خانه | خبر | اخبارایران

پخش برخی شبکه‌های صدا و سيما بر روی اينتل‌ست هم قطع شد

سه شنبه, 1391-08-02 10:55
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

پس از هات‌برد و یوتل‌ست، اينک شرکت ماهواره‌ای اينتل‌ست هم مانع از پخش برخی شبکه‌های ماهواره‌ای جمهوری اسلامی ايران شد.

 

شبکه پرس تی‌وی، وابسته به جمهوری اسلامی ايران گزارش داد که اداره کنترل دارايی‌های خارجی در آمريکا دستور داده است تا شرکت ماهواره‌ای اينتل‌ست شبکه‌های تلويزيونی وابسته به حکومت ايران از جمله سحر، جام جم، شبکه خبر و الکوثر را حذف کند.

 

اين گزارش افزوده است که شبکه تلويزيونی پرس تی‌وی در اين فهرست قرار ندارد.

 

شبکه‌های حذف‌شده از سوی اينتل‌ست برای اروپا پخش می‌شدند.

 

پيش از اين شرکت يوتل‌ست از روز دوشنبه ۲۴ مهر، پخش ۱۹ شبکه ماهواره‌ای ايران از جمله شبکه‌های العالم، پرس تی‌وی، الکوثر، شبکه خبر، سحر ۱ و ۲، جام جم ۱ و ۲ و شبکه قرآن را قطع کرده بود.

 

پيش از اين شرکت يوتل‌ست از روز دوشنبه ۲۴ مهر، پخش ۱۹ شبکه ماهواره‌ای ايران را قطع کرده بود

صدا و سيمای ايران در همان زمان با انتشار بيانيه‌ای اعلام کرد: "شرکت يوتل‌ست تحت فشار لابی آمريکايی صهيونيستی و به دنبال تقاضای شورای سمعی و بصری فرانسه (CSA) با ادعای واهی، شرکت سرويس‌دهنده پخش ماهواره‌ی هات‌برد را از ارائه سرويس به شبکه‌های برون‌مرزی سازمان صداوسيمای جمهوری اسلامی ايران منع کرد."

 

سازمان صدا و سيمای جمهوری اسلامی قطع پخش شبکه‌های ماهواره‌ای خود را توسط شرکت يوتل‌ست "غيرقانونی، غيراخلاقی و غيرحرفه‌ای" ناميد.

 

شرکت يوتل‌ست به ده‌ها شبکه ماهواره‌ای خدمات ارائه می‌کند که گستره آن سراسر اروپا، خاورميانه، آفريقا و بسياری از مناطق آسيا و آمريکا را شامل می‌شود.

 

جمهوری اسلامی ايران در سال‌های اخير، به‌ويژه در جريان اعتراض‌های گسترده به نتايج دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری که نزديک به يک سال به‌طول انجاميد بارها با ارسال پارازيت‌های ماهواره‌ای مانع از پخش شبکه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور در داخل ايران شد و به همين خاطر از سوی مدافعان حقوق بشر در اين سال‌ها مورد انتقاد قرار گرفته است.

 

يوتل‌ست آبان‌ماه سال گذشته در بيانيه‌ای با اشاره به اينکه طی دو سال اخير بار‌ها ارسال پارازيت بر برنامه‌های بی‌بی‌سی فارسی، صدای آمريکا و دويچه‌وله را محکوم کرده است، اعلام کرد که محل ارسال اين پارازيت‌ها در داخل ايران است.

 

بهمن ماه سال گذشته کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران از اتحاديه بين‌المللی مخابرات (ITU) وابسته به سازمان ملل خواسته بود تا برای بازداشتن جمهوری اسلامی ايران از سانسور شبکه‌های ماهواره‌ای و ارسال پارازيت بر روی شبکه‌های تلويزيونی و محدوديت اينترنت، گام‌های قاطعی بردارد.

 

جمهوری اسلامی ايران شبکه‌های ماهواره‌ای غير دولتی را "سرويس‌های امنيتی دشمن" می‌داند و افزون بر ارسال پارازيت‌ روی آن‌ها، هم‌زمان در ايران، هم طرح مداوم جمع‌آوری ديش‌های ماهواره‌ای از منازل مردم را دنبال می‌کند و هم کسانی را که با اين شبکه‌ها همکاری کنند زندانی می‌کند.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما