خانه | خبر | اخبارایران

علی مصفا به فيلم تازه اصغر فرهادی پيوست

جمعه, 1391-06-03 13:14
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

علی مصفا، بازيگر و کارگردان سينمای ايران به جمع بازيگران تازه‌ترين ساخته اصغر فرهادی، کارگردان ايرانی برنده اسکار پيوست.

خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، امروز جمعه سوم شهريور گزارش داد، شرکت فرانسوی ممنتو فيلمز، تهيه‌کننده فيلم جديد اصغر فرهادی، کارگردان ايرانی برنده اسکار از نهايی شدن فهرست بازيگران اصلی فيلم جديد اين کارگردان ايرانی خبر داده و اعلام کرده است در اين فيلم، برنيس بژو (Bérénice Bejo)، بازيگر آرژانتينی - فرانسوی، طاهار رحيم (Tahar Rahim)، بازيگر فرانسوی با تبار الجزايری و علی مصفا، بازيگر و کارگردان سينمای ايران به ايفای نقش‌های اصلی خواهند پرداخت."

علی مصفا بازيگر و کارگردان ايرانی و همسر ليلا حاتمی بازيگر سينمای ايران، يکی از بازيگران اصلی فيلم اصغر فرهادی است که در تيرماه سال جاری با فيلم "پله آخر" آخرين ساخته خود، افزون بر جايزه بهترين بازيگر زن برای ليلا حاتمی، در بخش غيررسمی جشنواره، جايزه فدراسيون بين‌المللی منتقدان فيلم (فيپرشی) جشنواره کارلووی ورای را دريافت کرد.

در فیلم جديد اصغر فرهادی، برنیس بژو، بازیگر آرژانتینی - فرانسوی و طاهار رحیم، بازیگر فرانسوی الجزایری‌تبار نيز بازی دارند

"پله آخر" همچنين برنده جايزه بهترين پوستر جشنواره کارلووی واری نيز شده است.

برنيس بژو نيز که از بازيگران شناخته شده سينمای فرانسه است سال گذشته با بازی در فيلم "هنرمند" يکی از ساخته های همسرش، ميشل هازاناويسيوس (Michel Hazanavicius)، به شهرت جهانی رسيد و برای اين فيلم، جايزه سزار بهترين بازيگر زن را نيز دريافت کرد و در همين رشته، نامزد جايزۀ اسکار شد. هازاناويسيوس موفق شد اسکار بهترين کارگردانی را دريافت کند.

طاهار رحيم نيز پيش از اين در فيلم‌های سينمايی "پيامبر"، "طلای سيا" و "عقاب" ايفای نقش داشته است.

وی، در سال ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ برای بازی در نقش مالک الجبنا در فيلم سينمايی "پيامبر" موفق به دريافت جايزه‌های بسياری از جمله جايزه بهترين بازيگر مرد مراسم فرانسوی "سزار" و بهترين بازيگر مرد اروپا شد.

پيش از اين، اعلام شده بود که ماريون کوتيار، بازيگر ۳۷ ساله فرانسوی فيلم‌هايی چون "زندگی زيبا"، "نيمه‌شب در پاريس" و "زنگ و استخوان" که برنده اسکار نيز شده است قرار است در تازه‌ترين فيلم اصغر فرهادی، ايفای نقش ‌کند.

بنابراين گزارش به دليل عدم هماهنگی زمانی، فرهادی دو ماه پيش برنيس بژو رابه جای کوتيار برای بازی در فيلم خود برگزيد.

تازه‌ترين ساخته اصغر فرهادی، کارگردان ايرانی برنده اسکار که هنوز عنوان و جزئيات داستان آن مشخص نشده است در روزهای ميانی مهر امسال با بودجه‌ای نزديک به ۱۱ ميليون يورو در شهر پاريس و حومه آن مقابل دوربين خواهد رفت. هم‌اکنون مراحل پيش‌توليد و تمرين‌های بازيگران اين فيلم درحال انجام است.

چندی پيش طرح فيلمنامه اين فيلم از بين ۲۰۰ طرح ارائه‌شده نخستين جايزه‌ رسانه‌ای اتحاديه اروپا را به‌دست آورده بود.

پيش از اين، فرهادی، يکی از صد چهره تأثيرگذار سال جهان از سوی مجله تايم در گفت‌وگو با مجله "فيلم فرانسه" هدف خود از ساختن اين فيلم را "ايجاد سئوال به‌جای پاسخ در ذهن تماشاگران" دانسته و گفته بود: "اين چيزی است که دنيای امروز بيش از هر زمان ديگر به آن نياز دارد: طرح سئوال‌های جديد در برابر جواب‌های قديمی. شايد بتوان اين سينما را سينمای پرسش‌گرانه ناميد."

 انتظار می‌رود این فیلم تا بهار ۲۰۱۳ و پیش از برگزاری جشنواره کن آماده شود.

 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما