خانه | خبر | اخبارایران

احمد توکلی: شیوه فیلترینگ اخیر برای نظام هزینه‌زا است

یکشنبه, 1390-11-23 20:49
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

احمد توکلی، رئیس مرکز پژوهش های مجلس می‌گوید که شیوه فیلترینگ اخیر و قطع بدون اطلاع بسیاری از سرویس‌های مورد مراجعه اکثر قریب به اتفاق مردم، گلایه اقشار تحصیل‌کرده را به دنبال دارد و چنین فیلترینگ مردم‌آزاری برای نظام "بسیار هزینه‌زا" است.

 
وی به خبرگزاری مهر گفت: " این روش فیلترینگ از یک طرف مردم را به قانون‌شکنی و استفاده از سازوکارهای ضدفیلتر تحریک می کند و از طرف دیگر فیلترینگ را از حالت ابزار کنترل مؤثر فضای مجازی خارج می کند، چرا که در وضعیتی که اکثر کاربران اینترنت به سمت استفاده از نرم‌افزارهای فیلترشکن سوق داده می شوند، فیلترینگ تاثیر خود را از دست می دهد."
 
احمد توکلی از مسئولان خواست که به صورت "صریح و شفاف" دلایل فیلترینگ اخیر را برای مردم توضیح دهند و "بیش از این مردم‌آزاری و برای نظام هزینه‌تراشی نکنند"
دسترسی کاربران ایرانی به  سرویس‌های پست الکترونیکی  و تمام سایت‌های خارجی که نیاز به ورود و ثبت اطلاعات دارند، از روز پنجشنبه،۲۰ بهمن ماه جاری مسدود شده است و کاربران ایرانی برای دسترسی به پست‌های الکترونیکی از جمله یاهو میل و جی میل، هات میل، یاهو مسنجر و سایر سرویس‌های پست‌الکترونیکی با "مشکل قطعی" مواجه هستند.
 
احمد توکلی از مسئولان خواست که به صورت "صریح و شفاف" دلایل این مساله را برای مردم توضیح دهند و" بیش از این مردم‌آزاری و برای نظام هزینه‌تراشی نکنند."
 
رئیس مرکز پژوهش‌ها  همچنین با اشاره به فیلتر بودن "بسیاری از سایت‌های مفید و تخصصی" خواستار رفع فیلتر این‌گونه وب‌سایت‌ها شد.
 
علي مطهري، رييس كميته ارتباطات كميسيون صنايع و معادن مجلس نیز به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت که قطع دسترسي كاربران به پست الكترونيك شخصي‌ (ايميل)، را از طريق مديران وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات  پیگیری خواهد کرد و "تذکرات لازم" را به مسئولان این وزارتخانه خواهد داد.
 
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات ایران  و مدیر روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت ، روز گذشته با اظهار بی‌اطلاعی از اختلال موجود در شبکه اینترنت ایران، اعلام کردند که مسئولیت این مشکل بر عهده آنها نیست.
 
محمدرضا فرنقیزاد،مدیر روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه شبکه ارتباطات زیرساخت کشور هم اکنون هیچ مشکلی ندارد،  به خبرگزاری مهر گفت که شبکه ارتباطات زیرساخت کشور هم اکنون هیچ مشکلی ندارد و مشکلات محتوایی به این شرکت مربوط نمی‌شود.
 
برخی از تارنماهای مخالف حکومت ايران کندشدن‌های اينترنت در روزهای اخير را به‌دليل فرارسيدن روز ۲۵ بهمن می‌دانند که گروه‌هايی از مخالفان حکومت، به‌دعوت شورای هماهنگی راه سبز اميد قصد دارند در اعتراض به بازداشت خانگی ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، دو تن از رهبران مخالفان حکومت، دست به راهپيمايی سکوت بزنند.
 
شماری از کارشناسان نیز اختلالات اخیر را در ارتباط با آزمایش "اینترنت ملی" ارزیابی می‌کنند.
 
مسئولان دولتی ايران  پیش از این وعده داده بودند  که این شبکه حداکثر تا ۲۲ بهمن‌ماه سال جاری در ايران راه‌اندازی خواهد شد
  

 

Share this
Share/Save/Bookmark

***احمد توکلی راستی راستی دچار توهم شده که مردم اونو قبول دارن!!!!

این نمایندگان بی عرضه تر ازاین هستند که بتوانند جلوی این بی قانونیها بایستند.شما راهنماییهای لازم را دراختیار کاربران بگذارید تا بتواننداز این فیلترها عبور کنند. متشکرم

برادران سوپر انقلابي فيلترينگ و يا "اینترنت ملی" که کپی از کشورهای کمونيستي است محکوم به شکست است .....نميتوانيد دور ايران حصار بکشيد...

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما