خانه | خبر | اخبارایران

"نرگس محمدی در وضعيت بسيار بد جسمی قرار دارد"

شنبه, 1391-02-23 08:43
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

نرگس محمدی، فعال حقوق بشر که هم‌اکنون در زندان به‌سر می‌برد گفته است هر اتفاقی که در زندان برای او بيفتد مسئولش وزارت اطلاعات است.

به گزارش کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران نرگس محمدی که در بند ۲۰۹ زندان اوين به‌سر می‌برد، اين سخنان را در ملاقات با خانواده‌اش روز سه‌شنبه ۱۹ اردبيهشت‌ماه گفته است.

تقی رحمانی، همسر نرگس محمدی که اين خبر را در اختيار کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران قرار داده گفته است وضعيت همسرش در روز ملاقات به‌هيچ وجه مناسب نبوده است و هنوز روشن نيست به چه اتهام جديدی در حال بازجويی دوباره است.

نرگس محمدی، فعال حقوق بشر و برنده جايزه سال ۲۰۱۱ "دولت و بنياد تاريخ زنده سوئد"، شنبه دوم اردیبهشت‌ماه برای اجرای حکم شش سال حبس تعزیری به اداره اطلاعات زنجان فراخوانده شد و از آن‌جا به زندان اوين منتقل گرديد.

وی در حال حاضر در سلول انفرادی و تحت بازجويی دوباره است اما هنوز وکيل و خانواده او از علت اين بازجويی‌ها اطلاعی ندارند.

دادگاه بدوی با متهم کردن این فعال ملی ـ مذهبی به "اجتماع و تبانی عليه امنيت کشور، عضويت در کانون مدافعان حقوق بشر و فعاليت تبليغی عليه نظام جمهوری اسلامی ايران" وی را به ۱۱ سال زندان محکوم کرده بود. این حکم در دادگاه تجدیدنظر به شش سال تقلیل یافت و ۱۴ اسفندماه سال گذشته به وکیل وی ابلاغ شد.

تقی رحمانی، همسر نرگس محمدی گفته است در ملاقاتی که همسرش با خانواده داشته وضعيت جسمی او بسيار بد بوده، به‌سختی راه می‌رفته و در زمان صحبت هم دچار لکنت بوده است

تقی رحمانی با بيان اين‌که ملاقات خانواده و دو فرزندش با حضور دو نگهبان صورت گرفته است، افزود: "وضعيت جسمی او بسيار بد بوده، به‌سختی راه می‌رفته و در زمان صحبت هم دچار لکنت بوده است."

نرگس محمدی در اين ملاقات گفته است در طول روزهای اخير چند بار سرش به ديوار سلول خورده و يا به زمين خورده است.

وی همچنين افزوده است همچنان بر عقايد حقوق بشری خود پايبند است و معتقد است هيچ جرمی مرتکب نشده است. با اين حال او در حضور مأموران زندان نتوانسته از بازجويی‌های تازه‌اش چيزی بگويد.

تقی رحمانی ضمن اعتراض به انتقال نرگس محمدی به بند ۲۰۹ گفت: "خانواده نرگس اعتراض کرده‌اند که چرا او برای اجرای حکمش به بند عمومی نرفته است و مسئولان در جواب گفته‌اند حالا عيبی ندارد، حکمش را فعلأ در ۲۰۹ می‌گذراند."

به‌گفته تقی رحمانی، نرگس محمدی در همين بند ۲۰۹ دچار فلج عضلانی شده است و مسئولان وی را در همان سلول‌ها که بيماريش را از آن‌جا گرفت منتقل کرده‌اند.

نرگس محمدی در سال ۱۳۸۹ دستگير شده بود که در زندان مبتلا به فلج ادواری عضلانی شده و مدت‌ها تحت درمان بود.

تقی رحمانی گفت ظاهرأ وزارت اطلاعات می‌خواهد بيماری همسرش تشديد شود و اگر وی زمان بيشتری را در بند ۲۰۹ زير فشار عصبی بماند معالجه‌اش بسيار طولانی‌تر و سخت‌تر خواهد شد.

تقی رحمانی، فعال ملی ـ مذهبی که خود نيمی از عمرش را در زندان‌های ايران گذارنده است چندی پيش از کشور خارج شد واکنون در فرانسه زندگی می‌کند.

شيرين عبادی، برنده جايزه صلح نوبل سال ۲۰۰۳ و رئيس کانون مدافعان حقوق بشر چند روز پيش با ارسال نامه‌ای به ناوی پيلای، کميسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد از وی خواست تا از کليه امکانات قانونی خود برای آزادی نرگس محمدی جهت درمان پزشکی استفاده کند.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما