خانه | خبر | اخبارایران

"هر لحظه ممکن است سعيد ملک‌پور اعدام شود"

جمعه, 1390-12-19 15:35
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

خواهر سعيد ملک‌پور می‌گويد خانواده وی۵۰ روز است از او خبری ندارد و هر لحظه بيم آن می‌رود که حکم اعدام وی اجرا شود.

به گزارش تارنمای کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران، روز گذشته، ۱۸ اسفندماه، مريم ملک‌پور، خواهر سعيد ملک‌پور، زندانی محکوم به اعدام گفت: "۵۰ روز است که به ما اجازه ملاقات داده نشده است و ما کاملأ از وضعيت سعيد بی‌خبر هستيم. نامه‌ها و تقاضاهای ديدارمان نيز تا به حال بی‌جواب مانده است."

مريم ملک‌پور افزود: "هر لحظه ممکن است حکم اعدام سعيد اجرا شود. من از مسئولان قضايی کشورم درخواست می‌کنم تا جلوی اين حکم را بگيرند. ما نامه‌های زيادی داده‌ايم که تا به حال بی‌جواب مانده‌اند با اين حال باز هم اميدواريم که مسئولان جلوی اجرای اين حکم را بگيرند."

وی پيش از اين گفت‌وگو از اعمال فشارها برای اعتراف‌گيری از برادرش در زندان خبر داده بود.

در آخرين روزهای بهمن‌ماه گذشته وکلای سعيد ملک‌پور هنگامی که برای اعاده دادرسی و دريافت تأييد حکم اعدام اين زندانی به ديوان عالی کشور و دادگاه انقلاب مراجعه کرده بودند، متوجه شدند که پرونده‌ وی به اجرای احکام ارسال شده است.

پرونده‌ سعيد ملک‌پور در حالی به اجرای احکام فرستاده شده که حکم اعدام وی هنوز به وی و وکلایش ابلاغ نشده است

اين در حالی است که حکم اعدام او هنوز به وی و وکلايش ابلاغ نشده بود.

بدين ترتيب ديوان عالی کشور با ارسال پرونده سعيد ملک‌پور به اجرای احکام امکان اعاده دادرسی و دفاع مجدد از او را سلب کرد.

وی که مهرماه سال جاری برای بار دوم حکم اعدام دريافت کرده بود به هفت سال و نيم زندان نيز محکوم شده است.

سعيد ملک‌پور، ۳۶ ساله، فارغ‌التحصيل رشته مهندسی متالورژی از دانشگاه صنعتی شريف و برنامه‌نويس نرم‌افزار کامپيوتری است که از مهر ماه سال ۸۷ در زندان به‌سر می‌برد.

وی به‌خاطر اتهام " تبلیغ علیه نظام از طریق طراحی سایت های مستهجن، توهین به مقدسات، توهین به رهبری، توهین به رئیس جمهور، ارتباط با گروه‌های معاند نظام، و فساد فی الارض" به اعدام محکوم شده است و چندی پیش طی اعترافات تلویزیونی این اتهامات را پذیرفت.

ملک‌پور پس از پخش این اعترافات در نامه‌ای به آيت‌الله صادق لاريجانی، رئیس قوه قضائیه ایران گفت که تمامی اعترافات او "تحت فشار زیاد، شکنجه، تهدید و وعده‌های دروغین مبنی آزادی به قید وثیقه، تسهیل شرایط و نرمش" صورت گرفته است.

در این نامه، او از "شلاق، تهدید به تجاوز جنسی، جلسات بازجویی که منجر به شکسته شدن دندان، دررفتن فک، عفونت در بدن و فلج شدن موقتی بخشی از بدن او می‌شدند"، نوشته بود.

روز سه‌شنبه دوم اسفندماه جاری، هم‌بنديان سابق سعيد ملک‌پور با انتشار شهادت‌نامه‌ای گواهی داده‌اند که سعيد ملک‌پور بار‌ها و بار‌ها نزد آن‌ها گفته است که اعترافات او تحت شکنجه و فشارهای روحی و روانی و انفرادی‌های طولانی مدت بوده است و آثار اين شکنجه‌ها هنوز بر بدن او باقی است.

آن‌ها با بيان اين‌که "سزای سعيد ملک‌پور اعدام نيست" نوشته‌اند: "ما از مسؤولين قضايی و امنيتی کشور درخواست داريم تا ضمن توقف اجرای حکم اعدام سعيد ملک‌پور، بار ديگر اين پرونده را دادرسی کنند."

۱۴ بهمن ماه سال جاری گزارشگران بدون مرز، فدراسيون بين‌المللی جامعه‌های حقوق بشر و جامعه دفاع از حقوق بشر ايران، در بيانيه مشترکی به تأئيد حکم اعدام سعيد ملک‌پور اعتراض کرده‌ بودند.

 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما