خانه | خبر | اخبارایران

ايران: تحريم‌ها مردم و بيماران را هدف قرار داده است

دوشنبه, 1391-08-29 07:39
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

ايران می‌گويد تحريم‌های قدرت‌های غربی عليه اين کشور به مردم و بيماران آسيب می‌رساند.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، علی‌اصغر سلطانيه، نماينده‌ ايران در آژانس بين‌المللی انرژی اتمی گفت: "‌گزارش اخير آمانو بار ديگر به جهانيان ثابت کرد که فعاليت‌های غنی‌سازی برای اهداف صلح‌آميز با نظارت کامل آ‌ژانس ادامه دارد و تحريم‌های غرب عليه ايران تنها مردم و بيماران ايران را هدف قرار داده است."

 

اين در حالی است که يوکيا آمانو، مديرکل آژانس هفته گذشته در گزارش خود گفت به دليل عدم همکاری ايران هنوز هم قادر نيست نتيجه‌گيری کند که تمامی تجهيزات هسته‌ای ايران در جهت مقاصد صلح‌آميز به‌کار می‌رود.

 

تحريم‌ها عليه ايران باعث شده تا مقامات اين کشور درباره کمبودهای دارويی ابراز نگرانی کنند.

 

روزنامه اعتماد چاپ تهران امروز دوشنبه ۲۹ آبان نوشت: "بخشی از مشکلات دارويی که اين روزها کشور با آن دست و پنچه نرم می‌کند، ناشی از تحريم‌هايی است که از سوی کشورهای غربی به بهانه فشار بر دولت ايران اعمال شده است."

 

روزنامه اعتماد: در هيچ يک از قطعنامه‌های سازمان ملل اشاره‌ای به تحريم دارو درباره ايران نشده است اما همچنان مردم نخستين قربانيان اين وضعيت هستند

به نوشته اين روزنامه "در حالی که اين فشارها مردم و نيازهای آنان را متأثر کرده و گاه مانند مسئله بيماری‌های خاص تبديل به يک مشکل شده است. تمام اين فشارها در شرايطی است که در هيچ يک از قطعنامه‌های سازمان ملل اشاره‌ای به تحريم دارو درباره ايران نشده است اما همچنان مردم نخستين قربانيان اين وضعيت هستند."

 

مقام‌های ايران می‌گويند با تحريم بانک مرکزی ايران، خريد دارو از بازارهای جهانی با مشکل مواجه شده است.

 

شورای امنيت سازمان ملل در چند سال اخير با صدور چند قطعنامه عليه برنامه اتمی ايران، اين کشور را مورد تحريم قرار داده است. قدرت‌های غربی نيز افزون بر تحريم‌های شورای امنيت، تحريم‌های يک‌جانبه‌ای عليه ايران اعمال کرده‌اند.

 

بحران در بازار دارويی ايران در حال حاضر به شکلی است که به گفته حسين‌علی شهرياری، رئيس کميسيون بهداشت و درمان مجلس ذخاير دارويی ايران تا دو ماه ديگر به پايان می‌رسد.

 

حسن تأمينی، نايب رئيس کميسيون بهداشت و درمان مجلس ايران نيز گفته است مرضيه وحيد دستجردی، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اين کشور به دنبال بحران کمبود دارو استيضاح خواهد شد.

 

به گفته وی "متأسفانه هم‌اکنون شرايط دارو و تجهيزات پزشکی در کشور بسيار بحرانی است، که اين موضوع را می‌توان در کمبود داروهای خاص و آشفتگی بيمارستان‌ها مشاهده کرد."

 

چند روز پيش رسانه‌های ايران اعلام کردند نوجوانی ۱۵ ساله در اين کشور که به بيماری هموفيلی دچار بود، بر اثر کمبود دارو درگذشته است.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

هی خوشگله باز چاک رو پوزت رو باز کردی .....دوباره انگشتت رو درازکردی و با پرو گری و بیشرمی دوباره داری تهدید و متهم می کنی ....حتما" یادتون هست دیگه حاج آقا ...بنیاد گذار حکومت استبداد و زجر و شکنجه و قتل در ایران جناب نفرت الله خمینی تا دهانش باز میشد می گفت نه غربی و نه شرقی فقط حکومت اسلامی و غربی ها ... شیطون بزرگ ویا شیطون های بزرگ و کافر هستند "امریکا و کشورهای اروپائی" پس خوشگله اسلامی چی از جون شیطون و شیطون ها می حوای ...داروی ساخت شیطان و کافر برای ملت اسلامی....؟!نه دیگه نشد...برو به چینیه بگو بجای اسباب بازی دارو بهتون بده ....!!!من نمی دونم طفلگی ها همه حالشون خوبه خوب بود زبون هاشون و هنجره هاشون هم سالم بود و سیاست رو یه چند ساعته از رهبرشون یادگرفته بودن و گله گله با پرچم ها خوشگل و رنگارنگ داخل خیابون های تهرون رژه میرفتن و به شیطون های کافر غربی فحاشی میکردن پرچم هاشون رو میسوزندون ...هوار هوار میزدن گوش بفرمان توایم خمینی ...و حتی حاجی خانم های پیره زن هم لابلاشون هوار میزدن که نوه ها و پسرهاشون تنها نباشن ...حالا جمع شدن که ای داد بیداد کافره ها غربی چقدر بدیت که دارو بهمون نمیدیت که حالمون باهاش خوب بشه و از نو بهتون هوار بزنیم و فحاشی کنیم ....!!! دستو عمل داروهای اسلامی در غار هرا در عربستان موجوده هر سال گله گله راه می افتن میرن مکه بی عرضه ها اونجا نرفتن یه کپی از دستور عمل از عرب ها بگیرن که حالا محتاج داروی شیطان نباشن !!

اروپا و امریکا بی آبرو ترین دولت ها را دارند بی شک آگاه باشید، که آیندگان در باره این مسئله که کمتر یا شاید خیلی بیشتر و گسترده تر از جنایت علیه بشریت در حق بیماران بی پناه از اینجا مانده و از آنجا رانده شده ایرانی باشد بر خود شرم خواهند داشت. مادر من بخاطر تاخیر در جراحی چشم آب مروارید و نبود لنز چشمی ساخت امریکا و استفاده از مشابه چینی دچار خشکی چشم، عفونت و زوال قرنیه شد به همین راحتی و به همین سادگی.زمانه .اروپا . امریکا . جمهوری اسلامی همه شما مقصران این جهان تاریک هستید.

مشکل بمب اتمی ساختن ميباشد.

شما شياطين ، مردم برايتان اهميت ندارند.
ستار، کارگر ساده را به چه جرمي له و لورده کرديد
شيادان. شما درد تان از تحريمها کم شدن دزديتان ميباشد.

برگزاری نشست های صمیمی احمدی نژاد با نمایندگان ماهانه شد!! در این جلسه احمدی نژاد برای حل مشکلات اقتصادی پیش از انتخابات ریاست جمهوری قول مساعد داد و گفت: در آینده ای نه چندان دور و پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهور مشکلات اقتصادی حل خواهد شد.!!

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما