خانه | خبر | اخبارایران

رايزنی آمريکا با اسرائيل درباره تحريم‌های بيشتر ايران

دوشنبه, 1391-03-15 13:52
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

به گفته يک مقام آمريکايی، آمريکا در حال رايزنی با اسرائيل درباره تحريم‌های جديدی عليه ايران است تا در صورت‌ شکست احتمالی مذاکرات مسکو به مرحله اجرا گذاشته شود.

به گزارش رويترز، آن‌چه اين مقام آمريکايی امروز، دوشنبه چهارم ژوئن (پانزدهم خرداد) مطرح کرده، حاکی از آن است که دولت آمريکا همچنان در جست‌وجوی راهی است تا در اجرای نقشه‌های اسرائيل برای حمله به نيروگاه‌های هسته‌ای ايران وقفه‌ای ايجاد کند.

از آن‌جا که در مذاکرات کشورهای گروه ۱+۵ با ايران برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ايران هنوز پيشرفتی حاصل نشده است، فشار اسرائيل به آمريکا بيشتر می‌شود و اين در حالی است که سومين دور اين مذاکرات نيز قرار است در روزهای ۱۸ و ۱۹ ژوئن در روسيه برگزار شود.

ديويد کوهن، معاون وزارت خزانه‌داری آمريکا در امور تروريسم و اطلاعات مالی، در سفری که به اسرائيل داشت به روزنامه هاآرتص گفت: "اگر مذاکره مسکو نيز دستاوردی برايمان نداشته باشد، بی هيچ ترديدی فشارهايمان بر ايران را افزايش خواهيم داد."

ديويد کوهن، معاون وزارت خزانه‌داری آمريکا: اگر مذاکره مسکو نيز دستاوردی برايمان نداشته باشد، بی هيچ ترديدی فشارهايمان بر ايران را افزايش خواهيم داد

ايالات متحده و اتحاديه اروپا پيش‌تر نيز تصريح کرده بودند که اگر ايران همچنان برنامه غنی‌سازی اورانيوم را دنبال کند، تحريم‌های شديدتری را عليه اين کشور وضع خواهند کرد.

کوهن نيز با تأکيد بر عميق بودن مشارکت آمريکا و اسرائيل در اين زمينه اظهار داشت: "ما چه امروز و چه در خلال سال‌های گذشته با دولت اسرائيل حول بسياری از برنامه‌‌‌هايمان در مورد وضع تحريم‌ها همکاری بسيار نزديکی داشته‌ايم. اسرائيلی‌ها خلاق‌ و کمک‌حال‌ هستند و ما همچنان آن‌ها را طرف مشورت قرار خواهيم داد."

کوهن در سفر ۳۶ ساعته خود به اسرائيل، با راديو ارتش اين کشور نيز که يکی از مهم‌ترين شبکه‌های راديويی اين کشور به‌شمار می‌آيد گفت‌وگويی داشت که در آن همچنان سخنان مشابهی را مطرح کرد.

 

قصد او از اين سفر ملاقات با افسران ارشد امنيتی بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير اسرائيل بوده است.

 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما