خانه | خبر | اخبارایران

اسلامی کردن دانشگاه آزاد؛ دانشجويان به محل سكونت خود بازمی‌گردند

پنجشنبه, 1391-04-01 16:18
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، از اجرای برنامه‌هایی در رابطه با مختلط بودن دانشجویان در اين دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، فرهاد دانشجو، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی امروز پنج‌شنبه يکم تیرماه، در دیدار با آیت‌الله صافی گلپایگانی، یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: "در زمینه پی‌گیری موضوع مختلط بودن دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی، برنامه هایی در دست اجرا است که واحد قم در این زمینه پیشتاز است."

دانشجو تأکید کرد: "درراستای موضوع «اسلامی شدن دانشگاه آزاد اسلامی»، آيين‌نامه جدید نقل‌وانتقال دانشجويان به محل دائمي سكونت خود، در حال اجرا شدن است."

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به مراحل اجرایی برنامه نقل‌وانتقال دانشجويان به محل دائمي سكونت‌شان گفت ثبت نام برای نقل‌وانتقال دانشجویان از ١٥ خرداد آغاز و تا ١٥ تیرماه ادامه دارد. وی پیش‌بینی کرد بین ١٥٠ تا ٢٠٠ هزار نفر برای جابه‌جایی متقاضی وجود داشته باشد.

وی دانشگاه آزاد اسلامی را "یک پروژه موفق در نظام جمهوری اسلامی" دانست و گفت: "نخستین دغدغه ما در دانشگاه آزاد اسلامی، اسلام، دین و فرهنگ است و باید دقت شود همه کارها با این دغدغه همسو و همراه شود."

فرهاد دانشجو: پرچم فرهنگ اسلامی نخستین پرچمی است که در دست راست هیئت رئیسه دانشگاه است

فرهاد دانشجو گفت: "پرچم فرهنگ اسلامی نخستین پرچمی است که در دست راست هیئت رئیسه دانشگاه است."

پیش از این، علی‌رضا افشار، قائم مقام وزير کشور ايران در امور اجتماعی و فرهنگی، بيستم خردادماه سال جاری از اجرای "دستورالعمل پوشش دانشجويان برای ترويج فرهنگ عفاف و حجاب در دانشگاه‌ها" خبر داده و گفته بود: "دستورالعمل پوشش دانشجويان در اول مهرماه سال جاری اجرا می‌شود. اميدواريم با اجرای اين مصوبه زمينه مناسبی برای ترويج فرهنگ عفاف و حجاب در دانشگاه‌ها ايجاد شود."

۱۶ خردادماه سال جاری نيز، اعضای شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در آخرین جلسه اين شورا، پنج اصل نقشه دانشگاه اسلامی از جمله، "حاکميت اصول اعتقادی، احکام و اخلاق اسلامی در تمامی ابعاد دانشگاه، خردورزی و عقلانيت، تقدم تزکيه بر تعليم، تعهد به آرمان‌های انقلاب اسلامی و قدسی بودن علم و محيط‌های علمی" را مورد تصويب قرار دادند.

از سوی دیگر، کامران دانشجو، وزير علوم ايران که برادر رئيس دانشگاه آزاد اسلامی است، هفتم ارديبهشت‌ماه سال جاری در مراسم گشايش پرديس مهندسی و فن‌آوری‌های نوين دانشگاه صنعتی شاهرود گفته بود: "چرا بايد ۳۳ سال از انقلاب بگذرد اما هنوز درباره جدايی سرويس دختران و پسران بحث شود، اين موضوع يک امر بديهی است."

وزير علوم همچنين از اين‌که پس از گذشت ۳۳ سال از انقلاب ايران تنها يک دانشگاه دخترانه در کشور وجود دارد، انتقاد کرده بود.

وزیر علوم در شهريورماه سال گذشته نيز همين سخنان را گفته بود. وی در آن تاريخ، راه‌اندازی دانشگاه‌های دخترانه را "یکی از راه‌کارهای اسلامی شدن دانشگاه‌ها" معرفی کرد.

کامران دانشجو دانشگاه‌های تک‌جنسیتی را "حق دانشجویان" دانسته و تأکید کرده بود: "اکنون اولویت را به دانشگاه‌های تک‌جنیستی دخترانه و پسرانه دادیم."

 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما