خانه | خبر | اخبارایران

افزایش٢٤٥ درصدی نرخ لوازم پزشکی در ایران

شنبه, 1391-08-27 19:26
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

رئیس انجمن داروسازان از افزایش٢٤٥ درصدی قیمت لوازم مصرفی پزشکی، کمبود شیرخشک و داروهای بیماران خاص در داروخانه‌های ایران خبرداد.

 

خبرگزاری کار ایران (ایلنا) روز شنبه ۲۷ آبان ماه به نقل از رهبر مژدهی آذر، رئیس انجمن داروسازان نوشت که کمبود شیرخشک در داروخانه‌ها همچنان وجود دارد و این مشکل هنوز برطرف نشده است.

 

وی با بیان اینکه برخی از داروهای بیماران خاص یا پیدا نمی‌شوند یا اگر هم یافت شوند قیمت بالایی دارند افزود: “با در نظر گرفتن تحریم‌ها اوضاع خیلی هم بد نیست اما به طور حتم از وضعیت ایده آل فاصله زیادی داریم. 

 

این عضو انجمن داروسازان تاکید کرد: “تا امروز وزارت بهداشت مدیریت خوبی در این زمینه داشته اما بانک‌ها و سیستم مالی کشور درست عمل نکرده‌اند. ” 

 

شهاب‌الدين صدر، رئیس سازمان نظام پزشکی با تایید افزایش ٢٤٥ درصدی قیمت لوازم مصرفی پزشکی از بدهی هفتصد و ٥٠ میلیارد تومانی بیمارستان‌های دولتی به شرکت‌های پخش دارویی خبر داد 

وی همچنین در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان اینکه بیماران صعب‌العلاج و سرطانی نیز گرفتار کمبود و گرانی دارو هستند افزود:  “ارز دارویی به‌موقع در اختیار مسئولان سازمان غذا و دارو قرار نمی‌گیرد. 

 

رئیس انجمن داروسازان با اشاره به اینکه مشکلاتی که در دوران جنگ داشتیم اکنون در حال خودنمایی هستند تاکید کرد: “اگرچه کشورهای دیگر دائم اعلام می‌کنند که تحریم در این زمینه نکرده‌ایم و محدودیت خاصی وجود ندارد اما این یک دروغ آشکار است، زیرا مدت‌ها است برای خرید مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی این تحریم‌ها اعمال می‌شود. 

 

شورای امنيت سازمان ملل و برخی کشورهای غربی در چند سال اخير با صدور چند قطعنامه عليه برنامه اتمی ايران، اين کشور را مورد تحريم قرار داده‌اند و این تحریم‌ها در مواردی بر بازار دارو نیز تاثیر گذاشته است. 

 

 

از سوی دیگر شهاب‌الدين صدر، رئیس سازمان نظام پزشکی امروز٬ شنبه در سخنانی  با تایید افزایش ٢٤٥ درصدی قیمت لوازم مصرفی پزشکی از بدهی هفتصد و ٥٠ میلیارد تومانی بیمارستان‌های دولتی به شرکت‌های پخش دارویی خبر داد.

 

 

این مقام مسئول با اعلام اینکه میزان بار هزینه‌های سلامت که به مردم تحمیل می‌شود روز به روز در حال افزایش است تاکید کرد: “طی یکی دو سال گذشته سهم مردم در پرداخت هزینه‌های سلامت ٥٤ درصد، سهم بیمه‌ها هفت درصد و سهم دولت ٢١ درصد بوده است اما اکنون سهم مردم در پرداخت هزینه‌های سلامت به بیش از ٦٠ درصد افزایش یافته است.  “

 

در پی بحران کمبود دارو در ایران حسن تأمينی، نايب رئيس کميسيون بهداشت و درمان مجلس ايران روز پنج‌شنبه ۲۵ آبان ماه جاری از احتمال استیضاح وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد و گفت که بر اساس برنامه‌ريزی‌های انجام شده موضوع استيضاح وزير بهداشت در هفته آينده نهايی می‌شود." 

 

شماری از نمايندگان مجلس دولت ايران را نيز متهم می‌کنند که بودجه لازم را به بخش سلامت اختصاص نداده و يا با ارز به جای تامين نياز دارويی، خودرو و لوازم آرايشی وارد کرده است.

 

در همین زمینه:

مرگ يک نوجوان ايرانی بر اثر کمبود دارو

استيضاح وزير بهداشت ايران به دليل کمبود دارو

 

Share this
Share/Save/Bookmark

نسل کشی ایرانیان توسط آمریکا و اروپا

قراربود که دولت احمدی نزاد اسرائیل رو محو کنه و چه عربده هائی هم میزد ....نقشه اداره کره زمین رو میکشیدند...و میلیون ها ایران نشین بعلاوه خالد مشعل و شیخ نصرالله هم برایش کف میزدند..نه تا حالا و نه در آینده اسرائیل محو نخواهد شد بلکه بزرگ و بزرگ تر خواهد ولی درعوض ..یا داره نسل ایرانی رو محو میکنه

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما