خانه | خبر | اخبارایران

"استان خليج فارس با مرکزيت بوموسی در ايران تشکيل می‌شود"

سه شنبه, 1391-02-05 06:36
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

يک نماينده مجلس ايران از آماده شدن طرحی برای تکشيل استان خليج فارس در جنوب ايران با مرکزيت "بوموسی" خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، ولی اسماعيلی نماينده مجلس ايران روز دوشنبه چهارم ارديبهشت ۱۳۹۱ گفت: "در آستانه روز ملی خليج‌فارس که هفته بعد (۱۰ ارديبهشت) است نمايندگان مجلس قصد دارند طرحی را برای تشکيل استان توريستی و فرهنگی خليج‌فارس به مرکزيت بوموسی را در دستور کار قرار دهند. تهيه اين طرح در مراحل مقدماتی قرار دارد و قرار است که نمايندگان بيشتری به جمع امضا‌کنندگان اين طرح بپيوندد."

وی افزود: "در اين طرح نام ابوموسی به «بوموسی» تغيير پيدا می‌کند، بوموسی در واقع ترکيبی از بوم يعنی مکان و موسی که همان منطقه است تشکيل می‌شود چرا که ابوموسی يک نام جعلی است."

اين نماينده مجلس گفت: "همچنين با تشکيل اين استان هواپيمايی‌هايی که از آسمان اين استان عبور می‌کنند موظف خواهند بود که هنگام عبور از آسمان اين استان نام اين استان را بگويند."

ولی اسماعيلی: نام ابوموسی به بوموسی تغيير پيدا می‌کند، بوموسی در واقع ترکيبی از بوم يعنی مکان و موسی که همان منطقه است تشکيل می‌شود چرا که ابوموسی يک نام جعلی است

همزمان با اعلام آماده شدن اين طرح در ايران، امارت متحده عربی نيز اقدام به نامگذاری سه خيابان با نام سه جزيره ابوموسی، تنب‌بزرگ و تنب‌کوچک کرد.

ايران و امارات سال‌هاست که بر سر مالکيت جزاير ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک با هم اختلاف دارند.

به گفته مورخان ايرانی، اسناد و نقشه‌های قديمی مالکيت ايران را بر اين سه جزيره نشان می‌دهد.
تنها در آغاز قرن بيستم نيروهای بريتانيايی اين جزاير را به تصرف خود درآوردند.

با اين حال پس از خروج بريتانيا از منطقه خليج فارس در سال ۱۹۷۱، جزاير ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک دوباره به ايران واگذار شدند و نيروهای ايران يک روز پيش از استقلال امارات، بر اساس تفاهم‌نامه يادشده در ابوموسی مستقر شدند.

ايران همواره ادعای مالکيت امارات بر اين جزاير را رد کرده و می‌گويد درباره مالکيت اين سه جزيره مذاکره نخواهد کرد.

شورای امنيت سازمان ملل متحد نيز در سال ۱۹۷۱ اعتراض امارات به مالکيت ايران بر جزاير سه‌گانه را رد کرد.

در همين حال محمود احمدی‌نژاد، رئيس‌جمهوری ايران روز ۲۳ فروردين سال جاری خورشيدی به اين جزيره سفر کرد. اين سفر واکنش تند مقامات امارات و شورای همکاری خليج فارس را به دنبال داشت.

شورای همکاری خليج فارس از شش کشور عربی جنوب خليج فارس تشکيل شده و امارات متحده عربی با پشتيبانی اين شورا و کشورهای عربی بر سه جزيره ايرانی تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی ادعای ارضی دارد.

اين شورا روز ۱۷ آوريل ۲۰۱۲ (۲۹ فروردين) پس از نشستی در قطر با انتشار بيانيه‌ای از مواضع امارات پشتيبانی کرد.

ايران همچنين جزيره ابوموسی را "منطقه نمونه گردشگری" اعلام کرده و قصد دارد زمينه رفت و آمد گردشگران را به اين جزيره فراهم کند.

همچنين سرتيپ احمدرضا پوردستان، فرمانده نيروی زمينی ارتش ايران گفته است: "به هيچ کشوری اجازه کوچک‌ترين دست‌اندازی را نمی‌دهيم، اگر اين‌طور شود و اين شيطنت‌ها از طريق ديپلماسی حل نشود، نيروهای نظامی آماده‌اند اقتدار نظام را به کشور متعرض نشان دهند."

به گفته وی "حاکميت اين جزاير (ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک) از قديم‌الايام متعلق به ايران بوده و جمهوری اسلامی نيز از اين حق خود قاطعانه و با قدرت دفاع می‌کند."

 

Share this
Share/Save/Bookmark

کار نسبتا جالبی است که اخرین استان ایران به نام خلیج پارس نامگذاری شود. در ضمن ایران بایستی شهرهای توریستی و دیگر تاسیسات شهری را در این جزیره ها دایر کند و حتی از انها برای استخراج نفت پارس جنوبی استفاده کند. البته اگر تا به حال چنی نکرده باشد. همچنین با استقرار پایگاه های نظامی و اقتصادی به این قسمتهای دور افتاده کشور توچه وافر کند.

ایران بایستی یک دفتر کاخ ریاست جمهوری را در جزیره مرکزی قرار دهد و نام انرا به جای "بوموسی" به یک نام ایرانی که در ان نام پارس گنجانده شده باشد تغییر دهد. ریس جمهور هم خودرا موظف کند ماهی یکبار به انجا برود تا رونق بخشی و پیشبرد کارهای این استان جدید با سرعت جلو رود. به همین منوال هم بایستی خانه های سازمانی و مدارس و شعب ادارات و وزارتخانه ها به انجا منقل شود تا دیگر هیچگاه کسی حتی به فکر این حرف ها هم نیفتد. این جزیره ها و بحرین هم جزء ایران بوده و هستند و روزی بایستی بحرین به مام وطن برگردد.

بحث مالکیت ایران بر جزیره ها برای هیچ گروهی از موافقان و مخالفان و معاندان جمهوری اسلامی جای سوال نیست. انچه مورد سوال است رفتار احمقانه احمدی نژاد در زمانی که بیشترین فشارهای بین المللی بر ایران وارد میشود است. در صورتی که ایران مشکلاتش را با امریکا حل کند خود به خود بقیه مشکلات هم حل میشود و شیخک های جنوب خلیج فارس جرات مزه پرانی پیدا نمیکنند. تمام قدرت آنها به خاطر قایم شدن در پشت سر امرکا است.

با درود ای کاش نام این استان خلیج پارس باشد به مرکزیت قشم که زیر ساخت ها را برای مرکز استان شدن می دارد تا آبخوست خرد بوموسا

کشور ژاپن جایی در اقیانوس ارام که به فاصله زیادی از سرزمین این کشور است یکی دوتا صخره پیدا کرده که گاهگاهی سرشان از اب بیرون امده و میتوان انها را جزیره نامید اما چون خیلی کوچک بودند گاه به زیر اب میرفتند و در نتیجه تبیین و تعریف جزیره از انها صلب میشد. برای اینکه این صخره را به جزیره دایمی تبدیل کند زاپن با هزینه بسیار و اوردن هزاران کیسه سیمان و اضافه کردن به این صخره انها را به شکل جزایر مصنوعی دایمی در اورده است. حالا ایران با اینکه همیشه مالکیت این جزیره ها را داشته چرا نباید رییس جمهورش نتواند یا نباید به این پاره های تن ایران زمین سفر کند! همانطور که به درستی هم گفته شده این یک امر داخلی است و ربطی به شیوخ ***عرب ندارد.

با نظر کاربر مهمان که جزیره قشم را به عنوان مرکز استان پیشنهاد کرده بسیار موافقم. شاید بتوان جزیره لاوان و لارک و دیگر جزیره های خلیج پارس را همگی در یک زیرمجموعه "استان خلیج پارس" قرار داد و اقای نکبت الله قربانی هم که از برزیل به ایران بازگشته و خوب هم شنا میکند. بتهر است از ایشان به عنوان استاندار زیر ابی استفاده شود. به این ترتیب ایشان میتواند هر روز زیر ابکی شنا کند و به طور ناگهانی هر روز به یک جزیره سربزند و از نزدیک پیشرفت های استان جدید ایران را زیر نظر بگیرد. فقط امید است با بدن لخت کوسه ها بازی نکند.

‫ایکاش که نادوستان عربی جنوب خلیج از این نمونه کوچک درس بگیرنند که علیرغم
‫اختلاف نظرهای داخلی اگر هر کس و ناکسی قصد تجاوز به آرمان های ملی و وطنی
‫ملت ایران داشته باشد ، اولویت اول پخش و پلا کردن مگس ها از دور شیرینی خواهد
‫بود.
‫و همچنین امید است که دوستان و نادوستان داخلی سعی نکنند که از این احساسات
‫پاک ،صادقانه و ‫وطن پرستانه مردم برای اهداف قدرت طلبانه خود استفاده کنند.

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما