خانه | خبر | اخبارایران

احمدی‌نژاد: دو هزار تومانی شدن بنزين دروغ است

پنجشنبه, 1391-02-21 14:08
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

محمود احمدی‌نژاد، از طرح هدفمندسازی يارانه‌ها دفاع کرد و سخن اخير علی لاريجانی در مورد دو هزار تومانی شدن بنزين را "دروغ" خواند.

به گزارش منابع خبری ايران، محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهوری ايران، امروز، پنج‌شنبه ۲۱ ارديبهشت‌ماه در سخنرانی خود در مشهد گفت طرح هدفمندی يارانه‌ها "به‌خوبی" اجرا شده اما عده‌ای با طرح "موضوعات فرعی و کاذب" وارد حوزه‌های اقتصادی می‌شوند تا بتوانند "توطئه‌های خود" را اجرا کنند.

احمدی‌نژاد گفت: "عده‌ای از همان ابتدا نمی‌خواستند اين طرح به‌خوبی اجرايی شود. بنابر اين تمام تلاش خود را انجام دادند تا شيرينی اجرای هدفمند شدن يارانه‌ها به کام مردم خوش نيايد."

رئيس جمهوری ايران مخالفان طرح هدفمندسازی يارانه‌ها را دو گروه دانست. وی گروه نخست را کسانی خواند که از آغاز مخالف اجرايی‌شدن اين طرح بودند.

احمدی‌نژاد گروه دوم را افرادی دانست که "اطلاعات نادرست منعکس می‌کنند و می‌گويند بنزين به دو هزار تومان می‌رسد."

وی گفت: "من به شما بگويم که اين دروغ است. پرداختن به اين موضوع ادامه همان طرحی است که عده‌ای دنبال آن بودند. می خواهند طرح يارانه‌ها به‌خوبی اجرايی نشود."

به‌گفته احمدی‌نژاد اين گروه "مدام با شايعه پراکنی و انعکاس اخبار دروغ در صدد برآمدند تا اطلاعات غلطی را به مردم ارائه دهند در صورتی که اين‌گونه نبود."

علی لاريجانی، رئيس مجلس ايران گفته بود: آن‌ها [دولت] برای تأمين يارانه‌های نقدی می‌خواهند بنزين دو هزار تومان شود، گاز دو برابر و گازوئيل سه برابر شود

رئيس جمهوری ايران افزود: "در گروه دوم افرادی ديده می‌شوند که مسئوليت اجرايی ندارند ولی می‌خواهند در اجرا دخالت کنند و مدام فرياد می‌زنند که تصميم دولت در اين‌باره ضرر است و فقط تصميمات غلط می‌گيرند و ما بايد تصميمات غلط آن‌ها را پاسخ دهيم."

وی ادامه داد: "دولت کار بزرگی را انجام داده است اما تمام تغييرات در جهت کاهش اختيارات دولت است."

احمدی‌نژاد اين گفته را که طرح هدفمندسازی يارانه‌ها باعث گرانی بيشتر می‌شود رد کرد و تأکيد نمود که دولت می‌خواهد گرانی‌ها را بخشکاند.

سخنان محمود احمدی‌نژاد در مشهد در حالی بيان می‌شود که اختلافات مجلس و دولت در روزهای اخير بر سر اجرای مرحله دوم طرح هدفمندی يارانه‌ها بار ديگر شدت گرفته است.

علی لاريجانی، رئيس مجلس ايران روز جمعه ۱۵ ارديبشهت‌ماه جاری، گفت: "ما می‌گوييم اگر دولت پول دارد، هر قدر می‌خواهد به مردم بپردازد، اما مشکل اين است که آن‌ها برای تأمين يارانه‌های نقدی می‌خواهند بنزين دو هزار تومان شود، گاز دو برابر و گازوئيل سه برابر شود."

وی افزود مجلس روی اين موضوع که تأمين يارانه‌های نقدی منجر به اوج گرانی در کشور نشود، حساس است.

لاريجانی با تأکيد بر اين‌که مرحله دوم و سوم قانون هدفمندی يارانه‌ها بايد اجرا شود، گفت: "اما سئوال اين است که آيا از مرحله اول می‌خواهيم به مرحله آخر برسيم يا در اين ميان دو سه مرحله ديگر هم داشته باشيم که با آرامش اين کار انجام شود."

روز گذشته نيز مخالفان بودجه ۹۱ در مجلس نسبت به اجرای مرحله دوم طرح هدفمندسازی يارانه‌ها به دولت هشدار دادند و آن را موجب گرانی بيشتر دانستند.

طرح هدفمندسازی يارانه‌ها از سال ۸۷ به‌طور جدی از سوی دولت احمدی‌نژاد مطرح شد و سرانجام از ۲۸ آذرماه سال ۸۹ وارد مرحله اجرا گرديد.

تا پيش از قانونی شدن اين طرح، اختلاف‌های زيادی بين دولت و مجلس به‌وجود آمد که مهم‌ترين آن، "مدت زمان اجرای قانون هدفمندی يارانه‌ها" و "نحوه تأمين منابع مالی لازم برای پرداخت يارانه‌های نقدی" بود.

به اعتقاد منتقدان اين طرح، دولت نمی‌تواند منابع مالی کافی برای تأمين ماهانه بيش از ۳۲۰۰ ميليارد تومان يارانه نقدی ۷۳ ميليون نفر را از محل افزايش قيمت حامل‌های انرژی به نرخ‌های کنونی به‌دست آورد و مجبور به تأمين منابع از محلی غير از منابع هدفمندی يارانه‌ها می‌شود.

در نتيجه اين انتقادها و اعتراض‌ها، ششم دی‌ماه ۹۰ مجلس با تصويب طرحی دوفوريتی مقرر کرد که از اين پس فقط ما‌به‌التفاوت قيمت فروش حامل‌های انرژی به حساب هدفمندی يارانه‌ها واريز شود.

ادامه اين نگرانی‌ها باعث شد که مجلس در آخرين روزهای کاری خود در سال ۹۰ اجرای مرحله دوم هدفمندی يارانه‌ها را تا تيرماه ۹۱ به تعويق اندازد.

 

Share this
Share/Save/Bookmark

1999 تومان چي ؟ !

عطارزاده معاون وزیر راه به روزنامه شرق گفته است: واگذاری پروژه ها به من و شما ارتباطی ندارد.!
دولت این‌طور تصمیم گرفته است.
ما به آقای احمدی نژاد گفتیم که برای این طرح، منابع مالی نداریم.
گفتند اینکه مناقصه نمی‌خواهد.!! من از سهام پتروشیمی برای اجرای پروژه، اختصاص می‌دهم تا آن را اجرا کنید... قرارگاه [خاتم الانبیا] چون یک تشکیلات دولتی است برای کمک به دولت این را پذیرفته است.
ما هم پذیرفته‌ایم که نگذاریم آسیبی به آنها برسد. اگر احیانا پروژه‌ای به مراحل پایانی نرسید و قرارداد منعقد نشد، با پیمانکار بعدی تفاهم می‌کنیم که کار انجام شده‌شان داخل آن کار برود..!!!!!

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما