خانه | خبر | اخبارایران

یک نماینده مجلس ایران: "ذخيره دارويی ايران تا دو ماه ديگر تمام می‌شود"

یکشنبه, 1391-08-21 18:20
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

يک نماينده مجلس ايران می‌گوید که وضعیت حوزه دارویی در این کشور "بسیار بحرانی" است و ذخير دارويی ایران تا دو ماه ديگر به پايان می‌رسد.

 

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، رسول خضری با انتقاد از کشورهای غربی در تحريم دارويی ايران ادامه داد: "به‌طور حتم اين اقدامات با معيارهای حقوق بشر تناقض دارد، از طرف ديگر اين موضوع نشان‌دهنده سياست‌های خصمانه دشمن ضد مردم و حتی بيماران است."

 

شورای امنيت سازمان ملل و برخی کشورهای غربی در چند سال اخير با صدور چند قطعنامه عليه برنامه اتمی ايران، اين کشور را مورد تحريم قرار داده‌اند و این تحریم‌ها در مواردی بر بازار دارو نیز تاثیر گذاشته است.

 

 رامين مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت خارجه ايران:کشورهای غربی با تحريم‌های دارويی عليه اين کشور قصد دارند "نارضايتی عمومی در ايران ايجاد کنند 

در واکنش به اين وضعيت، شهاب‌الدين صدر، رئيس سازمان نظام پزشکی ايران هفته گذشته در نامه‌ای به بان کی‌ مون، دبيرکل سازمان ملل از "سکوت" وی در برابر تحريم دارويی ايران انتقاد کرد.

 

همچنين رامين مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت خارجه ايران گفته است کشورهای غربی با تحريم‌های دارويی عليه اين کشور قصد دارند "نارضايتی عمومی در ايران ايجاد کنند."

 

چندی پيش بان کی‌ مون در گزارشی اعلام کرد مردم ايران به خاطر تحريم‌های بين‌المللی با مشکلاتی از جمله تورم، افزايش بيکاری و تهيه دارو‌های حياتی روبه‌رو شده‌اند.

 

سه ماه پيش نيز فاطمه هاشمی رفسنجانی، رئيس بنياد بيماری‌های خاص ايران در نامه‌ای به بان کی مون نسبت به کمبود برخی داروها در ايران ابراز نگرانی کرد.

 

به گفته رئيس بنياد بيماری‌های خاص ايران "کمبود دارو و افزايش قيمت آن ناشی از کمبود افزايش نرخ برابری ارزهای خارجی و آثار تورمی آن است و مستقيماً بر جان و سلامت هزاران بيمار اثر می‌گذارد."

 

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز ارديبهشت‌ماه سال جاری خورشيدی از اينکه کشورهای غربی ارسال "داروهای حياتی" به ايران را مورد تحريم قرار داده‌اند، انتقاد کرد.

 

در همين حال انتقادات فقط به تحريم‌ها محدود نشده است. شماری از نمايندگان مجلس، دولت ايران را نيز متهم می‌کنند که بودجه لازم را به بخش سلامت اختصاص نداده و يا با ارز به جای تامين نياز دارويی، خودرو و لوازم آريشی وارد کرده است.

 

به گفته خضری ۴۰ درصد بودجه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ايران به واردات لوازم آرايشی اختصاص داده شده است.

 

حسين‌علی شهرياری، رئيس کميسيون بهداشت و درمان مجلس ايران نيز به شبکه خبر ايران گفت ارز دارو برای واردات خودرو مصرف شده است.

 

به گفته وی "دولت برخلاف قانون، سهم حوزه سلامت از هدفمندی يارانه‌ها را پرداخت نکرده است."

 

رئيس کميسيون بهداشت و درمان مجلس گفت: "يک زمان است که مسوولان دولت می‌گويند نداريم اما اين چه نداری است که ۶۰۰ ميليون دلار ارز مرجع برای واردات ‏خودروهای لوکس اختصاص می‌دهند."

 

مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت ایران نیز در پاسخ به سئوالی درباره اختصاص ارز دارو برای ورود "خودروهای لوکس به ایران" گفته است: "ما نمی‌دانیم ارز دارو به چه مصرفی رسیده است، ما هم چنین اخباری را شنیده‌ایم و امیدواریم پاسخ داده شود".

 

در همین زمینه:

وزیر بهداشت ایران: نمی دانیم ارز دارو در کجا مصرف شده است

Share this
Share/Save/Bookmark

چیه می نالی مهمان پرست ..جون من یه چند عربده برای غربی ها بزن شاید بترسن از رهبرت و داروهاشون رو مفت مجانی براتون بفرستن ....مگه حضرت پیغمبر دارو مصرف میکرده ....مگه در زمان جنگ کربلا که امام حسین زخمی میشه داروی ضد زخم پانسمان جائی بوده ؟.....همه چی مسیحی ها نجسه و بده و کفره ... ولی داروهاشون و ماشین هاشون و...خوبه...بدید دیگه بهمون تحریممون نکنید دیگه !

درغگويان دزد، برويد ميلياردها ارز دزدي را از جيب سرداران و آقازاده ها و دولتيون برگردانيد وبدون دلال ها دارو بخريد . هيچ محدوديتي در ورود دارو نيست .

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما