خانه | خبر | اخبارایران

اعلام جرم زندانی محکوم به اعدام عليه سپاه پاسداران

جمعه, 1391-08-12 12:02
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

وحيد اصغری، زندانی متهم به "راه‌اندازی سايت‌های ضددينی" که از سوی دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده است در دو نامه خطاب به دادسرای نظامی تهران و قاضی پرونده‌اش، عليه سپاه پاسداران شکايت کرده و گفته است در طول بازداشت‌اش در زندان سپاه مورد شکنجه‌های جسمی و روحی قرار گرفته است.

 

هرانا، خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، امروز جمعه ۱۲ آبان‌ماه نامه‌های اين زندانی محکوم به اعدام را منتشر کرده است.

 

وحيد اصغری در نامه به دادسرای نظامی تهران شکنجه‌های سپاه پاسداران عليه خود را "مسلم" دانسته و نوشته است در بند دو الف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر اثر اين شکنجه‌ها "خسارات عظيم روحی و روانی و خانوادگی و جسمی و بدنی" بر وی وارد شده است.

 

وحيد اصغری در سال ۸۷ خورشيدی هم‌زمان با بازداشت جمعی از فعالان سايبری در يک پروژه امنيتی از سوی اطلاعات سپاه بازداشت و تحت شکنجه قرار گرفت.

 

در اين پرونده که مسئولان قضائی از آن به‌عنوان "پرونده مضلين" ياد می‌کنند، افزون بر وحيد اصغری، سعيد ملک‌پور نيز به اعدام محکوم شده بود و حسن سی‌سختی ديگر متهم آن به حبس ابد محکوم شده است.

 

وحيد اصغری گفته است پيش از اين در کتاب "شرح شکنجه‌ها" در ۲۰۰ صفحه موارد نقض حقوق قانونی وی نوشته و ارائه شده است

اين سه زندانی هم‌اکنون در زندان اوين به‌سر می‌برند.

 

وحيد اصغری در نامه خود به دادسرای نظامی تهران نوشته است در صورت اعزام وی به پزشکی قانونی و مطالعه گزارش‌های پزشکان بهداری زندان اوين، همه اين شکنجه‌ها قابل اثبات است.

 

اين دانشجو و مؤلف کتاب همچنين گفته است شاهدانی دارد که می‌توانند در دادگاه در مورد اين شکنجه‌ها شهادت دهند.

 

وی گفته است پيش از اين در کتاب "شرح شکنجه‌ها" در ۲۰۰ صفحه موارد نقض حقوق قانونی وی نوشته و ارائه شده است.

 

وحيد اصغری در نامه ديگری خطاب به قاضی صلواتی، رئيس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب و قاضی پرونده‌اش، به ارائه سابقه فعاليت‌هايش در عرصه نشر، تأليف چند کتاب و سابقه توليد نرم‌افزارهايی چون نرم‌افزار تجاری، اداری و قضائی پرداخته و گفته است با توجه به اين سوابق و خواندن لايحه دفاعی وی، "حقيقت نداشتن اتهامات واهی" بر رئيس دادگاه روشن می‌گردد.

 

وحید اصغری در آذرماه ١٣٨٨ نيز طی نامه‌ای خطاب به قاضی صلواتی از فشارها و شکنجه‌ها در زندان نوشته بود. وی در بخشی از این نامه گفته بود: "با چشم‌بند و دست‌بند مرا شدیدا به چوب بسته و به ـ حالت ـ کاسه سر و به سمت پائین آویزان کردند، با طناب و دست‌بند و شلاق و سیلی می‌زدند. ضربه زدن به شکم و پهلو با پنجه بوکس و گذاشتن چاقو زیر گلویم و روی رگ دستم و تهدید به قتل و تجاوز جنسی چند نفره به من به زور هر چه می‌خواستند را تلقین می‌کردند و با وعده و اجبار از من اعتراف غیرواقعی و کذب و امضا و اثر انگشت و نوار مصاحبه ویدئویی جعلی بارها گرفتند. در حالی که من فقط متهم بودم."

 

او در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۷ زمانی که قصد داشت برای ارائه پایان‌نامه تحصيلی خود به هند بازگردد، در فرودگاه امام خمینی توسط مأموران لباس شخصی سپاه پاسداران دستگیر شد.

 

وحید اصغری زمانی مجبور به اعترافات تلویزیونی علیه خود شد که هنوز در هیچ دادگاهی محاکمه نشده بود.

 

گزارشگران بدون مرز نیز ضمن درخواست آزادی وحيد اصغری اعلام کردند که وی تحت فشار و شکنجه مجبور به اعترافات تلويزيونی شده است و تنها "جرم" او در اختیار داشتن فضایی در اینترنت و میزبانی سایت‌هایی از جمله چند سایت متعلق به "مخالفان نظام" بوده است.

 

حکم اعدام وحید اصغری در دی‌ماه سال گذشته از سوی قاضی صلواتی، صادر و به وی ابلاغ شد.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

ابتدا باید وحید اصغری را در چندین هزار مشابه خودش ضرب کرد تا اولا پی به جزعی از جنایات بیشمار و بی اثر بودن اعتراض ها و شکایتها نزد حاکمانیکه تنها برای رضای شکم و زیر شکم راحتر از مرغ ماشینی و با توجیح دین و مذهب و خدا و پیامبر ببریم البته این جنایات تنها مختص به داخل کشورهم نبوده لطف اغا و باندش و با پرداخت میلیونها دلار به اقصا نقاط جهان رسیده پس جناب وحید اصغری شکایت ابوالفضل را به خدا میکنی شکایت خدارا به چه کسی فرزندم همان زندان اوین که تو هستی بیاد می اورم که بیشتر شبیح به مرغداری بود تا مکانی برای نگهداری انسانها هرشب بین صد تا دویست نفر پس از ماهها شکنجه های روحی و جسمی و بدتر ازان به جوخه های اعدام می بستند ایا کدام مرجع تاکنون توانسته از تکرار ان جنایات جلو گیری کند و شکایت کدام بازمانده بجایی رسیده است همین هفته دادگاه لاهه بصورت نمادین جمهوری اخوندی را محکوم کرد و قبلا در مراجع ذیصلاح بین المللی بیش از پنجاه بار بعلت نقض اشکار حقوق بشر و جنایت علیه بشریت محکوم شده چه تغییری حاصل شد عزیزم تاریخ مصرف ملایان هنوز از نظر انانیکه خمینی را درماه قراردادند تا تمامی زیر ساختهای ملی و باستانی و وطنپرستی و غیرت و جوانمردی مارا تخریب کنند تا امروز که مهدکودکها و کودکستانهای مارا طلاب زن و مرد حوزه اداره کنند چون استعمار اجازه نخواهد داد دیگر مصدق ها و امیر کبیرها و فاطمی ها و رهروان راه انها دراین مملکت سربلند کنند چراکه اخوندها از زمان انقلاب مشروطه تاکنون ازمایشات لازم را از نظر انها خوب داده اند به همین لحاظ فعلا حکومت ملایان درمنطقه میتواند بعنوان یک لولو سرخرمن کاری کند که ماهیانه میلیارد ها دلار سلاح از طرف تولید کنندگان به کشورهای منطقه صادر شود و وجود طالبانیسم و ملاتاریسم و تروریسم وجود انهارا درمنطقه بنام دمکراسی همچنان که در عراق و افغانستان و سایر کشورها پیاده کردند توجیح میکند پس اگر منطقه ارام شود دکان انها دیگر فروشی نخواهد داشت پس باید اگاهی و ازادی و افشاگری سرکوب شود تا انها به اهداف بلند مدت خود برسند من به وجود شما نسل جوان افتخار میکنم و یقین دارم تنها راه سرنگونی رژیم ضد انسانی اخوندی پیوند همه جانبه ملت است و مقاومت برسر خواسته های خود و حفظ تمامیت ارضی کشور.مقاوم و پیروز باشی.

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما