحشه هاشمی ! بارالها پناه می برم به تو از شر خناسین . اکبر کوسه کاشکی تو هم مثل *** چشم هایت را می شستی و صادقانه به اطراف نگاه می کردی و اندک اعتراضی به شکنجه و اعدام افراد سیاسی می کردی . تو چه فکر می کردی ؟ تو خیال میکردی منتظری به نایب بودن مقام ولایت پشت پا زد شیخ ***بود نه ***منتظری عاقل تر از همه شما بود او مردانه در حصر خانگی خود فریاد زد و جاودانه شد. ***مقامات بلند پایه قضایی میخواهند تو را به لجن به بکشند و با مشاوران روان شناس به این نتیجه رسیده اند تا هر بلایی سر فرزندان تو بیاورند خیلی لذیذتراست .آنها می خواهند تو را مسخ کنند. عالیجناب سرخ پوش سعی نکن آرامش مقام معظم رهبری را بهم بزنی اونوقت با سربازان گمنام امامزمان طرف هستی

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما