خانه | خبر | اخبارایران

نماينده رهبری در سپاه: تنگه هرمز برگ برنده ايران در برابر تهديدهاست

یکشنبه, 1390-11-16 15:31
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

حجت‌الاسلام علی سعيدی، نماينده رهبر جمهوری اسلامی در سپاه گفت ايران از توانايی‌هايی برای مقابله با تهديدهای دشمنان برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام علی سعيدی، نماينده آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در سپاه پاسداران، ويژگی‌ها و ظرفيت‌های ممتاز ايران در برابر "دشمنان" را "وجود نيروهای مسلح، سپاه و بسيج با آمادگی کامل و سلاح‌های پيشرفته، ذخاير عظيم نفت و گاز و موقعيت استراتژيک در خاورميانه و تسلط ايران بر تنگه هرمز" دانست.

وی گفت: "تنگه هرمز و افکار عمومی منطقه که تحت تأثير ايران است از جمله ظرفيت‌هايی است که ايران می‌تواند در جواب تهديدها از آن بهره بگيرد."

حجت‌الاسلام علی سعيدی با تأکيد بر اين‌که "در صورت نياز اين توانايی‌ها ظهور و بروز خواهند يافت"، گرايش افکار عمومی منطقه را به سمت ايران ارزيابی کرد و گفت: "کشورهايی که در منطقه وارد عرصه انتخابات شدند به شدت تحت تأثير ايران هستند؛ بنابر اين ايران می تواند افکار عمومی آنان را بر عليه نظام سلطه و کشورهای استبدادی هدايت کند."

دو روز پيش نيز سردار يدالله جوانی، مشاور سياسی نماينده رهبر ايران در سپاه پاسداران گفت پاسخ ايران در برابر تحريم نفتی بستن تنگه هرمز است.

دو روز پيش نيز سردار يدالله جوانی، مشاور سياسی نماينده رهبر ايران در سپاه پاسداران گفت پاسخ ايران در برابر تحريم نفتی بستن تنگه هرمز است

سردار جوانی گفت: "ايالات متحده خيال می‌کرد که بستن تنگه هرمز تنها در زمان جنگ اتفاق می‌افتد اما با مطرح شدن موضوع تحريم نفتی ايران، پاسخ تهديد‌آميز ايران نيز مبنی بر بستن تنگه هرمز مطرح شد."

آيت‌الله خامنه‌ای نيز در نماز جمعه تهران گفت جمهوری اسلامی ايران در برابر تهديد و تحريم نفتی تهديدهايی دارد که هر وقت لازم باشد اعمال خواهد کرد.

تنش درباره تنگه هرمز بين ايران و آمريکا پس از توافق‌های اوليه غرب برای تحريم خريد نفت ايران بالا گرفت.

برای نخستين بار محمدرضا رحيمی، معاون اول رئيس‌جمهور ايران گفت: "اگر بنا باشد نفت ايران را تحريم کنند، يک قطره نفت از تنگه هرمز عبور نخواهد کرد."

تا پيش از اين اظهارنظر محمدرضا رحيمی، تنها فرماندهان نظامی جمهوری اسلامی از بستن تنگه هرمز به عنوان يک ابزار عليه به خطر افتادن امنيت ايران سخن می‌گفتند.

پس از تهديد اين مقام دولت ايران، آمريکا اعلام کرد هر کسی که آزادی رفت و آمد را در تنگه بين‌المللی هرمز تهديد کند، به وضوح در جامعه جهانی جايی نخواهد داشت و هيچ‌گونه اخلالی در اين تنگه تحمل نمی‌شود.

بريتانيا نيز هشدار داد در برابر مسدودشدن تنگه هرمز به اقدام نظامی عليه ايران می‌پيوندد.

سپاه پاسداران ايران نيز در واکنش به اين هشدارها اعلام کرد تهديد را با تهديد پاسخ خواهد داد.

با اين حال پس از گذشت دو هفته از اين مناقشه‌ها بر سر تنگه هرمز، احمد وحيدی، وزير دفاع ايران در جمع خبرنگاران گفت: "ما نگفتيم تنگه هرمز را می‌بنديم بلکه مسأله اين است که اگر کسی بخواهد امنيت خليج فارس را به خطر اندازد، برای همه به خطر می‌افتد."

روزانه حدود ۱۷ درصد نفت مورد نياز دنيا از اين تنگه عبور می‌کند. بخش عمده رفت و آمدهای کشتی‌های حامل نفت از بخش آب‌های سرزمينی کشور عمان انجام می‌شود.

ايران تاکنون يک بار مسدودکردن تنگه هرمز را تجربه کرده است. نيروهای نظامی ايران در مهرماه سال ۱۳۶۶ در "جنگ نفتکش‌ها" عبور و مرور کشتی‌های حامل نفت را در تنگ هرمز با مين‌گذاری مختل کردند.

با اين حال نيروهای نظامی آمريکا ظرف چند ساعت در عمليات "آخوندک" توانستند اين تنگه را بازگشايی کنند.

 

Share this
Share/Save/Bookmark

تو با اين حرف نسنجيده جان ميليونها ايراني را در خطر جنگ و نابودی قرار ميدهی ؟!

حکومت فاشیستهای احمق.

آخوند چنان از قدرت مست شده است که 30 سال پیشش را فراموش کرده است که برای سیر کردن شکمشان ننگاهشان به دست مردم بود تا بعد روزه یک مبلغی را کف دستشان بگذارند. امروز برای تمام عالم عربده میکشند و شکم میدرند و در قمار دیوانگی با جیب ملت ایران بازی میکنند. برای انها مردم پشیزی هم ارزش ندارند و سرشان به چپاول و تاختن سرگرم است باشد که روزی جوابگو باشند.

عجب بیخردان احمقی بر ما حکومت می کنند. ولی این مردم خردمند همین رهبر فرزانه را می طلبند.

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما