خانه | خبر | اخبارایران

مصطفی تاج‌زاده به مرخصی سه روزه آمد

چهارشنبه, 1391-08-24 09:55
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

مصطفی تاج‌زاده از اعضای جبهه مشارکت ايران اسلامی که دوران حبس خود را می‌گذراند، روز سه‌شنبه ۲۳ آبان برای سه روز به مرخصی آمد.

 

به گزارش تارنمای نوروز، اين زندانی سياسی در شرايط "قرنطينه و به صورت انفرادی" در زندان به‌سر می‌‌برد.

 

چند ماه پيش نيز حنيف مزروعی، روزنامه‏‌نگار و عضو جبهه مشارکت به زمانه گفت: "بر اساس قانون، آقای تاج‏زاده الان حکم قطعی زندانش را گرفته‏ و بايد مثل بقيه زندانيان در بند عمومی نگهداری شود، اما بعد از انتقال به بند عمومی و از زمانی که شروع به نگارش مطالبی در نقد حاکمان کشور کرد، يک بار ديگر مورد غضب دستگاه قضايی قرار گرفت و به همين دليل او را به صورت تنبيهی به قرنطينه زندان اوين منتقل کردند که البته اين قرنطينه توسط سپاه اداره می‏‌‌شود."

 

مصطفی تاج‌زاده، عضو ارشد جبهه مشارکت ۲۳خرداد ماه سال ۱۳۸۸ در پی رويدادهای پس از  دهمين انتخابات رياست جمهوری در ايران بازداشت شد

به گفته وی "در فروردين‌ماه امسال، دوباره آقای تاج‏‌زاده را به بازپرسی فراخواندند و به ايشان برای باز کردن پرونده جديد تفهيم اتهام کردند. موارد اين اتهام‌ها هم نوشته‏‌های ايشان بعد از انتخابات، در دوران زندان است. هم‏چنين بيانيه‏‌هايی را که جبهه مشارکت ايران اسلامی و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی بعد از انتخابات صادر کرده‌اند، به آقای تاج‏زاده نسبت داده‏‌اند؛ با اينکه ايشان در تمام مدت بعد از انتخابات در زندان بوده است."

 

مصطفی تاج‌زاده، عضو ارشد جبهه مشارکت ۲۳خرداد ماه سال ۱۳۸۸ در پی رويدادهای پس از  دهمين انتخابات رياست جمهوری در ايران بازداشت شد و دادگاه انقلاب ۲۹ فروردين ماه ۱۳۸۹ وی را  به شش سال حبس تعزيری و ۱۰ سال محروميت از فعاليت در احزاب و مطبوعات  محکوم کرد.

 

فخرالسادات محتشمی‌پور، مسئول شاخه زنان جبهه مشارکت و همسر تاج‌زاده نيز در تاريخ۱۰ اسفند ۱۳۸۹ به اتهام شرکت در تجمع اعتراضی از سوی نيروهای امنيتی بازداشت شد و دادگاه وی را به چهار سال حبس که به مدت پنج سال تعليق شده، محکوم کرده است.

 

در پی وقايع پس از انتخابات رياست جمهوری در سال ۱۳۸۸ صدها تن از فعالان سياسی و مدنی در ايران بازداشت و به احکام سنگين اعدام، حبس، تبعيد و شلاق محکوم شدند.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما