خانه | خبر | اخبارایران

مدیر عامل شرکت نفت: ایران آماده قطع صادرات نفت به اروپاست

یکشنبه, 1390-11-09 20:14
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

احمد قلعه‌باني، مديرعامل شركت ملي نفت مي‌گويد که ایران آمادگی قطع صادرات نفت به اروپا را دارد و تحریم نفت از سوی کشورهای اروپایی، ایران را متضرر نمی‌کند.

 
به گزارش خبرگزاری مهر، وی امروز، یکشنبه در مراسم افتتاح سومین نمایشگاه نفت خوزستان گفت: "ما در شرایط فعلی با ارتباط مناسبی که با سایر کشورهای جهان داشته ایم خریداران مناسبی برای نفت خود پیدا کرده ایم به گونه ای که هم اکنون نیز آماده قطع صادرات نفت خود به کشورهای اروپایی هستیم."
 
کشورهای عضو اتحادیه اروپا سوم بهمن ماه سال جاری اعلام کردند که بر سر تحريم نفت ايران، بانک مرکزی و مسدودسازی منابع مالی برنامه هسته‌ای ايران به توافق رسيد‌ه‌اند. بر پايه اين تصميم، اتحاديه اروپا از اين پس قرارداد جديدی برای خريد نفت با ايران امضا نمی‌کند و قراردهای فعلی با ايران نيز تا اول ژوئيه ۲۰۱۲ (۱۱ تير ۱۳۹۱) اعتبار خواهد داشت.
 
مدیرعامل شرکت نفت ایران:"شركت‌هاي اروپايي‌ يا بايد قراردادهاي بلندمدت براي خريد نفت از ايران داشته باشند، يا همين اكنون نسبت به قطع خريد نفت از ايران اقدام كنند"
احمد قلعه‌بانی با بیان اینکه هجده درصد نفت صادراتی که کشورهای اروپایی از ایران می‌خرند، تاثیر چندانی بر فروش نفت ایران نخواهد داشت، افزود: "نفت ایران بدون مشتری نخواهد ماند و کشورهای مختلف از جمله اروپایی‌ها مجبور هستند به سمت ایران حرکت کنند."
 
بيشترين فروش  نفت ایران در آسيا است و کشورهای اروپايی و آمريکا در تلاش هستند تا کشورهای آسيايی چون هند را قانع سازند واردات نفت خود از ايران را کاهش دهند.
 
مدیرعامل شرکت نفت ایران، همچنین به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت:"شركت‌هاي اروپايي‌ يا بايد قراردادهاي بلندمدت براي خريد نفت از ايران داشته باشند، يا همين اكنون نسبت به قطع خريد نفت از ايران اقدام كنند."
 
وی در رابطه با احتمال توقف زودهنگام نفت از سوی ایران و در زمانی پیش از موعد تعیین شده از سوی اتحادیه اروپا، گفت: "در اين زمينه بايد در سطح عالي كشور تصميم‌گيري شود و ما به‌عنوان شركت ملي نفت، مجري سياست‌هاي كلي دولت و نظام جمهوري اسلامي ايران هستيم."
 
شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صدد ارائه طرحی برای قطع فروش نفت ایران به اروپا هستند.
 
مدیرعامل شرکت نفت ایران می‌گوید که ایران پس از اعمال تحریم‌های نفتی اروپا به مشتریان جدیدش تخفیف نخواهد داد و تحریم نفت ایران، قیمت تمام شده نفت برای اروپایی‌ها را بالاتر خواهد برد.
تحريم‌‌های جديد اتحاديه اروپا عليه ايران در ادامه تدابيری است که دولت آمريکا عليه جمهوری اسلامی ايران در آخرين روز سال گذشته ميلادی اتخاذ کرد.
 
برپايه اين اقدامات، آمريکا بانک مرکزی ايران را تحريم نمود و تصميم گرفت در جهت کاهش درآمد ايران از فروش نفت تلاش کند.
 
کاترين اشتون، مسئول سايت خارجی اتحاديه اروپا، هدف تحریم‎های جدید علیه ایران را برگرداندن این کشور بر سر میز مذاکره درباره انرژی هسته‌ای عنوان کرده است.
 
کشورهای غربی می‌گويند نگران وجود "ابعاد نظامی" در برنامه اتمی ايران هستند اما مقامات ايران می‌گويند در برنامه اتمی "اهداف صلح‌آميز" را دنبال می‌کنند.
 
در همین زمینه:

 

Share this
Share/Save/Bookmark

اگر ایران واقعا این توان را دارد بهتر است هم اکنون این کار را بکند و اروپا را در زمستان سرد که نیازشان به انرژی بیشار است در خماری بگذارد. اگر ایران صبر کند تا تابستان اینده که همان که اروپا گفته میشود نه خواسته ایران. انوقت موضع ایران حالت انفعالی خواهد داششت تا اکنون که موضع قدرت را دارد.

عمل ها و عکس العمل ها فرقی نمیکند وقتی قرار است مردم ایران بازنده اصلی این تحریم ها باشند

Taking the ovreivew, this post hits the spot

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما