خانه | خبر | اخبارایران

صدور قرار وثیقه برای آزادی محمد توسلی

دوشنبه, 1390-12-15 06:14
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

قوه قضائيه ايران برای آزادی محمد توسلی، رئيس دفتر سياسی نهضت آزادی وثيقه ۱۰۰ ميليون تومانی تعيين کرد.

 

ايميان ميرزاده، وکيل محمد توسلی به خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: "روز ۱۵ بهمن ماه سال جاری از سوی شعبه شش بازپرسی دادسرای شهيد مقدس برای موکلم قرار وثيقه ۱۰۰ ميليون تومانی صادر شد که اين وثيقه نيز توديع شده است و منتظر آزادی او هستيم."

محمد توسلی در روز ۱۲ آبان‌ماه سال جاری در منزل خود و در ارتباط با نامه ۱۴۳ فعال سياسی و اجتماعی خطاب به محمد خاتمی، رئيس جمهور پيشين ايران، توسط نيروهای امنيتی بازداشت شد.

مهرماه امسال ۱۴۳ نفر از فعالان سياسی و اجتماعی طی نامه‌ای به محمد خاتمی، رييس‌جمهور پيشين ايران اعلام کردند "چشم‌انداز روشنی برای صيانت از آرای مردم و برگزاری انتخابات آزاد، سالم و منصفانه (در ايران) وجود ندارد."

محمد توسلی ۱۲ آبان‌ ۱۳۹۰ در ارتباط با نامه ۱۴۳ فعال سياسی و اجتماعی خطاب به محمد خاتمی، رئيس جمهور پيشين ايران، توسط نيروهای امنيتی بازداشت شد

"محمد توسلی، مصطفی تاجزاده، ابوالفضل بازرگان، عماد بهاور، غلام‌عباس توسلی، حميدرضا جلايی‌پور، محمدعلی دادخواه، اعظم طالقانی، محمد ستاری‌فر، سعيد شيرکوند، علی شکوری‌راد، احمد صدر حاج‌سيدجوادی، هاشم صباغيان، علی‌رضا علوی‌تبار، هادی قابل، فخرالسادات محتشمی‌پور، حسين نورانی‌نژاد و ابراهيم يزدی" از جمله کسانی هستند که اين نامه را امضا کرده بودند.

خبرگزاری فارس ۱۲ آبان گزارش داد: "تاکنون ۳۰ نفر از افرادی که اسامی و امضای آن‌ها ذيل اين بيانيه قرار گرفته، به طور مکتوب و يا با انجام گفت‌وگوهايی اين موضوع را تکذيب کرده‌اند."

پس از رويدادهای عاشورای ۱۳۸۸، ليلا توسلی و محمد نويد طاهری، دختر و داماد محمد توسلی نيز بازداشت شدند و هم‌اکنون در حال سپری کردن دوران زندان خود هستند.

محمد توسلی نخستين شهردار تهران پس از انقلاب ايران در سال ۱۳۵۷ بود. وی پيش و پس از انقلاب بار‌ها بازداشت شده است.

وی در رويدادهای پس از دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری ايران در سال ۱۳۸۸ نزديک به دو ماه در بند ۲۰۹ زندان اوين به‌سر برد.

 

Share this
Share/Save/Bookmark

در زمان شاه محمدرضا می گفتند به امید روزی که هر ایرانی یک پیکالن داشته باشد. اما امروز روزی ست که حکومت عدل الله و محمد و علی و فاطمه٬ حسن و حسین به ما می گوید به امید روزی که هر ایرانی یک وثیقه ی ۱۸ میلیارد دلاری داشته باشد. آنروز دیر و دور نیست! ****

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما