خانه | خبر | اخبارایران

رئيس شورای اروپا: از سرگيری مذاکرات با ايران باعث اميدواری است

شنبه, 1391-02-09 13:50
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

هرمان وان رمپوی، رئيس شورای اروپا، از سرگيری مذاکرات جهانی با ايران بر سر برنامه‌های اتمی اين کشور را "باعث اميدواری" و نشانه‌ای از جديت ايران برای حل اين مناقشه دانست.

به گزارش نشريه بلومبرگ، وان رمپوی روز گذشته، هشتم ارديبهشت‌ماه (۲۷ آوريل) در بروکسل با اشاره به دور جديد مذاکرات ايران با گروه ۱+۵ در استانبول گفت: "گفت‌وگوهای ۱۴ آوريل ما را اميدوار می‌کند که ايران متعهد به ادامه گفت‌وگوهای جدی بر سر اين مناقشه هسته‌ای خواهد شد."

او ضمن تأکيد بر "نگرانی‌های عميق اتحاديه اروپا درباره برنامه هسته‌ای ايران" اظهار داشت، ۲۷ کشور عضو اتحاديه اروپا "اقدامات محدودکننده سفت و سختی [عليه ايران] در نظر گرفته‌اند که در قانع شدن ايران برای بازگشت به مذاکرات معنادار اهميت داشته ‌است."

قدرت‌های جهانی مذاکرات خود با ايران بر سر برنامه‌های هسته‌ای اين کشور را پس از وقفه‌ای ۱۵ ماهه از روز ۱۴ آوريل در استانبول از سر گرفتند. آمريکا، بريتانيا، فرانسه، چين و روسيه به‌عنوان پنج عضو دائمی شورای امنيت سازمان ملل متحد به علاوه آلمان طرف‌های مذاکره با ايران بودند که در نهايت اين مذاکرات را "مثبت و سازنده" خواندند.

سرگئی لاوروف، وزير امور خارجه روسيه: ممانعت از خريد نفت ايران در نهايت به کشورهای عضو اتحاديه اروپا ضربه می‌زند

هشدار روسيه به اتحاديه اروپا درباره تحريم نفت ايران

پيش از مذاکرات استانبول، اتحاديه اروپا با هدف بازداشتن ايران از ادامه برنامه‌های هسته‌ای خود، تحريم نفت اين کشور را به تصويب رسانده بود. بر اساس مصوبه اتحاديه اروپا، اين تحريم‌ها از ماه ژوئيه به اجرا گذاشته خواهد شد.

اما روز گذشته سرگئی لاوروف، وزير امور خارجه روسيه ضمن هشدار به اتحاديه اروپا تأکيد کرد که تحريم نفت ايران هزينه‌های زيادی خواهد داشت.

به گزارش رويترز، لاوروف در مصاحبه با يکی از شبکه‌های تلويزيونی دولت روسيه گفت، ممانعت از خريد نفت ايران در نهايت به کشورهای عضو اتحاديه اروپا ضربه می‌زند.

او اضافه کرد: "اتحاديه اروپا نمی‌پذيرد که نفت ايران را بخرد در حالی که بسياری از کشورهای اتحاديه اروپا به اين نفت وابسته هستند. البته می‌توان گفت که کسری نفت ايران قابل جبران است، اما برخی پالايشگاه‌ها به‌طور خاص بر اساس نفت ايران سازماندهی شده‌اند که سازگاری آن‌ها با شرايط جديد نيازمند سرمايه‌گذاری‌هايی اساسی است که اتحاديه اروپا در حال حاضر دشوار می‌تواند از عهده آن بربياييد."

روسيه از دور چهارم تحريم‌های شورای امنيت سازمان ملل متحد از ايران حمايت کرده‌است، اما لاوروف تصريح می‌کند مسکو مخالف هرگونه تحريمی است که خارج از چارچوب سازمان ملل متحد تصويب می‌شود، مانند تحريم نفت ايران توسط اتحاديه اروپا.
 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

رفيق روسي نگران فروش مفت نفت متعلق بمردم ايران نباش که به رژيم اسد و عراق هديه ميشود، نگران بمب اتمی باش که توسط تروريستها باعث باج خواهی از عالم و آدم شود.... 0

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما