خانه | خبر | اخبارایران

محمدرضا خاتمی:گزارش مجلس "سراپا دروغ" است

شنبه, 1390-10-10 18:10
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

محمدرضا خاتمی، دبیرکل سابق جبهه مشارکت ایران اسلامی، در نامه‎ای که امروز، شنبه منتشر شد، می‌گوید که گزارش اخیر کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس شورای اسلامی درباره حوادث انتخابات سال  ۸۸ "سراپا دروغ" است.

 
این نامه که در وب‌سایت نوروز، پایگاه اطلاع رسانی جبهه مشارکت منتشر شده، آورده است: " آنچه از این گزارش سراپا دروغ بر می‌آید التماس به ملت است که ادعاهای بی اساس و مکرر و اتهامات خسته کننده آنها را باور کنند."
 
گزارش ۱۹ صفحه‌ای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس روز چهارشنبه هفته گذشته در صحن علنی مجلس قرائت شد،  اتهاماتی را متوجه رهبران مخالفان دولت کرده بود.
 
در بخشی از این گزارش آمده است: "مطابق اسناد موجود، کشورهای غربی و در راس آنها دولت آمریکا بر مبنای مجموعه کدهایی که از داخل ایران دریافت کردند، به این نتیجه رسیدند که مقطع انتخابات ریاست جمهوری بهترین فرصت برای اجرای کودتای مخملی در ایران است."
 
محمدرضا خاتمی با بیان اینکه تا کنون "هیچ مدرک معتبری" برای اثبات ادعاهای مطرح شده در این گزارش ارائه نشده، افزوده است: "ما حتی به شنود هم راضی هستیم هر چند شنود هیچ ارزش حقوقی ندارد. آقایان که این دنیا را محضر خود کرده اند و حتی در سراپرده خصوصی یار و اغیار سر و گوشی دارند ،نمی توانند از این طریق هم کوچکترین دلیلی برای اثبات ادعاهای خود ارائه کنند."
 
محمدرضا خاتمی:"عده ای در این کشور هستند که با انقلاب و نظام و اسلام مشکلی ندارند بلکه منتقد شیوه حکمرانی آنها هستند که فوج فوج جوانان را از دین خدا و از کشتی طوفان زده انقلاب خارج می‌کند و با ابزارهای قانونی از جمله انتخابات می خواهند این شیوه حکمروایی را تغییر دهند"
حسین فدایی، نماینده اصولگرای مجلس که این گزارش را در صحن علنی مجلس گزارش حوادث انتخابات را قرائت کرد، گفته بود که این کمیسیون "برای جمله به جمله این گزارش سند دارد."
 
وی در ادامه این نامه به اتهامات وارد شده به محمد خاتمی، رئیس‌جمهور پیشین ایران اشاره کرده و اورده است: "این دروغ‌پردازی‌ها چیزی از شان آقای خاتمی کم نمی کند که اگر هم بکند بیشتر خود آقایان ضرر می‌کنند که امکان هرگونه اصلاح داخلی را بلاموضوع می کنند، فارغ از اینکه این شیوه و منش خاتمی است که می تواند حتی در این شرایط ملتهب پلی بسازد بین حاکمیت و مردم اگر که واقعا قصد اصلاح داشته باشند."
 
کمیسیون اصل نود در گزارش خود اعلام کرده که محمد خاتمی با سفر به کشورهای "تونس، ترکیه و استرالیا، برای ترغیب خارجی‌ها به حمایت از موسوی تلاش کرده و موفق نیز شده است."
 
این در حالی است که محمدرضا خاتمی می‌گوید که تمامی سفرهای آقای خاتمی با "اطلاع نظام" بوده و در همه ملاقات‌ها هم نمایندگان وزارت خارجه حضور داشته‌اند.  
 
وی از تهیه‌کنندگان این گزارش خواسته است که بپذیرند: "عده ای در این کشور هستند که با انقلاب و نظام و اسلام مشکلی ندارند بلکه منتقد شیوه حکمرانی آنها هستند که فوج فوج جوانان را از دین خدا و از کشتی طوفان زده انقلاب خارج می‌کند و با ابزارهای قانونی از جمله انتخابات می خواهند این شیوه حکمروایی را تغییر دهند."
 
نائب رئیس پیشین مجلس، همچنین نمایندگان اصلاح‌طلب در مجلس را خطاب قرار داده است: "اگر خود را اصلاح طلب می دانید این گزارش، حیثیت، اعتبار و هویت شما را هدف گرفته است . دستی بلند کنید. فریادی بر آرید. نطقی، مصاحبه ای، اخطاری، تذکری… لااقل از محافظه‌کاران منصف عقب نیفتید و نترسید از رد صلاحیت شورای نگهبان."  
 
روز هشتم دی ماه، بیست نماینده اصلاح‌طلب مجلس  طی نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون اصل نود را "یک تحلیل محفلی از حوادث و مسائل پس از انتخابات" دانسته و آن را "فاقد هر گونه اعتبار حقوقی و مبانی استدلالی" عنوان کرده بودند.
 
 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

یک مدت شما ها سر مردم را کلاه گذاشتید و هیچی نگفتید اما حالا که در اریکه قدرت نیستید دارند دروغ میگویند. این حکمت در همه حال بر اساس دروغ و کید و ریا بوده و هست.

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما