خانه | خبر | اخبارایران

مجازات توهين به مشايی: ۵۰ هزار تومان

سه شنبه, 1391-08-23 17:53
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران، يک مداح را به اتهام "توهين" به اسفنديار رحيم مشايی، رئيس دفتر رئيس‌جمهور ايران به ۵۰ هزار تومان جريمه نقدی محکوم کرد.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، سعيد حداديان و منصور ارضی، دو مداح مذهبی از سوی دولت متهم شده بودند که در ماه رمضان سال گذشته عليه مشايی سخنان "توهين‌آميزی" بيان کرده‌اند.

 

ارضی از اين اتهام تبرئه ولی حداديان محکوم شده است.

 

علی‌اصغر حسينی، وکيل مشايی در مورد اين حکم به خبرگزاری مهر گفت: "من نيز اين حکم را شنيده‌ام اما تاکنون رأی دادگاه به بنده ابلاغ نشده است، هفته گذشته برای پيگيری ماجرا به دادگاه انقلاب رفتم که در آن‌جا اعلام شد رأی پرونده صادر شده و در مرحله تايپ است."

 

وی افزود: "به احتمال قوی حکم دادگاه تا يک هفته ديگر ابلاغ می‌شود اما تا آن زمان نمی‌توان درباره آن صحبت کرد."

 

اسفنديار رحيم مشايی همچنين از داوود احمدی‌نژاد برادر رئيس‌جمهور ايران و رضا گل‌پور، نويسنده با اتهاماتی مشابه شکايت کرده است

در همين حال عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران نيز به خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: "حکم آن‌ها صادر شده است که يکی از آن‌ها تبرئه و ديگری محکوم شده است."

 

دادستان تهران از اعلام اسامی اين دو مداح به دليل قطعی نشدن حکم خودداری کرده است.

 

مشايی همچنين از داوود احمدی‌نژاد برادر رئيس‌جمهور ايران و رضا گل‌پور، نويسنده با اتهاماتی مشابه شکايت کرده است.

 

مشايی از چهره‌های جنجالی دولت احمدی‌نژاد است که با وجود انتقادات گسترده‌ای که عليه وی وجود دارد اما احمدی‌نژاد حاضر به کنار گذاشتن‌اش از دولت نشده است.

 

سخنان مشايی درباره "مکتب ايرانی و دوستی مردم ايران با همه ملت‌ها" از جمله بحث‌انگيزترين مواضع وی بوده که انتقادهای تندی را از سوی برخی از مراجع تقليد شيعه و چهرهای ‌اصولگرا به دنبال داشته است.

 

اصولگريان منتقد دولت از مشايی به عنوان "سردسته جريان انحرافی دولت" نام می‌برند.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

50 هزار تومان پول دو تا چلوکباب است

آخ وای مادر چه خوشگلی تو......اون قد رشیدت .....اون لبخندت ...اون علمت...اون مقاومتت شبانه روزیت در مقابل تحریم ها ...وای چی بگم که ازت کم گفتم .....چرا برات 50 تا هزار تومانی میدن اگه یه اخ تف کوچلو موچلو بهت بندازن ؟؟...خجالتی نباش دیگه .....تو خیلی ارزشت بیش تر از این هاست ...باید اصلا" قبول نکنی بگی دو دونه هزار تومنی هم بزارن روش این بی ادب ها ...میگم بهت یه ورق کاغذ سفید بردار و با خط کش یه جدول چند ستونه بکش و لیست کن که ....1- اخ تف کردن بهت قیمت 52000تومان مقطوع 2- فحش دادن سبک بهت 45000تومن 3- فحش سنگین 73500تومن بهت با تخیف برای بیکاران و زنان خانه دار 4- بهت گفتن که یکی از عناصر فتنه هستی 86350تومان باید بهت بدن...5- بهت گفتن روشوه گرفتی 125250تومان با تخفیف برای مجلس نشین ها و......و.....!
نه رو بهشون نده دیگه وگرنه پر رو میشن و زبونم لال ...زبونم لال... چشم وگوش شیطون کر... انگشتشون هم بطرفت دراز می کنن و...!!

روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی به قلم مرتضی محسنی از هزینه های ۱.۵میلیون تومان برای یک ساعت مداحی خبر داده است.
این مطلب با اشاره به آسیب‌ها و آفت‌های امروز فضای مداحی افزوده است: از یک مداح برای اجراء مراسم عید غدیر دعوت شد اما بدلیل تراکم برنامه‌های وی مراسم با توافق برگزار کنندگان هر چند دشوار به دو شب قبل از عید موکول شد.تماس برای هماهنگی بیشتر با ایشان و احالة موضوع به فرد دیگری که مدیر برنامه‌های وی بوده تهیه و تکثیر بنرهای تبلیغاتی، تأمین سیستم صوتی علیرغم مشکلات موجود از جمله اموری بود که با دشواریهای خاص خود انجام گرفت، لیکن چهار روز قبل از مراسم از طرف مدیر برنامه تماس گرفته شد که میزان صلة‌(پاکت) در نظر گرفته شده چقدر است؟!اسخ این بوده که مبلغی به عنوان هدیه مد نظر است تشریف آوردند خدمت ایشان تقدیم میگردد. اما متأسفانه چنین بیان می‌شود که خیر! ‌مبلغ 15 میلیون ریال (برای یک شب یا بهتر برای یک ساعت) به شماره حسابی که اعلام می‌کنیم واریز نمائید. متعاقباً برگزار کنندگان اظهار میدارند که آیا این رفتار کار درستی است؟
گفته می‌شود این دیگر به شما ربطی ندارد! درجواب یادآوری می‌شوند که بالاخره مطابق رسم مبلغی به عنوان هدیه و صله تقدیم ایشان می‌کنیم. نهایتاً مدیر برنامه افاضه می‌نماید که رسم و سنت شما با رسم حاجی!؟ جور در نمی‌آید

لابد اگر در مدح ایشان نوحه سرایی میکرد به او 50000تومان یا بشتر جایزه میدادند.

برخورد قاطع قوه قضاییه با مجرمین یعنی همین! 50000 تومان جریمه برای توهین به رییس دفتر ریاست جمهوری. دیشب خط ونک زیادی شلوغ بود گفتیم دربست گفت 30000 تومان. اگر قوه قضاییه این جریمه را اینترنتی و کارت به کارت قبول نکنه هزینه مجرم دوبرابر میشه.

جریمه توهین به رئیس دفتر رئیس‌جمهور ایران با تنها 15 دلار مشخص شد!

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما