خانه | خبر | اخبارایران

جايزه ۱۲ ميليون دلاری برای بازداشت دو عضو القاعده در ايران

جمعه, 1391-07-28 14:52
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

دولت ايالات متحده آمريکا برای دستگيری دو فرد مظنون به عضويت در گروه القاعده که مدعی شده در ايران حضور دارند، ۱۲ ميليون دلار جايزه تعيين کرده است.

 

روز گذشته دو وزارتخانه خارجه و خزانه‌داری ايالات متحده آمريکا با صدور اطلاعيه‌‌های جداگانه‌ای، از محسن الفضلی و عادل رضی صدرالوهابی الحربی به‌عنوان عوامل عملياتی گروه القاعده که در خاک جمهوری اسلامی ايران به‌سر می‌برند نام بردند.

 

بر اساس اطلاعيه وزارت امور خارجه آمريکا محسن الفضلی و معاونش، عادل الحربی پشتيبانی لجستيکی و مالی تحرکات اعضای القاعده را در ايران بر عهده دارند.

 

وزارت خزانه‌داری آمريکا نيز اعلام کرده است: "عوامل القاعده در ايران، به رهبری الفضلی برای حمايت از عوامل وابسته به القاعده در سوريه، از طريق ترکيه پول و نيرو اعزام می کنند."

 

ديويد کوهن، معاون وزير دارايی آمريکا در امور اطلاعات مالی و امور تروريسم، می‌گويد: "اقدام روز پنج‌شنبه اين وزارتخانه، از شبکه حياتی القاعده در ايران پرده بر می‌دارد."

 

جايزه تعيين شده برای محسن الفضلی هفت ميليون دلار و برای عادل الحربی، پنج ميليون دلار اعلام شده است

وزارت دارايی آمريکا، همچنين مدعی است که محسن الفضلی با شبکه‌ای از حاميان مالی گروه‌های جهادی در کويت در ارتباط است که از طريق آن به کشور سوريه پول ارسال می‌کند.

 

گفته می‌شود محسن الفضلی از معدود اعضای القاعده است که پيش از رخدادهای يازدهم سپتامبر ۲۰۰۱، از برنامه اين گروه برای اجرای اين حملات اطلاع داشته است.

 

او همچنين به طراحی حمله به يک کشتی فرانسوی در سواحل يمن در سال ۲۰۰۲ متهم شده است. اين حمله يک کشته و چهار زخمی برجای گذاشت.

 

بنابر اعلام وزارت دارايی آمريکا، محسن الفضلی جايگزين عزالدين عبدالعزيز خليل معروف به ياسين السوری شده است که پيش از اين تأمين‌کننده اصلی منابع مالی القاعده در ايران بود.

 

جايزه تعيين شده برای محسن الفضلی هفت ميليون دلار و برای عادل الحربی، پنج ميليون دلار اعلام شده است.

 

در مردادماه سال گذشته وزارت خزانه‌داری آمريکا با صدور بيانيه‌ای از شبکه‌ای نام برده بود که القاعده از طريق آن "پول، افراد کاربلد و عملياتی" را از سراسر خاورميانه به جنوب آسيا انتقال می‌دهد.

 

وزارت خزانه‌داری آمريکا مدعی شده بود که سرکرده اين گروه، شخصی به نام عزالدين عبدالعزيز خليل به مدت شش سال در ايران فعاليت می‌کرده و منابع مالی جمع‌آوری شده در  جهان عرب را  به رهبران ارشد القاعده در پاکستان انتقال می‌داده است.

 

پس از وقايع ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، مقام‌های ايالات متحده آمريکا همواره ايران را به همکاری با القاعده و پناه دادن به اعضای اين گروه تروريستی در خاک خود متهم کرده است.

 

دو هفته پيش قاضی دادگاهی در آمريکا، به پرداخت غرامت شش ميليارد دلاری توسط ايران و گروه القاعده به بازماندگان حادثه ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ که سه هزار کشته برجای گذاشت، رأی داد.

 

در مردادماه سال گذشته نيز دولت آمريکا ايران را متهم کرد که در يک توافق مخفيانه و سری با شاخه‌ای از القاعده، برای عضوگيری و  جمع‌آوری پول، تسهيلات در اختيار آن می‌گذاشته تا برای حمله در افغانستان و پاکستان استفاده شود.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

ایران در بدترین شرایط هم با القاعده همکاری نمیکند و بالعکس این دو و بخصوص القاعده به خونِ ایرانیان تشنه است، چه کسی است که نداند القاعده بدلیل علوی بودنِ بشار اسد به سوریه جنگجو میفرستد و دقیقا همین مسئله آمریکا را از کمک به ارتشِ آزاد سردر گم کرده زیرا ممکن است همچون طالبان در قضیه ی جنگ با شوروی ، همان کمک ها بر علیه آمریکا بکار بسته شود____________ایدئولوژی القاعده و طالبان ضدِ ایران و ایرانی است و ارتباطِ ایران با این گروه ها دروغی بیش نیست و کسانی که این دروغ را باور کنند از ساختار و اهدافِ طالبان و القاعده بی خبرند

خطاب به دانشجوی فیزیک: هر ایرانی واقعی و وطن پرست که شناخت کافی از جمهوری اسلامی و سرانش داشته باشد می داند که ج.ا برای بقای خود حاضر به دادن هرگونه امتیاز است. از فروش ارزان نفت به امارت گرفته تا مهمان نوازی و پشتیبانی سران القاعده تا بخیال خود در روز مبادا اهداف غربی و حتی مردم داخل را هدف قرار دهند. راستی ارز دولتی که به شما دانشجوی عزیز فیزیک می رسد؟

دانشجوی فزیک برادر ایرانی وقتی ایران خر تو الاغ شد القاعده که اینجا لانه کردن و مخفی شدن میشن دوست ما برای حمله به اهداف ناتو و امریکا در حال حاضر شما درست مبگین ولی سیاست میگه دو تا دشمن ممکنه روزی با هم دوست و برادر شوند...

به دانشجوی فیزیک

این سیاست بی پدرومادر را شما نشناخته اید. اما وقتی همین سیاست از نوع ایرانیش را بر رسی کنید میبینید که به قول باستانی پاریزی دارید توی خیابان رانندگی میکنید و به همه قوانین هم به درستی پایبند هستید. پشت چراغ قرمز می ایستید تا چراغ سبز شود اما یک تریلر 18 چرخ نمی ایستد و شما و ماشین علیه الرحمه را مثل یک دانه انگور له میکند تا ریق هر دو در اید.

این سیاست اخوندی که اکنون در ایران حکمفرماست این جیزها حالیش نیست دوسا عزیز. باد از هرطرف بوزد به همان سو قبله خواهد کرد. مهم نیست که طالبان سنی است یا شیعه. همانطوریکه سنی های نوار غزه که همان فلسطینی های عزیز هستند را به عنوان برادر دینی میشناسند اما ایرانی را مثل خس و خاشاک می بینند.

اعضای القاعده شاخه ای از سنی های تندرویی هستند که به خون شیعه ها تشنه اند و شیعه ها را کافر و خون شیعیان را مباه می دانند. دست انها به خون مردم ایران و کشورهای اطراف اغشته شده. نه دولت ایران و نه القاعده به هم اعتماد ندارند. عزیزان ***به خودشون زحمت بدهند و خلاصه اسناد منتشر شده- توسط امریکا -از حانه بن لادن را در اینترنت پیدا کنند و بخوانند. بن لادن و همکارانش در چندین جای مختلف ایرانی ها را بزرگ ترین دشمن خود ذکر کرده اند و نوشته اند که حتی نتوانسته اند چند نفر از اعضای ارشد القاعده را که در اسیر ایرانی ها هستند آزاد کنند. همانطور که تمام دنیا - غیر از ما ایرانی ها!!!!- قبول دارند القاعده به پاکستان و عربستان وابسته هست و کماکان مشغول جنایت در منطقه خاورمیانه هستند. این ها دست پرورده کشورهای دیگری هستند، فقط کافی ست که دقت کنیم انها از کجا این همه اسلحه و مواد منفجره بدست می آورند. چه کسی به آنها سلاح می فروشد؟ هر روز تعداد زیادی از مزدم خاورمیانه توسط نیروهای ناتو، آمریکا و تندروهای سنی با سلاح های کدام کشورها کشته می شوند؟ ما باهوش تر از این حرفا هستیم که گول اخبار دروغ را بخوریم.

در کثیفیِ سیاست همین بس که ارتباطِ القاعده را به ایران نسبت میدهند در صورتی که این حرف بسیار خنده دار است و توسط مزدوران ساخته و پرداخته شده تا زمینه های حمله ی ویران کننده به ایران را آماده کنند_______________________
وظیفه ی من گفتن حرفهایی بر طبقِ استدلالم است

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما