خانه | خبر | اخبارایران

استيضاح وزير بهداشت ايران به دليل کمبود دارو

پنجشنبه, 1391-08-25 11:22
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

يک نماينده مجلس ايران گفت مرضيه وحيد دستجردی، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اين کشور به دنبال بحران کمبود دارو استيضاح خواهد شد.

 

حسن تأمينی، نايب رئيس کميسيون بهداشت و درمان مجلس ايران به خبرگزاری خانه ملت گفت: "بر اساس برنامه‌ريزی‌های انجام شده موضوع استيضاح وزير بهداشت در هفته آينده نهايی می‌شود."

 

وی افزود: "متأسفانه هم‌اکنون شرايط دارو و تجهيزات پزشکی در کشور بسيار بحرانی است، که اين موضوع را می‌توان در کمبود داروهای خاص و آشفتگی بيمارستان‌ها مشاهده کرد."

 

شورای امنيت سازمان ملل در چند سال اخير با صدور چند قطعنامه عليه برنامه اتمی ايران، اين کشور را مورد تحريم قرار داده است. قدرت‌های غربی نيز افزون بر تحريم‌های شورای امنيت، تحريم‌های يک‌جانبه‌ای عليه ايران اعمال کرده‌اند.

 

حسين‌علی شهرياری، رئيس کميسيون بهداشت و درمان مجلس: ذخاير دارويی ايران تا دو ماه ديگر به پايان می‌رسد

مقام‌های ايران می‌گويند با تحريم بانک مرکزی ايران، خريد دارو از بازارهای جهانی با مشکل مواجه شده است.

 

به گفته تأمينی "اگر برنامه‌ريزی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش ‌پزشکی وجود داشت در شرايط کنونی ارز را برای واردات لوازم آرايشی اختصاص نمی‌داد بلکه اين اعتبار را برای حل مشکلات حوزه دارو هزينه می‌کرد."

 

همچنین حسين‌علی شهرياری، رئيس کميسيون بهداشت و درمان مجلس ايران به خبرگزاری کار ايران (ايلنا) گفت: "بانک مرکزی در ارتباط با تأمين ارز دارو پاسخگو نيست و چشم‌انداز داروی کشور مبهم است."

 

وی افزود: "بانک مرکزی ارز دارو را اختصاص نداد. اما گفته می‌شود که قرار است ۵۰۰ ميليون دلار تخصيص داده شود و به هر حال اگر تخصيص هم بدهند تا زمانی که نتيجه بدهد سه ماه طول می‌کشد."

 

به گفته شهرياری "اشکال کار اينجا است که مسئولان اهميت سلامت جامعه را درک نمی‌کنند و به فکر جامعه نيستند."

 

دو روز پيش رسانه‌های ايران اعلام کردند نوجوانی ۱۵ ساله در اين کشور که به بيماری هموفيلی دچار بود، بر اثر کمبود دارو درگذشته است.

 

بحران در بازار دارويی ايران در حال حاضر به شکلی است که به گفته حسين‌علی شهرياری، ذخاير دارويی ايران تا دو ماه ديگر به پايان می‌رسد.

 

در همين حال محمدالمنير صفی‌الدين، نماينده صندوق کودکان سازمان ملل در ايران (يونيسف) گفته است: "ما در حوزه‌های مختلف هم به دولت گفته‌ايم اگر احتياج به واردات داروهای مختلف دارند، ما می‌توانيم از طريق بخش تأمين دارو و تأمين خدمات در دفتر مرکزی يونيسف، اين داروها را تأمين کنيم."

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

رستم قاسمی، وزیر نفت جمهوری اسلامی ضمن اعلام خبر توقف واردات گاز طبیعی از ترکمنستان داد در جمع مدیران ارشد شرکت ملی نفت اعلام کرده است که «شرکت‌های پخش فرآورده‌های نفتی در استان‌های مختلف باید برای تامین سوخت زمستانی با شرکت‌های گاز استانی هماهنگی لازم را داشته باشند».
قاسمی همچنین گفته است که طرح سهمیه‌بندی گازوئیل در آینده نزدیک اجرا می‌شود.!! به‌گفته وی گازوئیل بخش‌های حمل و نقل عمومی و نیز صنایع نیز از این پس به صورت سهمیه‌ای و از طریق کارت هوشمند سوخت عرضه خواهد شد.
شرکت ملی نفت ایران تخمین زده است که مصرف گاز کشور در زمستان امسال نزدیک به هشت درصد افزایش دارد. اخیرا تلاش‌هایی به منظور افزایش واردات گاز از ترکمنستان صورت گرفته است. براساس گزارش‌ خبرگزاری مهر علت تصمیم ایران به قطع واردات گاز از ترکمنستان، اختلاف برسر قیمت خرید گاز طبیعی است.
ایران با وجود آن‌که دومین ذخایر گازی جهان را دارد، قادر به تامین نیازهای داخلی نیست !!!

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما