خانه | خبر | اخبارایران

سفر هم‌زمان کلینتون و هیات تجاری ایران به هند

شنبه, 1391-02-16 16:47
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

هند در هفته آینده به‌طور هم‌زمان میزبان هیلاری کلینتون، وزیر امورخارجه آمریکا و یک هیات بازرگانی از ایران است که به منظور بی‌اثر کردن تحریم‌های شدید آمریکا علیه ایران به این کشور سفر می‌کند.

 
نشریه ایندین اکسپرس با اشاره به این دو سفر هم‌زمان، کار دولت هند را دشوار توصیف کرده و آن را مانند راه رفتن روی بند دانسته ‌است.
 
بر اساس این گزارش، هند به طور علنی اعلام کرده ‌است که تحریم‌های غرب علیه ایران را نمی‌پذیرد، اما در خفا به شرکت‌های نفتی خود فشار می‌آورد که خرید نفت ایران را ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش دهند و امیدوار است که از این طریق و با گفت‌وگو با کلینتون، واشنگتن را راضی کند تا هند را در شمار استثنا‌ها قرار دهد.
 
یک منبع مطلع هندی دراین‌باره گفت: "او [هیلاری کلینتون] شاید ما را معاف کند. هند به اندازه کافی خرید نفت ایران را کاهش داده‌است."
 
هند به طور علنی اعلام کرده ‌است که تحریم‌های غرب علیه ایران را نمی‌پذیرد، اما در خفا به شرکت‌های نفتی خود فشار می‌آورد که خرید نفت ایران را ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش دهند و امیدوار است که از این طریق و با گفت‌وگو با کلینتون، واشنگتن را راضی کند تا هند را در شمار استثنا‌ها قرار دهد
 
ایالات متحده در ماه مارچ گذشته برای ژاپن و ۱۰ کشور اروپایی در رابطه با تحریم‌های خود علیه ایران استثنا قائل شد و آن‌ها را معاف کرد. تحریم‌های آمریکا با هدف بازداشتن ایران از ادامه برنامه‌های هسته‌ای آن به اجرا گذاشته‌ شده‌است.
 
هند و چین که عمده‌ترین خریداران نفت ایران به شمار می‌روند اگر خرید نفت از ایران را کاهش ندهند با خطر مجازات‌های آمریکا مواجه خواهند بود.
 
کلینتون اکنون در چین به سر می‌برد اما تاکنون به طور علنی دراین‌باره صحبتی با مقامات چین نکرده ‌است.
 
تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران، دشواری‌های بسیاری را برای هند در زمینه پرداخت پول نفت ایران به این کشور به وجود آورده ‌است. هند اکنون به واسطه یک بانک ترکیه این پول را به ایران پرداخت می‌کند و دو طرف به این توافق رسیده‌اند که ۴۵ درصد از ۱۱ میلیارد دلار هزینه خرید سالیانه نفت از ایران با روپیه پرداخت شود. هند همچنین امیدوار است که صادرات خود به ایران را افزایش دهد تا در تجارت با ایران توازنی به وجود بیاورد.

 

Share this
Share/Save/Bookmark

‫واقعأ باید احمق باشند که دست از خرید نفت مجانی بردارنند.
‫هند از ایران نفت میخرد و زمان پرداخت در قرار داد ظهور امام زمان.
‫فکر کنم کلینتون بیشتر برای دریافت کمیسیون به هند مسافرت کرده است، چرا که با
‫اتخاذ سیاست تحریم هند حداکثر استفاده را برده است.

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما