خانه | خبر | اخبارایران

بازداشت گسترده زنان در کنسرت موسیقی به خاطر "بدحجابی"

سه شنبه, 1391-03-23 12:52
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

 شمار زیادی از زنانی که قصد شرکت در یک کنسرت موسیقی در برج میلاد تهران را داشتند، عصر دوشنبه ۲۲خرداد ماه جاری از سوی ماموران پلیس بازداشت شدند.

 
خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) این بازداشت‌ها را در  راستای طرح "تشديد برخورد با بدحجابي و مانكن‌ها در اماکن فرهنگی" عنوان کرده و  از بازداشت یک هنرپیشه سرشناس زن به بهانه "بدحجابی" خبر داده است.
 
بنا بر این گزارش "ل. الف"، بازيگر سينما، تئاتر و تلويزيون که قصد ورود به  سالن کنسرت  مازیار فلاحی را داشت، پس از تذکر ماموران پلس به خاطر نوع پوششش از سوی ماموران امنيت اخلاقي بازداشت شد.
 
احمدرضا رادان ، جانشين فرمانده نيروي انتظامي با تایید اینکه پلیس از ورود افراد "بدحجاب" به کنسرت ممانعت کرده است، گفت: " پليس اجازه برپايي مراسم و يا نمايشگاه‌هايي كه در آن حجاب و عفاف رعايت نشود را نمي‌دهد."
 
 
"ل. الف"، بازيگر سينما، تئاتر و تلويزيون که قصد ورود به  سالن کنسرت در برج میلاد را داشت، پس از تذکر ماموران پلس به خاطر نوع پوششش از سوی ماموران امنيت اخلاقي بازداشت شد 
پلیس تهران اعلام کرده است که طرح "تشديد برخورد با بدحجابي و مانكن‌ها در اماکن فرهنگی" در روزهای آینده در سایر مکان‌های هنری تهران نیز اجرا خواهد شد.
 
اسماعیل احمدي‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی نیز در گفت‌وگو با ایسنا  ضمن انتقاد از رعایت نشدن "ضوابط" در جشنواره‌ها و مراسم‌های رسمی، می‌گوید که "عدم رعايت ضوابط" امري عادي شده است و نیروی انتظامی "موظف به اجرای قانون است."
 
وی ادامه داد: "اينكه نمايشگاه‌ها و جاهاي ديگر به اين دليل كه نيروي انتظامي تذكر نداده و مسئولان اين نمايشگاه‌ها نيز به عدم‌رعايت ضوابط تذكر ندادند اين رسميت پيدا كرده است اما نبايد ناهنجاري‌ها را عادي‌سازي كنيم."
 
بهمن کارگر، معاون اجتماعي نيروي انتظامي هفته گذشته با بيان اينكه پليس نمي‌خواهد در عرصه هنر وارد شود، گفته بود: "اگر جشنواره و جشن‌هايي خلاف ارزش‌هاي اسلامي برگزار شود، پليس همچون جشنواره غذا آن را مي‌بندد."
 
چندی پیش برخی غرفه‌هاي نمايشگاه مواد غذايي به دليل  آنچه "بدحجابي غرفه‌داران" عنوان شد از سوی پلیس تعطیل شد و فروشندگان این غرفه‌ها بازداشت شدند.
 
در سال‌های اخیر هم‌زمان با روی کار آمدن محمود احمدی‌نژاد، پلیس در طرحی با عنوان گشت ارشاد با زنانی که پوشش آنها بر اساس آئین‌نامه‌های نیروی انتظامی نیست، برخورد می‌کند. هفته‌های گذشته  در آستانه گرم شدن هوا در ایران، این طرح در  میادین، مراکز خرید و پارکها، اماکن تفریحی و كوهستان‌ها، نمایشگاه‌ها، رانندگان و سرنشینان زن در بزرگراه‌ها و معابر درونشهری تشدید شده است.

 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما