خانه | خبر | اخبارایران

رئيس MI6: ايران شايد تا ۲۰۱۴ به سلاح هسته‌ای دست يابد

جمعه, 1391-04-23 13:05
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

رئيس سازمان اطلاعات خارجی بريتانيا (MI6) ادعا کرد ايران به احتمال قوی تا سال ۲۰۱۴ به سلاح هسته‌ای دست می‌يابد و همين نيز احتمال حمله اسرائيل و آمريکا به آن را افزايش می‌دهد.

نشريه تلگراف امروز جمعه، ۱۲ ژوئيه (۲۲ تير) گزارش داد، سر جان ساورز اين سخنان را نخست در نشستی با حضور کارکنان ارشد دولت بيان کرد و يک هفته بعد از آن نيز به‌طور علنی از فعاليت‌های پنهان سازمان اطلاعات بريتانيا برای جلوگيری از دستيابی ايران به سلاح هسته‌ای پرده برداشت.

او گفت، اگر اين اقدامات انجام نمی‌شد ايران شايد می‌توانست در سال ۲۰۰۸ به سلاح هسته‌ای دست يابد.

بر اساس اين گزارش، بريتانيا اقداماتی را انجام داده ‌است تا اطمينان يابد تحريم‌های بين‌المللی عليه جمهوری اسلامی به اجرا گذاشته شده‌ و از سرعت برنامه هسته‌ای ايران کاسته است.

بريتانيا اقداماتی را انجام داده ‌است تا اطمينان يابد تحريم‌های بين‌المللی عليه جمهوری اسلامی به اجرا گذاشته شده‌ و از سرعت برنامه هسته‌ای ايران کاسته است

جان ساورز اظهار داشت: "افتخار بزرگی برای من است که در اين ۱۰ سال گذشته فارغ از همه اشتغالاتم، درگير مسئله‌ای بودم که جهان نسبت به آن نگران است و احساس می‌کنم توانسته‌ام بر نتايج رويدادها تأثير بگذارم."

اتحاديه اروپا از روز يکم ژوئيه واردات نفت ايران و بيمه کشتی‌های حامل نفت اين کشور را تحريم کرده ‌است و تحريم‌های ايالات متحده نيز باعث شده ‌است شرکای تجاری اصلی ايران نفت ايران را به صورت محدود خريداری کنند.

از سال ۲۰۱۰ تاکنون دست‌کم چهار دانشمند ايرانی که در برنامه هسته‌ای ايران مشارکت داشتند ترور شده‌اند که آخرين اين ترورها به ژانويه امسال بازمی‌گردد.

ايران کشورهای اسرائيل، بريتانيا و ايالات متحده آمريکا را عامل اين ترورها دانسته‌ و به‌تازگی نيز فرانسه و آلمان را نيز به اين فهرست اضافه کرده ‌است.

واشنگتن هرگونه نقش خود در اين ترورها را رد کرده در حالی که اسرائيل در اين‌باره سکوت کرده‌ است.

ايران اتهامات غرب مبنی بر دنبال کردن يک برنامه پنهان برای دستيابی به سلاح هسته‌ای را تکذيب می‌کند و می‌گويد اهداف اين برنامه يکی توليد برق برای جمعيت روبه‌رشد ايران و ديگری توليد ايزوتوپ‌هايی است که در درمان بيماری‌ها کاربرد دارد.

در همين حال مذاکرات ايران و قدرت‌های جهانی برای حل اين مسئله همچنان ادامه دارد.

 

Share this
Share/Save/Bookmark

وی تأکید کرد که اکنون وظیفه ام‌ آی ۶ است که رسیدن به «لحظه هولناک» تصمیم‌گیری سیاستمداران در خصوص ایران و انتخاب میان پذیرفتن ایران مجهز به سلاح هسته‌ای یا حمله نظامی به ایران را به تأخیر بیندازد.!!..
بازهم ارباب از نظام خود ساخته پشتيباني ميکند!؟.............

ايران اتهامات غرب مبنی بر دنبال کردن يک برنامه پنهان برای دستيابی به سلاح هسته‌ای را تکذيب می‌کند و می‌گويد اهداف اين برنامه يکی توليد برق برای جمعيت روبه‌رشد ايران و ديگری توليد ايزوتوپ‌هايی است که در درمان بيماری‌ها کاربرد دارد.!!!!
چه بيماري ؟ بيماري خواستن بمب اتم ؟ ..
اينها از واردات داروهاي ضد سرطان جلوگيري ميکنند و هيچ اقدامي براي ذزات معلق در هوا نکردند...برابشان جان مردم اهميت ندارد .

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما