خانه | خبر | اخبارایران

کبودوند پس از دو ماه به اعتصاب غذای خود پايان داد

چهارشنبه, 1391-05-04 18:11
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

محمدصديق کبودوند، فعال حقوق بشر و زندانی سياسی پس از ۵۹ روز اعتصاب غذا در زندان با اعلام اين‌که مسئولان زندان قول داده‌اند وی را به مرخصی بفرستند و به درخواست خانواده، دوستان و نزديکان به اعتصاب خود پايان داد.

سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان طی اطلاعيه‌هايی اعلام کرد محمدصديق کبودوند از روز گذشته، سه‌شنبه سوم مردادماه به اعتصاب خود پايان داده است.

بنا به اين گزارش، کبودوند از تمام کسانی که طی اين مدت از وی پشتيبانی و با وی اعلام همبستگی کردند تشکر کرد و اعلام نمود که قدردان تمام کسانی است که در اين مدت در ايران و در خارج از ايران از او و خانواده‌اش حمايت کرده‌اند.

از سوی ديگر تارنمای کلمه نيز امروز نامه‌ای را با امضای محمدصديق کبودوند منتشر کرد که در آن آمده است: "بنا به خواست آن‌هايی که از دور و نزديک نگران من و خانواده‌ام هستند و بر ما منت نهادند اعلام همبستگی کردند، به خواست آن عزيزانی که طی مدت اعتصاب من دچار رنج و يا بازداشت و يا اضطراب و استرس شدند. من در پنجاه و نهمين روز به اعتصاب غذای خود پايان می‌دهم.

محمدصديق کبودوند گفته است مسئولان زندان به وی قول مساعد داده‌اند که در حال آماده‌سازی شرايط برای مرخصی وی هستند

سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان همچنين خبر داده است که در آخرين روز از اعتصاب غذا، کبودوند طی ديداری که با پريناز باغبان حسنی، همسرش داشته گفته است مسئولان زندان به وی قول مساعد داده‌اند که در حال آماده‌سازی شرايط برای مرخصی وی هستند.

پريناز باغبان حسنی برای پيگيری وضعيت همسرش به زندان اوين مراجعه کرده بود.

اين گزارش می‌افزايد کبودوند گفته است رئيس زندان اوين و چند نفر ديگر از مسئولان زندان ضمن درخواست از وی برای پايان اعتصاب غذا به وی اين قول مساعد را داده‌اند.

اين زندانی سياسی از ششم خردادماه به دليل عدم موافقت با درخواست مرخصی از زندان برای ديدار فرزند بيمارش دست به اعتصاب غذای تر زد.

وی در اين بين از شنبه ۲۴ تيرماه وارد اعتصاب غذای خشک شد اما پس از دو روز بار ديگر اين اعتصاب را به اعتصاب غذای تر تبديل کرد.

همسر کبودوند نيز گفته بود شرايط جسمی و روانی وی بی‌اندازه خطرناک است و نياز به مداوای فوری دارد.

پزشکان زندان اوين و بيمارستان مدرس گفته‌اند کليه‌های کبودوند به شدت عفونت کرده و بايد فورا به وضعيت وی رسيدگی شود.

وی پيش از اين نيز از ۲۵ اردبيهشت‌ماه سال جاری به دليل اين‌که با درخواست پياپی برای ملاقات فرزند بيمارش موافقت نشده بود پنج روز دست به اعتصاب غذا زده بود.

محمدصديق کبودوند در تير ماه ۱۳۸۶ بازداشت و در دادگاه انقلاب اسلامی تهران به اتهام "اقدام عليه امنيت ملی" از طريق تشکيل و اداره سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان به ۱۰ سال حبس و اتهام "تبليغ عليه نظام جمهوری اسلامی" به يک‌ سال زندان محکوم شد.

انتشار هفته‌نامه پيام مردم و تأسيس سازمان حقوق بشر کردستان از جمله فعاليت‌های محمدصديق کبودوند به‌شمار می‌روند.

 

Share this
Share/Save/Bookmark

محمدصديق کبودوند ....محمد آقا والله جون شما تقصیر خودت دیگه ...حتما" ازم می پرسی چطور؟ .....چند باربهت نگفتم که از حقوق بشر بازی درست بردار ...گفتم بهت محمد آقاجون چشمات رو باز کن ببین اصلا بشری که یشر باشه اون حوالیت پیدا میشه که تو براشون حقوق تراشی می کنی ؟؟ حالا که گیر گفتارهای 1400 سال پیش افتادی بدون که متاسفانه همه اون بشرها که میشناختی همشون صف بستن دم درب مرغ فروشی ها وقتی ندارن که بهت فکر کنن !!

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما