خانه | خبر | اخبارایران

طرح سئوال از احمدی‌نژاد با ۱۰۲ امضا تحويل مجلس شد

شنبه, 1391-07-22 13:20
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

طرح سئوال از محمود احمدی‌نژاد، رئيس‌جمهور ايران با ۱۰۲ امضا به هيئت رئيسه مجلس اين کشور تحويل داده شده است.

 

خبرگزاری مهر امروز شنبه ۲۲ مهر گزارش داد اين طرح روز چهارشنبه ۱۹ مهر به هيئت رئيسه مجلس ارسال شده است.

 

اگر اين طرح به جريان بيفتد و مورد رسيدگی قرار گيرد، دومين بار در تاريخ جمهوری اسلامی است که يک رئيس‌جمهور بايد به سئوالات نمايندگان مجلس پاسخ دهد.

 

نخستين بار نيز اين اتفاق در اسفندماه ۱۳۹۰ افتاد که در آن هنگام نيز احمدی‌نژاد نخستين رئيس‌جمهوری بود که در برابر سئوالات نمايندگان قرار گرفت.

 

بر اساس قوانين ايران، طرح سئوال از رئيس‌جمهور بايد به امضای يک چهارم نمايندگان مجلس برسد.
شمار نمايندگان مجلس ايران در حال حاضر ۲۹۰ نفر است که بايد اين طرح دست‌کم ۷۳ امضا داشته باشد. اما هفته گذشته امضاهای اين طرح به ۷۱ نفر کاهش پيدا کرده بود.

 

اگر اين طرح به جريان بيفتد و مورد رسيدگی قرار گيرد، دومين بار در تاريخ جمهوری اسلامی است که يک رئيس‌جمهور بايد به سئوالات نمايندگان مجلس پاسخ دهد

پيشتر يکی از نمايندگان مجلس گفته بود : "طراحان اين طرح به‌دنبال جمع‌آوری امضا تا بيش از ۱۰۰ امضا هستند تا در صورتی که امضاکنندگان تحت فشار امضای خود را از طرح برداشتند، طرح مذکور نصاب لازم را برای ارائه به هيئت رئيسه مجلس داشته باشد."

 

محورهای طرح جديد سئوال از احمدی‌نژاد را "آشفتگی بازار ارز، واردات گندم و واردات خودرو" تشکيل می‌دهد.

 

نمايندگان در اين طرح نوشته‌اند: "از اسفند ماه ۱۳۹۰ تا امروز، خصوصأ در شهريورماه و نيمه اول مهرماه ۱۳۹۱، قيمت ارز خارجی نوسان زيادی داشته که باعث کاهش شديد ارزش پول ملی گرديده است، به‌طوری که پس از خودداری يک ماهه بانک مرکزی از تزريق ارز به بازار، در روز سه شنبه ۲۱/۶/۹۱ دلار هنگام صبح ۲۲۰۰ تومان، ظهر ۲۵۰۰ تومان و شب ۲۷۰۰ تومان قيمت گذاری شد و در روز ۱۱/۷/۹۱ نيز به نزديک ۴۰۰۰ تومان رسيد. اين امر باعث افزايش شاخص تورم توام با رکود اقتصادی شده و فعالان اقتصادی را از برنامه ريزی برای کار خود بازداشته است."

 

در هفته‌های اخير نرخ ارز در بازار ايران به شدت دچار نوسان شد.

 

نمايندگان افزوده‌اند: "در شش ماه اول سال ۹۱ ، مطابق اسناد گمرک، تعداد ۱۵ و ۷۰۰ خودروی خارجی با ارز مرجع وارد شده است و يا در اثر سخت‌گيری در تعيين قيمت تضمينی خريد گندم و صرف نکردن اين قيمت برای کشاورزان، بخشی از گندم توليدی به صورت خوراک دام مصرف شده و بخشی نيز به کشورهای همسايه قاچاق گرديده است و در نتيجه دولت ۲.۵ ميليارد دلار صرف واردات گندم کرده است.

 

آيا اين قبيل کارها با اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر انقلاب سازگار است؟"به گفته مقامات وزارت جهاد کشاورزی ايران به دليل بالان بودن قيمت خوراک دام، بخشی از گندم وارداتی به دام‌ها داده شده است.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

رييس کميسيون اقتصادی مجلس روز شنبه گفته است، طی روز های اخير « پنج ميليارد دلار ارز تقلبی» وارد بازارهای ايران شده و در ميان مردم توزيع شده و يا در حال توزيع است.!!!
به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران،‌ايسنا، ارسلان فتحی‌پور، رييس کميسيون اقتصادی مجلس ،ضمن اعلام اين خبر گفته است:متاسفانه اين ارزها در حال توزيع در سراسر کشور است و مردم بايد مراقب باشند تا مالباخته نشوند.
رييس کميسيون اقتصادی مجلس در خصوص منبع و نحوه توزيع دلار های تقلبی توضيح بيشتری اراپه نکرده است.
در حالی اين نماينده مجلس از توزيع ارز تقلبی در بازارهای ايران خبر داده است که طی ماههای اخير سقوط ريال در مقابل ارز های خارجی باعث شده است تا دولت دهم و مخالفان يکديگر را نقش داشتن در افزايش چشم گير بهای ارز متهم کنند.
نمايندگان مجلس و مخالفان ، دولت محمود احمدی نژاد را به ناتوانی در جلوگيری از نوسانات بازار ارز متهم می کنند. در مقابل محمود احمدی نژاد، رئيس جمهور، علت نوسانات ارزی را اقتصادی ندانسته است.
این در حالی است که اخیرا يک نماينده مجلس، بانک مرکزی را متهم کرده است که برخلاف منافع کشور روزانه بين ۱۳۰ تا ۱۵۰ ميليون دلار ارز از طريق ۵ دلال وارد بازار کرده است.
عوض حيدرپور، نماينده شهرضا و عضو کمسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس، در گفت وگو با هفته نامه تجارت فردا، تصريح کرده بود: اين ۵ دلال که به نمايندگی از سوی بانک مرکزی در بازار می‌فروختند، اکنون دستگير شده‌اند.
اين نماينده مجلس همچنين گفته است: اگر اعترافات دلال‌های دستگير شده منتشر شود از آنها خواهيم شنيد که ارزها را از بانک مرکزی برای فروش در بازار دريافت می کردند.!!
عوض حيدرپور اضافه کرده است: بانک مرکزی برای دستيابی به درآمد ناشی از ما به التفاوتِ بين دلارمرجع ۱۲۲۶ تومانی و دلار بازار آزاد، از طريق اين دلال‌ها اقدام به فروش ارز کرده است.!!

صدها نفر از مقامات دولتي با گرفتن ويزا از آلمان و با پول مردم در نمايشگاه بين المللي کتاب فرانکفورت چکار ميکنند؟

ارز دولتی برای خرید پورشه و مازراتی
ایسنا - در حالی طی دو ماه اخیر ارز مرجع اختصاص یافته به برخي از صنایع قطع و حتی به طور کلی دسترسی آنها به ارز محدود شد که آمار گمرک نشان می‌دهد در همین مدت واردات برخی کالاهای لوکس مانند خودرو روندی صعودی داشته و به نظر نمی‌رسد این نوع کالاها با هیچ‌گونه مشکلی در زمینه تامین ارز مواجه شده‌اند!!

آخرسر امضاها را پس ميگيرند!!!

چندی پیش عبدالرضا موسوی، رئیس انجمن شرکت های هواپیمایی اعلام کرد قطع ارز دولتی، شرکت های هواپیمایی را "شوکه " کرده است.
به گفته آقای موسوی شرکت هواپیمایی ناچارند برای جبران قطع ارز دولتی ۱۲۲۶ تومانی، قیمت بلیت های خود را دو برابر کنند.
در صورتيکه سرداران با ارز دولتي از دارو تا ماشين لوکس وارد و بقيمت آزاد ميفروشند!....

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما