خانه | خبر | اخبارایران

حمله هوايی به ادلب سوريه ۲۱ کشته بر جا گذاشت

دوشنبه, 1391-07-10 17:53
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

حمله هوايی ارتش سوريه به شهرک سلقين واقع در استان ادلب سوريه ۲۱ کشته به جا گذاشت.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از گروه ناظر حقوق بشر سوريه، در ميان جان‌باختگان اين حمله هوايی که امروز، دوشنبه يکم اکتبر (۱۰ مهر) صورت گرفت، هشت کودک نيز به چشم می‌خورند.

 

گروه ديده‌بان حقوق بشر سوريه که در لندن مستقر است آمار نخستين تلفات امروز در سراسر سوريه را ۳۶ نفر مشتمل بر ۲۹ غيرنظامی، پنج شورشی و دو سرباز اعلام کرد.

 

اين گروه به نقل از يک فعال و يک درمانگر محلی اعلام کرد: "۲۱ غيرنظامی، شامل هشت کودک در بمباران شهرک سلقين کشته شده‌اند و از آن‌جا که بسياری از مجروحان اين حادثه در وضعيت بحرانی به‌سر می‌برند، پيش‌بينی می‌شود که تعداد تلفات افزايش هم پيدا کند."

 

نيروهای رژيم سوريه که صبح امروز سعی داشتند وارد شهرک سلقين شوند توسط شورشيان وادار به عقب‌نشينی شده بودند و حمله هوايی به اين شهرک به فاصله کمی پس از اين اتفاق رخ داده است

رامی عبدالرحمان، مدير گروه ديده‌بان حقوق بشر سوريه به خبرگزاری فرانسه گفت: "اين حمله هوايی به يک‌باره چندين ساختمان را هدف قرار داد. پيش‌بينی ما اين است که آمار تلفات افزايش خواهد يافت چرا که از ۳۰ نفری که در اين منطقه زندگی می‌کردند، برخی که مجروح شده‌اند حال وخيمی دارند و بقيه نيز زير آوار مدفون شده‌اند."

 

در ويدئويی که يک فعال از سلقين فيلمبرداری کرده است، پيکر سوخته تعدادی از قربانيان حادثه در حالی‌که پشت يک کاميون بر روی هم تلنبار شده‌اند، قابل مشاهده است.

 

به گفته عبدالرحمان، در ميان کشته‌شدگان سه کودک از يک خانواده به چشم می‌خورند. در فيلم ويدئويی ديگری پيکر خونين اين سه کودک ديده می‌شود و مردی در آن به فيلمبردار می‌گويد: "اين کودکان همگی از يک خانواده هستند."

 

ويدئوی ديگری ساکنين منطقه و دو مرد کلاشنيکوف به دوش را در حال قدم زدن در اطراف ويرانه‌های سلقين نشان می‌دهد. به دليل محدوديت‌های شديدی که دولت سوريه برای رسانه‌های خارجی ايجاد کرده است، صحت و سقم اين فيلم‌ها به‌طور مستقل قابل بررسی نيست. 

 

سلقين در پنج کيلومتری مرز سوريه و ترکيه واقع شده است.

 

عبدالرحمان در اين‌باره اظهار داشت: "از آنجايی که هيچ بيمارستان مناسبی در اين منطقه مرزی در سمت سوريه وجود ندارد، آمبولانس‌هايی از ترکيه در دوراهی باب‌الحوا در انتظار مجروحان به‌سر می‌برند."

 

به گفته او، نيروهای رژيم سوريه که صبح امروز سعی داشتند وارد شهرک سلقين شوند توسط شورشيان وادار به عقب‌نشينی شده بودند و حمله هوايی به اين شهرک به فاصله کمی پس از اين اتفاق رخ داده است.

 

ديده‌بان حقوق بشر سوريه می‌گويد از آغاز اعتراضات در سوريه که از ماه مارس ۲۰۱۱ شروع شد؛ تاکنون ۳۰ هزار نفر کشته شده‌اند.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

«تاریخ» برای خامنه ایِ نظامی، که در بازیِ شطرنجی اش به هر چیز مقدس جز خودش کافر است. شخصی که در پیش راندن مهره های سپاهی و و سایر مهره ها در لباس روحانی و غیر روحانی(از رئیس جمهور منتخب سپاه پاسداران گرفته تا سه قوه و مجلسیان)؛ هر امری از خودش شروع میشود. این -به زبان خودش- «مستکبر» باید نمودارهای تاریخی را نابود کند. پرگویی از دین و اسلام و پیغمبر و علی و بدر و خیبر فقط برای گول زدن معتقدان است و همگام با حال و هوای مصرف کننده. سجاده و سنگ قبر و مواد مصرفی و غذایی و نفتکش چینی برای خدعد «دور زدن تحریم ها» که با افتخار اعلام میشود، به فراوانی حلال است. امپریالیست و کمونیست مهره ای نیستند، او روی دست خمینی (نماد کاریزمای خدعه) بلند میشود.
سوریه برای این شخص یک مستعمره آینده به حساب میآید و در صورت موفقیت پروژه اش، کتاب های درسی سوریه هم با نام او آغاز خواهند شد. این بخش بزرگی از تاریخ ما خواهد بود. خامنه ای و مهره های کنونی اش( باضافه بشار اسد) خواهان سوریه ایرانی اند.

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما