خانه | خبر | اخبارایران

هشت شهروند بهايی در مشهد بازداشت شدند

یکشنبه, 1390-11-30 09:17
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

با حمله نيروهای امنيتی مشهد به نمايشگاهی که از سوی نوجوانان بهايی برگزار شده بود هشت نفر دستگير شدند.

به گزارش مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران (هرانا)، اين نمايشگاه روز جمعه ۲۸ بهمن‌ماه، در منزل يک شهروند بهايی برپا گرديده و کارهای دستی در آن به‌نمايش گذاشته شده بود.

بنا به اين گزارش مأموران امنيتی مشهد ضمن بازجويی از شرکت‌کنندگان در اين نمايشگاه و تفتيش منزل و ضبط وسايل و فيلم‌برداری، اين هشت نفر را بازداشت کرده‌اند.

تارنمای خانه حقوق بشر ايران (رهانا) نيز اسامی بازداشت‌شدگان را عزت‌الله احمديان، شايان تفضلی، نويد نبيلی، شهرزاد خليلی، فتانه حاجی‌پور، آرمان مختاری، بهناز حدادزاده و نغمه ذبيحيان اعلام کرده است.

خانه حقوق بشر ايران همچنين نوشته است که به شرکت‌کنندگان در نمايشگاه فرم‌هايی داده شد که مجبور بودند اطلاعات مربوط به خود را در آن وارد کنند.

اين چندمين مورد از بازداشت شهروندان بهايی ايران در بهمن‌ماه جاری است

اين چندمين مورد از بازداشت شهروندان بهايی ايران در بهمن‌ماه جاری است.

در روز ۱۸ بهمن ماه نيز سميترا ممتازيان، فرشيد يزدانی، ايمان رحمت پناه و فريد عمادی پس از احضار به اداره اطلاعات شيراز به دست نيروهای امنيتی اين شهر دستگير شده بودند.

همچنين دو شهروند بهايی ديگر به نام‌های طاهره نوروزی و سعيد دهقان در شيراز نيز به اداره اطلاعات احضار شده بودند.

منازل اين افراد پيشتر در بامداد روز جمعه ۱۴ بهمن‌ماه نيز مورد بازرسی مأموران قرار گرفته بود.

در اين روز نيروهای امنيتی در يورش گسترده‌ و هم‌زمان به منازل بيش از ۳۰ خانواده بهايی شيراز، ضمن تفتيش خانه‌ها چندين تن از بهائيان را بازداشت کرده بودند.

نیما دهقان، مژده فلاح، مژگان عبادی، سام جابری، سینا ساریخانی، بیژن فلاح، ژینوس فنائیان هفت نفر از این بازداشت‌شدگان هستند اما گفته می‌شود افراد بیشتری در اين يورش دستگير شده‌اند.

در آذرماه سال جاری نيز سه تن از بهائيان به‌نام‌های افشین احسنیان، فرهام معصومی و وحدت دانا جهت اجرای حکم زندان خود راهی زندان شدند.

همچنين در جریان فشار به دانشگاه علمی آزاد بهائیان BIHE در خرداد‌ماه نیز پنج نفر از بهائیان شیراز بازداشت و راهی زندان شده بودند.

وزارت علوم، تحقيقات و فن‌آوری ايران در روز ۱۵ خردادماه سال جاری فعاليت دانشگاه مجازی بهائيان را "غيرقانونی" اعلام کرده بود.

در قانون اساسی ايران بهائيان به عنوان اقليت مذهبی به رسميت شناخته نشده‌اند و در طول ۳۰ سال اخير مورد تبعيض‌های سياسی، ‌اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی گوناگون بوده‌اند.

بنا بر آمار کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران، ۲۰۰ نفر از بهائيان از انقلاب ۱۳۵۷ تاکنون اعدام شده‌اند.

بهائيان پس از انقلاب ايران از حق تحصيل در دانشگاه‌ها و مشاغل دولتی محروم بوده‌، مجامع آن‌ها غيرقانونی اعلام شده و قبرستان‌های آنان در مناطق مختلف تخريب شده است.

 

Share this
Share/Save/Bookmark

مسلمانان در مجموع چه روشنفکر و تاریکفکر و چه عارف و چه عامی و چه چپ و چه راست٬ چه سبز و چه سیاه٬ چه اصلاحطلب و چه اصولگرا همه و همه با شرفانی هستند که برای تمامی دنیا حاضرند اشک تمساح بریزند٬ اما زیر گوششان کنار خانه هاشان بهاییان را می کشند٬ به آنها تجاوز می کنند٬ مال و اموالشان را می دزدند٬ مصادره می کنند٬ با آنها بدتر از رفتار نازیها با یهودیان رفتار می کنند اما ککشان هم نمی گزد. بنده هیچ کششی به بهاییت ندارم اما بهاییان آدمهایی همانند من و شمایند که در بدو امر خواستند سقف این مذهب ضد بشری اسلامی شیعی را فرو ریزند٬ اگر چه خودشان را در تجیدید خرافات باختند و عربیتی به مراتب بدتر از عربیات و ممنوعیاتی بدتر از ممنوعیات خرافه ی شیعی بر ساختند اما انسانهایی همانند من و تو هستند و حق حیلت و زندگی و شادی و عزا و درس خواندن و درس دادن دارند. در ایران آینده باید تمامی ادیان آزاد باشند بی آنکه هیچ دینی برتر دین دیگری باشد و صدایش از معبد و مسجد و حسینیه اش و محفلش و کنیسه اش و کلیسایش و خانقایش ... بیرون آید. برای پیشرف در جامعه ما نیازمند چنین جامعه ای هستیم. وگر نه در دوهزار سال آینده هم همچنین در خم یک کوچه ی پیشرفت و تعالی خواهیم بود.

با سلام باید بگویم که ملت ایران در سوراخهای ذهنی و محله ای و کشوری خود در خوابند. اما بزودی جنگ و ویرانی بسراغشان خواهد آمد. این چنگ و ویرانی آنها را از خانه هایشان و سوراخهایشان بیرون خواهد کشید. مردم ایران باید تاوان تحمل این حکومت ضد ایرانی را و تاوان از خانه بیرون نیامدنش را بپردازد. مردمی که با نادانی و بیخیلی تمام محافظه کاری پیشه کردند و سپاه بسیج و روحانیت را طلبه های مفتخور را بر گرده خود سوار کردند. اینک وقتی به به آژانسهای ویزا بگیری برای کانادا مراجعه می کنید سیل میلیاردر هایی را می بینید که در اتاق انتضار نشسته اند و با نگرانی به اتاق وارد می شوند. آنها اغلب فرزندان آقازاده ها و روحانی زاده ها و نزدیکان به حکومت هستند که می خواهند حتا با دلار ده هزار تومانی از کشور خارج شوند. من خودم که برای کمک برای فورم پر کردن برای یک بازاری رفته بودم شاهد یک بساز بفروشی بودم که با زن و دوفرزندش آمده بود برای ویزا. او تا کنون و بقول خودش صد و شصت ملیون تومان خرج ویزا ها کرده که هنوز نیامده. وقتی این بابا از داریی هایش می گفت کله ی من سوت کشیده بود٬ صد و پنجاه ملیارد تومان یک قلم٬ سه میلیارد یک رقم دیگر٬ او از داراییهایش در دبی هم با لبخند یاد می کرد. «اندک» پولی هم در انگلیس داشت. مقداری از پولش را هم رندان در فرانسه بالا کشیده بودند. من به آن آقا گفتم آقا خوشبحالتان پول خوبی دارید! و او با عشوه ای تازه بدوران رسیده گفت: جوون پول ما کی چیزی نیست شما از خانم منشی بپرسید دوستان ما اصلا نمی توانند پولهایشان را بشمارند از حساب بدر است٬ همشان الان میلیاردها پول در خارج دارند فقط ما سرمان بی کلاه است٬ هی ما به این بچه ها گفتیم بابا این پول درس بخونین ولی درس نخووندن که نخووندن! آری در مملکت خوره گرفته و طاعون زده ی اسلامی و مردمی که سرشان در آخور روزانه و نان بخور و نمیر است فقط گاهی ریتم زندگی هم حکومت آدمخوار روحانیون و هم عمله و نکره هایشان سپاه پاسداران و بسیجیان و مجلسیان وهم شده دستگیری صد تا یهودی در شیراز و دویست مسیحی در تهران و اصفهان و زرتشتی در هر جا و هزار تا بهایی در سراسر ایران. اما این مردم بزودی سراسیمه از خانه هاشان بیرون خواهند ریخت مبادا که خمپاره های جنگ داخلی و یا بمب های بیگانه سقف را بر سرشان خراب کند. بدون هیچ تردیدی ما سزاوار چنین حکومتی هستیم. ما ها همگی چه چپی باشیم و چه ملی و چه مذهی و چه مرتد همگی بیمار این دین حنیفیم.
باش تا بمب بر سرت افتد......آنچه بینی ترقه ای هم نیست!!!

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما