خانه | خبر | اخبارایران

نخست‌وزير سابق اسرائيل به مخالفان حمله به ايران پيوست

دوشنبه, 1391-02-11 13:16
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

ايهود اولمرت، نخست‌وزير سابق اسرائيل به آن دسته از مقام‌های اين کشور پيوست که معتقدند اکنون زمان مناسبی برای حمله نظامی اسرائيل به ايران نيست.

به گزارش آسوشيتدپرس، ايهود اولمرت در گفت‌وگوی ديروز، يکشنبه دهم ارديبهشت‌ماه (۲۹ آوريل) خود با شبکه ۱۰ تلويزيون اسرائيل مخالفت خود با حمله اين کشور به نيروگاه‌های هسته‌ای ايران را ابراز کرد.

اولمرت که از نيويورک در اين گفت‌وگو شرکت کرده بود، اظهار داشت: "البته دليلی ندارد که اصلأ هيچ حرفی درباره اقدامات نظامی نزنيم، اما به‌طور مسلم اين به معنای آن نيست که همين الان مقدمات حمله نظامی اسرائيل را فراهم آوريم."

اولمرت از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ نخست‌وزير اسرائيل بود.

او با اين موضع‌گيری به حمايت‌کنندگان يووال ديسکين، رئيس سابق سازمان امنيت داخلی (شين‌بت) اسرائيل پيوست که گفته بود دولت اسرائيل درباره ميزان مؤثر بودن حمله نظامی، مردم را گمراه کرده ‌است.

یووال دیسکین، رئیس سابق سازمان امنیت داخلی اسرائيل (شین‌بت) گفت دولت اسرائیل درباره میزان مؤثر بودن حمله نظامی، مردم را گمراه کرده ‌است

مئير داگان، رئيس سابق موساد نيز پس از اظهارات ديسکين، به اين شبکه تلويزيونی گفت که از او حمايت می‌کند.

يووال ديسکين روز گذشته بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير اسرائيل و ايهود باراک، وزير دفاع اين کشور را به القاء اين تصور غلط به مردم متهم کرد که حمله اسرائيل به نيروگاه‌های هسته‌ای ايران مانع ساختن بمب اتمی در اين کشور خواهد شد.

ديسکين اين سخنان را که نشانه بی‌اعتمادی او به قابليت‌های مديريتی اين دو وزير اسرائيلی بود، در همايشی که در مرکز اسرائيل برگزار شد مطرح کرد.

اظهارات ديسکين جنجال زيادی در اسرائيل به‌پا کرده و در همين حال، از سوی تعدادی از مقام‌های اين کشور مورد حمايت قرار گرفته است.

داگان که بارها مخالفت خود را با حمله نظامی به ايران اعلام کرده بود، در زمره حاميان ديسکين قرار گرفته و او را به‌عنوان فردی باتجربه و با قابليت‌های بسيار ستوده است.
 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما