خانه | خبر | اخبارایران

ايران: آمريکا با سازندگان فيلم ضد اسلامی برخورد جدی کند

شنبه, 1391-06-25 07:25
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

سفير ايران در سازمان ملل متحد از دولت آمريکا خواست تا با سازندگان فيلم "بی‌گناهی مسلمانان"، "برخورد جدی" کند.

 

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا)، محمد خزاعی ساخت اين فيلم را  اقدامی "ضد انسانی، ضد بشری و ضد عقلی" دانست که باعث "بالاگرفتن منازعات بين اديان، ملت‌ها و فرهنگ‌ها" می‌شود.

 

نماينده ايران در سازمان ملل افزود: "دولت آمريکا نمی‌تواند به نام آزادی بيان از کنار اين فيلم توهين‌آميز گذشته و تنها به محکوم کردن آن بسنده کند."

 

گزارش شده سازنده فيلم "بی‌گناهی مسلمانان" از مسيحيان قبطی مصر است که در آمريکا سکونت دارد و با نام جعلی "سم باسيلی" به ساخت اين فيلم اقدام کرده است.

 

روز گذشته نيز در چهارمين روز اعتراضات، هفت نفر در کشورهای سودان، مصر، تونس و لبنان کشته شدند

به دنبال انتشار بخش‌هايی از اين فيلم در يوتيوب، تظاهرات‌ در کشورهای اسلامی برپا شد. از جمله حملات مسلحانه‌ای به کنسولگری ايالات متحده در شهر بنغازی ليبی صورت گرفت که به کشته شدن سفير و سه کارمند سفارت آمريکا در ليبی منجر شد.

 

روز گذشته نيز در چهارمين روز اعتراضات، هفت نفر در کشورهای سودان، مصر، تونس و لبنان کشته شدند.

 

آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران با انتشار پيامی به‌شدت از فيلم "ضد اسلامی" انتقاد کرد و متهم اصلی آن را آمريکا و اسرائيل دانست.

 

وی انتشار اين فيلم را " اقدامی جنون‌آميز و نفرت‌انگيز" خواند و گفت: "پشت صحنه اين حرکت شرارت‌بار، سياست‌های خصمانه صهيونيسم و آمريکا و ديگر سران استکبار جهانی است."

 

هيلاری کلينتون، وزير امور خارجه آمريکا، هفته گذشته انتشار اين فيلم را محکوم کرد و آن را "مشمئزکننده" خواند. کلينتون تأکيد کرد که اين ويدئو هيچ ارتباطی با دولت آمريکا ندارد.

 

در همين حال محمد خاتمی، رئيس‌جمهور پيشين ايران نيز در اين رابطه نامه‌ای به دبيرکل سازمان کنفرانس اسلامی نوشت.

 

خاتمی "اهانت به مقدسات همه اقوام و مذاهب و ملل" را امری ناپسند دانست و آن را در مقابل "طرح خيرخواهانه گفت‌وگوی تمدن‌ها" خواند.

 

محمد خاتمی انتشار اين فيلم را "جنايتی" دانست که "احساسات صدها ميليون مسلمان" را جريحه‌دار کرده است.

 

خاتمی از سازمان کنفرانس اسلامی خواست تا "برای دفاع از ارزش‌ها و مقدسات دينی و مقابله با افراطی‌گری و خشونت، فعالانه وارد عمل شود و با همراهی و همکاری نهادهای مؤثر بين‌المللی، همه دولت‌ها از جمله دولت آمريکا را به اقدام عملی برای خشکانيدن ريشه‌ها و جلوگيری از گسترش منازعات هويتی، قومی و دينی و برخورد قاطع با مسببان اين فاجعه مکلّف کند."

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

بابا جون این همه اش یک فیلمه و نه چیز دیگری. این تظاهرات نشان میدهد که توی دنیای اسلام اینهمه ادم بیکار و بی هدف وجود داره که میشه با یک فیلم بازیشان داد. به فرض اینکه این فیلم زشت و مستحجن باشه اگر پیامبر اسلام انقدر بزرگ باشه خودش میتونه از پس اینهم بر بیاد. متاسفانه با این شلوغی ها روز به روز ریشه دین مبین اسلام را بیشتر و بیشتر رو میکنید و سرانجام روز یخواهد امد که مردم یک پارچه بریزند بیرون و امامزاده ها و مساجد را ویران کنند. این روش جوامع بشری است.

حماقت مسلمانان! چند نفر مسلمان در اين معامله کشته شدند؟ ما هيچ زنی در اين واکنشها نديديم.مردان به دنبال حوری بهشتی يا4 زن هستن. اسلامی شدن جامعه خطری برای زنان است.****آزادی بيان حق مسلم ماست. آخوند تنها حق زر زدن را ندارد! ZEndanian iran azad bayad gardand ; moghadasat ma zendanian mast

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما