خانه | خبر | اخبارایران

مادر ستار بهشتی: از هيچ چيز نمی‌ترسم، فرزندم را کشته‌اند

چهارشنبه, 1391-09-01 17:19
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

مادر ستار بهشتی گفت قبول ندارد که فرزندش به مرگ طبيعی فوت کرده است. وی تأکيد کرد که فرزندش را کشته‌اند.

 

تارنمای سحام‌نيوز، امروز چهارشنبه يکم آذرماه گفت‌وگويی را با مادر ستار بهشتی منتشر کرده که برپايه آن وی سخنان برخی مسئولان جمهوری اسلامی ايران مبنی بر مرگ طبيعی فرزندش را رد کرد.

 

مادر ستار بهشتی در اين مصاحبه گفت فرزندش که ۳۵ سال سن داشت حتی دارو هم مصرف نمی‌کرد.

 

وی از مسئولان امنيتی پرسيد: "چرا جنازه ستار را برای شست‌وشو به خودمان تحويل ندادند؟ چرا برگه بازداشت دخترم را داشتند؟ چرا مأموران همه جا ما را تعقيب می‌کردند؟ تحت نظر داشتند؟ چرا کفن ستار خونی بود؟"

 

ستار بهشتی کارگری بود که در مورد نقض حقوق بشر در ايران وبلاگ می‌نوشت. وی ۹ آبان‌ماه جاری در منزلش در رباط کريم در نزديکی تهران بازداشت شد. در روز ۱۶ آبان مقامات با خانواده او تماس گرفته و آن‌ها را از مرگش در زمان بازداشت مطلع کردند، بدون آن‌که اطلاعات ديگری ارائه کنند.

 

به‌گفته مادر ستار بهشتی مأموران حکومتی پيشنهاد پرداخت ديه فرزندش را مطرح کرده‌اند اما او نپذيرفته است

چند روز پيش يک منبع نزديک به خانواده بهشتی به کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران خبر داد که در روز خاکسپاری ستار بهشتی يکی از اعضای خانواده پيکر ستار بهشتی را ديده و گفته است: "در سرش فرورفتگی بزرگی بوده و روی سرش گچ کشيده بودند. صورتش باد کرده بوده است. به محض اينکه بند کفن را باز کردند از کنار زانوی راستش به کفن خون زده بوده است. به محض اينکه بند را باز کردند کاملا کفن خونی شد و علائمی از کالبد شکافی هم روی بدنش بوده است."

 

مأموران در اين مراسم خواهر ستار بهشتی را تهديد کردند که در صورت مصاحبه با رسانه‌ها وی را بازداشت خواهند کرد.

 

مادر ستار بهشتی در گفت‌وگو با سحام‌نيوز ضمن تأکيد اينکه کفن پسرش حين دفن خونی بوده است، گفت طی چند روز گذشته مأموران دوربين مداربسته‌ای نصب کرده‌اند و افرادی را که بر مزار پسرش حاضر می‌شوند را تحت نظر دارند.

 

وی افزود: "کسانی که صدای مرا می‌شنوند، پيگير پرونده فرزند من باشند. ستار پرستار من بود، همه‌کس من بود و او را کشتند. من قبول ندارم که ستار فوت کرده؛ اصلا اين حرف‌ها را قبول ندارم. بچه من کشته شده است... از خون ستار نخواهم گذاشت. از جان خود خواهم گذاشت اما از خون ستار نمی‌گذرم. از هيچ چيزی نمی‌ترسم و قبول ندارم که بچه‌ام [به مرگ طبيعی] فوت شده است."

 

به‌گفته مادر ستار بهشتی مأموران حکومتی پيشنهاد پرداخت ديه فرزندش را مطرح کرده‌اند اما او نپذيرفته است.

 

روز دوشنبه ۲۹ آبان‌ماه احمد شجاعی، رئيس سازمان پزشکی قانونی ايران در مورد بررسی چگونگی مرگ ستار بهشتی، وبلاگ‌نويس مخالف حکومت در زندان، گفت: "روی جسد ستار بهشتی هيچ گونه آثار خفگی و سم در بدن وی پيدا نشد و از نظر ما اين فرد بر اثر مرگ طبيعی جان خود را از دست داده است."

 

پيش از اين نيز برخی مقامات جمهوری اسلامی بر احتمال "غيرعمد بودن" مرگ ستار بهشتی و يا "مرگ طبيعی" وی تأکيد کرده و حتی جواد کريمی قدوسی، عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس مسئول مرگ اين وبلاگ‌نويس را مخالفان حکومت دانسته بود.

 

اين در حالی است که سحام‌نيوز چندی پيش از بازداشت موقت پزشک معاينه‌کننده ستار بهشتی در اوين خبر داده بود.

 

قرار است امروز گزارش نهايی پزشکی قانونی در مورد علت مرگ ستار بهشتی اعلام شود.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

نه تنها دیه، بلکه هیچ چیز و طبعا هیچ‌کس گرما، رفتار، بو و خالی بودن جایش را در کنارت پر نمی‌کند. تو با تمام لحظات زیسته با او تنهایی. سعی در تسلا یافتن بوسیله قیاس خود با دغداران دیگر مسکنی لحظه‌ای است. تو با درد‌ات تنهای تنهایی و حتا افراد دیگر خانواده عمق تو را در نمی‌یابند. «کفن‌اش» چون قلب‌ات «خونین بود»!
اکنون هنوز زود است که لذت خاطرات شیرین گرم‌ات کند، روزی خواهد رسید که به خود ببالی. از وحشت پاکی توست که دروغ‌های متناقض برای پرده‌پوشی جنایت ردیف می‌شود. گر چه فقیری، ولی اگر مرگ ستار طبیعی بود، این بی‌رحمان هرگز پیشنهاد دیه نمی‌دادند.
شاید روزی، از جایی متوجه شوی که در این شب و روزهای تاریک‌ات کس و کسانی با روش خود در رنجت‌ات شریک‌اند.

خاک بر سر ما مردم شریف ایران که اینهمه صادر کننده ی شرفیم٬ برای همین مثل خاویار که خودمان هرگز از آن بهره نمی بریم و در خانه هامان نداریم شراف هم همین طور بله نداریم چون صادر میکنیم و فقط هنر و شرف را غرغره می کنیم و فقط نزد ایرانیان است بس میدانیم. آری ما صادر کنندگان شرفیم. و گر نه در کجای دنیا چنین بیشرفانی بر یک کشور هفت هزار ساله حکومت می کنند. آری بنده اعتراف می کنم که هم بیشرفم و هم بیشرف زاده و هم خانواده ام بیشرفند. آری ما بیشرفانیم و گر نه به فریاد این مادر که مادر همه ی ماست می رسیدیم.

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما