خانه | خبر | اخبارایران

"آخرين فيلم‌های عباس کيارستمی و بهمن قبادی در جشنواره کن"

جمعه, 1390-11-28 14:20
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

سه ماه مانده به برگزاری شصت‌وپنجمين دوره جشنواره فيلم کن، رسانه‌های فرانسه فيلم‌های احتمالی برای شرکت در اين جشنواره را اعلام کردند. آن‌ها از آخرين فيلم‌های عباس کيارستمی و بهمن قبادی به‌عنوان نمايندگان سينمای ايران ياد کرده‌اند.

در حالی که نگاه‌ها در اين روزها به جشنواره فيلم برلين و روزهای پايانی آن است، تارنمای مجله پرومير چاپ فرانسه از پيش‌بينی‌ رسانه‌های اين کشور در مورد فيلم‌های احتمالی حاضر در شصت‌وپنجمين دوره جشنواره فيلم کن نوشته است.

شصت‌وپنجمين دوره جشنواره فيلم کن از ۲۶ ارديبهشت (۱۶ مه) تا ششم خرداد (۲۷ مه) برگزار خواهد شد و رئيس هيأت داوران آن نانی مورتی ۵۸ ساله، کارگردان، بازيگر و تهيه‌کننده ايتاليايی خواهد بود.

پرومير نوشته است که عباس کيارستمی، فيلم‌ساز ايرانی، دو سال پس از فيلم "کپی برابر اصل" در جشنواره کن امسال با فيلم "پايان" (The End) بر فرش قرمز کن حضور خواهد يافت.

"کپی برابر اصل"، با بازی ژوليت بينوش، بازيگر نامدار فرانسوی دو سال پيش برای بينوش جايزه نخل طلای بهترين بازيگر زن را در جشنواره کن به ارمغان آورد.

"پايان"، فيلم جديد عباس کيارستمی در ژاپن ساخته شده و داستانی عاشقانه دارد

"پايان"، فيلم جديد عباس کيارستمی داستانی عاشقانه دارد اما اين بار ماجرای آن نه در توسکانی ايتاليا که در سال‌های دهه ۶۰ ژاپن می‌گذرد.

داستان اين فيلم مربوط به دختر جوان دانشجويی به‌نام آکيکو است که افسون و زيبايی‌اش را برای پرداخت هزينه تحصيل خود می‌فروشد.

آکيکو روزی با مشتری ويژه‌ای روبه‌رو می‌شود؛ يک دانشگاهی آزموده و سالمند که با او بسيار دوستانه و محبت‌آميز رفتار می‌کند و ميان آن‌ها رابطه‌ای نامتعارف شکل می‌گيرد.

نقش اين دختر جوان را رين تاکاناشی و نقش مرد را تاداشی اوکونو ايفا می‌کنند.

فيلم‌برداری فيلم جديد کيارستمی در شهرهای يوکوهاما و توکيو انجام گرفته است.

توليد اين فيلم بر عهده شرکت فرانسوی MK2 می‌باشد که تاکنون ۹ بار با کيارستمی همکاری کرده و پخش‌کننده آن شرکت "يوروپيس" است که پخش‌کننده ژاپنی فيلم‌های کيارستمی است.

در فيلم جديد بهمن قبادی با نام "فصل کرگدن‌ها"، مونیکا بلوچی، بهروز وثوقی و آرش لباف، بازی دارند

همچنين تارنمای مجله "پاری ماچ" فرانسه نيز از احتمال حضور فيلم "فصل کرگدن‌ها" (Rhinos Season)، آخرين ساخته بهمن قبادی در جشنواره کن امسال خبر داده است.

بهمن قبادی که با فيلم "کسی از گربه‌های ایرانی خبر ندارد" جایزه ویژه "نوعی نگاه" و جایزه منتقدان فرانسوی را در جشنواره کن ۲۰۰۹ دریافت کرد، در فيلم "فصل کرگدن‌ها"، بهروز وثوقی، بازيگر نامدار ايرانی؛ مونیکا بلوچی، بازيگر معروف ايتاليايی؛ برن سات بازیگر مطرح ترکیه و آرش لباف، خواننده نسل جوان را به نقش‌آفرينی کشيده است.

گفته می‌شود داستان اين فيلم در ايران و به زمان جنگ ايران و عراق و ماجراهای زندگی يک شاعر مربوط می‌شود.

اين فيلم در ترکيه و به سرمايه خود بهمن قبادی ساخته شده است و حضور بهروز وثوقی و مونيکا بلوچی در آن بازتاب گسترده‌ای در جامعه ايرانی يافت.

رسانه‌های فرانسه همچنين از احتمال حضور فيلم‌های "عشق" ساخته ميشائيل هانکه؛ "Cosmopolis"، ساخته ديويد کروننبرگ؛ "در خانه" از فرانسوا اوزون؛ "Holly motors" اثر لئوس کاراکس؛ "استادان بزرگ" ساخته ونگ کار-وی و همچنين فيلم‌هايی از کن لوچ بريتانيايی و ترنس ماليک، پل تامس اندرسن و جيمز گری آمريکايی در جشنواره کن امسال خبر داده‌اند.

با اين حال هنوز برای تعيين فيلم‌های شصت‌وپنجمين دوره جشنواره فيلم کن زود است و تصميم نهايی را تيری فرمو مسئول جشنواره کن و همکارنش برای انتخاب فيلم‌های امسال خواهند گرفت.

 

Share this
Share/Save/Bookmark

با آرزوی موفقیت این دو فیلم...

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما