خانه | خبر | اخبارایران

اسرائيل ايران را متهم به تهديد ثبات جهانی کرد

چهارشنبه, 1390-11-26 21:15
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

پس از حملات تروريستی اخير عليه ديپلمات‌های اسرائيلی در هند و گرجستان و انفجارهای روز گذشته در بانکوک، بنيامين نتانياهو گفت ايران با "عمليات تروريستی" خود به روشنی "ثبات جهانی" را تهديد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير اسرائيل امروز چهارشنبه ۲۶ بهمن‌ماه (۱۵ فوريه) در پارلمان اين کشور گفت: "ايران بزرگ‌ترين صادرکننده تروريسم در جهان است و ثبات جهانی را تهديد می‌کند."

نتانياهو افزود: "امروز فعاليت‌های تروريستی ايران در برابر همه فاش شده است."

نخست‌وزير اسرائيل همچنين گفت: "جامعه جهانی می‌بايست به شدت اين اعمال را محکوم سازد و محدوديت‌هايی برای خشونت‌های اين کشور قائل شود در غير اين صورت آن‌ها اقدامات خود را گسترش خواهند داد."

دولت اسرائيل امروز در بيانيه‌ای از "دخالت ايران در تلاش‌های مکرر برای ضربه زدن به اهداف اسرائيل" در خارج نوشت و از "اقدامات پيشگيرانه در برابر ترور و کشتار ايران" خبر داد.

وزير امور خارجه تايلند گفته است هنوز نمی‌توان اين تحريکات را يک "عمليات تروريستی" ناميد اما از شباهت‌های انفجارهای روز گذشته و عمليات تروريستی دهلی‌نو که منجر به زخمی شدن يک ديپلمات زن اسرائيلی شد، سخن گفت

روز گذشته ۲۵ بهمن‌ماه (۱۴ فوريه) سه انفجار مرکز بانکوک پايتخت تايلند را لرزاند. يک ايرانی بر اثر انفجار بمبی که با خود حمل می‌کرد دو پای خود را از دست داد. پيش از انفجار اين بمب، خانه‌ اجاره‌ای‌ فرد مزبور که گفته می‌شود سعيد مرادی نام دارد در نزديکی مرکز بانکوک نيز منفجر شد. سومين انفجار نيز در همين محله رخ داد.

يک ايرانی ديگر به نام محمد خزائی در همين رابطه در فرودگاه بانکوک دستگير شد.

پليس به دنبال نفر سوم اين ماجرا به نام مسعود صداقت‌زاده بود که به مالزی گريخته بود اما بنا به گفته پليس تايلند وی نيز در اين کشور دستگير شد.

مقام‌های وزارت اطلاعات تايلند امروز اعلام کردند که هدف انفجارهای روز گذشته ديپلمات‌های اسرائيلی بوده‌اند.

سوراپونگ تووی‌شاکشيکول، وزير امور خارجه تايلند گفته است هنوز نمی‌توان اين تحريکات را يک "عمليات تروريستی" ناميد اما از شباهت‌های انفجارهای روز گذشته و عمليات تروريستی دهلی‌نو که منجر به زخمی شدن يک ديپلمات زن اسرائيلی شد، سخن گفت.

يک منبع آگاه در وزارت اطلاعات تايلند که نخواست نامش فاش شود به خبرگزاری فرانسه گفت سه ايرانی "يک گروه قاتل" بودند که در نظر داشتند ديپلمات‌های اسرائيلی از جمله اسحاق شوهام، سفير اسرائيل در تايلند را مورد هدف قرار دهند.

اسحاق شوهام، در اين‌باره گفت: "اين انفجارها به انفجارهای هند و گرجستان بسيار شبيه‌اند و ما معتقديم که اين عمليات از سوی يک شبکه واحد صورت گرفته است."

وی افزود: "ما فکر می‌کنيم که ايران پشت اين ماجراها قرار دارد."

روز گذشته ايهود باراک، وزير دفاع اسرائيل که هم‌اکنون در سفر آسيايی به‌سر می‌برد پس از انفجارهای بانکوک حکومت ايران را به دست داشتن در اين رويداد متهم کرد.

باراک گفت: "اقدام تروريستی در بانکوک يک بار ديگر ثابت می‌کند که ايران و وابستگان آن به گسترش رعب و وحشت ادامه می‌دهند."

با اين حال رامين مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ايران اين اتهامات را رد کرد و آن را در راستای "تخريب روابط دوستانه و تاريخی بين ايران و تايلند" دانست.

وی اين اتهامات را "سناريوسازی و فضاسازی‌های مشکوک" اسرائيل ناميد.
 

Share this
Share/Save/Bookmark

رئیس ترورستهای جهان از اعمال جنایتکارانه تروریستی ابراز انزجار کرده ولی تروریزم را محکوم نمی کند و فقط به مسلمانان اتهام می زند.ضرب المثل ایرانی خوبی در این رابطه داریم:دیگ به دیگ میگه کونت سیاه است.متاسفانه نتانیاهو و امریکاییان حامی این تروریست هنوز فرق فرهنگی میان اعراب و ایرانیان را درک نکرده اند و با ساختن چنین سناریو هایی قصد تحریک جامعه جهانی برای حمله نظامی به ایران را دارند.به طوری که در متن فوق هم کاملا مشخص است.
متاسفانه مسئولین رادیو زمانه هم یک هفته ای است که خبرهای ضد ایرانی و ضد اسلامی را در صدر کار رسانه ای خود قرار داده است و حتی از انعکاس نظرات خوانندگان ضد صهیونیست و ضد تروریزم هم کوتاهی می نمایند، ولی در زیر هر خبری از مقامات ایرانی چندین نظر غیر اخلاقی و فحاشی را درج میکنند.ضمن اینکه در متن خود خبر هم ماهرانه تلاش در شستشوی مغزی کرده و در متن خود خبر محکومیت ج.ا.ا. را از پیش صادر می نمایند.
نیروهای سیاسی و دمکرات ایرانی با این روش مطبوعاتی در خدمت استعمار و استکبار کاملأ آشنایی داشته و انرا محکوم می نمایند و معتقدند که سانسورگران و تحریف کنندگان واقعیات هرگز نمی توانند مروّجان مردمسالاری،آزادی بیان و استقلال سیاسی باشند.پاینده ایران و پیروز باد مقاومت مردم مسلمان و غیر مسلمان در مبارزات ضد امپریالیسی و ضد استعماری و ضد استبدادی در دهکده جهانی.

متاسفم(؟) که در کلیه سطوح ادبیاتم چکیده گفتمان نازلترین قشر جامعه است. من رو را "...." خواند‌ه‌ام و می‌نامم. آزادی است دیگر! درحضور من و چنین بلبل زبانی، کیست که در کنارم نظری بدهد. رسالت از آن من است و بس. لال که نیستم!!! ... .... .... منصور پیری خانقاه

متاسفم که پاسخم را چنین شخصیت برجسته ای که خود را هم از والا ترین قشر جامعه میداند ،داده است.کسی که همه چیز و همه کس و همه جایش را به اجنبی فروخته است.لطفا ترس و بزدلی ات ا هم به ج.ا.ا بفروش و با نام حقیقی ات خود را به دیگر شخصیتهای جهانی چون خودت بشناسان.

منصور جان تو نگران ساعتی 7 هزار تومن باش. حتما مشخصات و ادرس هم برایت میفرستیم که همکاران ادم کشت شب بیان در خونه. WTF

I could watch Scndhiler's List and still be happy after reading this.

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما