خانه | خبر | اخبارایران

مدير گوگل: ايران تهدید بزرگی برای فضای سايبری است

یکشنبه, 1390-09-27 10:45
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

اريک اشميت، مدير شرکت گوگل گفت ايرانی‌ها توانايی "عجيبی" در جنگ سايبری دارند و (به همين دليل) ايرانی‌ها تهديدی برای فضای سايبری به شمار می‌آيند."

 

مدير گوگل به شبکه سی‌ان‌ان گفت: "ايرانی‌ها به دلايلی که هنوز روشن نيست، در جنگ سايبری با استعداد هستند."

وی افزود: "هميشه نگران هستيم که که ايرانی‌ها توانسته باشند کدهای پنهان را در فضای مجازی بشکنند."

مدير گوگل از نفوذ ايران به فضای مجازی دانمارک به عنوان يکی از استعدادهای ايران نام برد که هنوز مشخص نشده ايران چگونه توانسته اين کار را بکند.

مدير گوگل: ايرانی‌ها به دلايلی که هنوز روشن نيست، در جنگ سايبری با استعداد هستند

چندی پيش نيز هک شدن وب‌سايت‌های هلندی توسط هکرهای ايرانی، به موضوعی جنجالی تبديل شد.

شرکت ديجی‌نوتار که مسئول صدور گواهی‌های امنيتی برای سايت‌های دولتی در هلند بوده ، در ماه ژوئن ۲۰۱۱ مورد حمله هکرها قرار گرفت.

روز دوشنبه، پنجم سپتامبر فاش شد که تعداد گواهی‌های امنيتی سايت‌ها که هکرهای ايرانی به آن‌ها رخنه کرده‌اند به حدود ۵۰۰ گواهی رسيده است. پيش‌تر اين رقم، ۵۰ گواهينامه اعلام شده بود.

گرچه منابع خبری به گستردگی به حضور هکرها در ايران اشاره کرده‌اند، ولی هنوز روشن نيست که آيا آن‌ها با حکومت ايران ارتباط مستقيمی دارند يا خير.

اريک اشميت در بخش ديگری از گفت‌وگو با سی‌ان‌ان درباره احتمال هک شدن پهباد آمريکايی RQ-۱۷۰ توسط ايران گفت:‌ "اين نگرانی که ايران توانسته باشد اين کار را انجام دهد وجود دارد و ما هم بايد همواره نگران آن باشيم."

هفته گذشته رابرت بائر، افسر پيشين آژانس اطلاعات مرکزی آمريکا (سيا) به سی‌ان‌ان گفت :"فکر می‌کنم آ‌ن‌چه رخ داده اين است که اين پهباد (هواپيمای بدون سرنشين) يا از طريق هک‌کردن پايين آورده شده يا اين که فرود آمده است. با اين حال هيچ نشانی از آسيب به آن وجود ندارد و اين برای من جای سوال دارد."

مقام‌های نظامی ايران می‌گويند يکشنبه چهارم دسامبر (۱۳ آذر ۱۳۹۰) نيروهای مسلح اين کشور اين هواپيما را در اين کشور به زمين بنشانند.

فريد زکريا، سردبير مجله نيوزويک نيز به سی‌ان‌ان گفت: "با توجه به اينکه خسارت چندانی به اين هواپيما وارد نشده، احتمال زيادی وجود دارد که ايرانی‌ها به نوعی اين کار (هک‌کردن) را کرده باشند."

به گفته وی "اينکه گفته می‌شود ايرانی‌ها نمی‌دانند با اين هواپيمايی که در اختيار دارند چه کار کنند به هيچ‌وجه درست نيست، اين‌گونه اظهارات احمقانه است. ايران کشوری بسيار پيشرفته‌ است. جامعه ايران پيشرفته است. جمعيت ايران ۷۰ ميليون نفر است. ايرانی‌ها سانتريفيوژ می‌سازند. ايرانی‌ها برنامه هسته‌ای خود را دنبال کرده و در ساخت هواپيماهای بدون سرنشين نيز از فناوری‌های بسيار پيشرفته استفاده می‌کنند. ايرانی‌ها به اين نوع فناوری علاقه‌مند هستند."

آمريکا خواهان بازگرداندن اين پهباد شده اما ايران با رد اوليه اين درخواست، تصميم نهايی را به شورای عالی امنيت اين کشور سپرده است.

 

Share this
Share/Save/Bookmark

یادم هست زمانی که امریکا قصد داشت به عراق حمله کند هر روز در رسانه ها از قدرت بالای ارتش عراق و اینکه نیروی زمینی عراق یکی از بزرگترین نیروهای زمینی جهان است داد سخن میدادند. همان زمان هم امریکا میدانست که با فشار ها و تحریم های چند ساله از ارتش عراق چیزی نمانده است اما برای ابهت امریکا بهتر است که گفته شود که یک غول بی شاخ و دم توسط امریکا شکست داده شده است تا یک ارتش در هم پاشیده.
در خصوص اینکه هکرها با حکومت ایران مرتبط هستند که روشن است و با بودجه و امکانات کلان دولتی هک کردن چند سایت هنر بزرگی نیست. اصلا هکر های خودمان نتوانستند از چین وارد میکنیم.!
برای انجام هر پروژه ای باید دید که به چه اندازه برای ان هزینه شده است. غنی سازی اورانیوم و ساخت بمب اتمی در 70 سال پیش توسط انریکو فرمی و هم کارانش انجام شد و در نهایت ایران همان راه را میرود. در ضمن تکنولوژی مورد نیاز در 70 سال پیش توسط گروه فرمی ابداع شد و ان را از عبدالقدیر خان نخریدند!!
اینترنت یک فضای عمومی است و حمله چند هکر دولتی به ان مثل حمله یک گروه دولتی و حمایت شده مانند حمله به یک کشتی بار بری توسط یک ارتش است.
به قول دوستی اینقدر که سپاه در مورد پایین امدن این هواپیما ذوق کرده و پز میدهد سازنده اش اینقدر ادعای تکنولوژی پیشرفته نمی کند.! در ضمن اگر هواپیما را با هک کردن پایین اوردند چرا اطلاعیه سپاه را دو بار عوض کردند اول گفتند که با کمک نیروی هوایی ان را به زور نشاندیم و بار دوم ماجرا شد هم نرم افزار.

پس بخیالتون نابغه دهر هستین و با اونهمه پول باد آورده شما با شیرینی وما باید با نون خالی سر کنیم؟

.............
کورش - داریوش - آریو - بابک - داد و قال - فرهاد - فرزاد - فرشید.شاد- آناهیتا - آنا - نرگس - بامداد آیراندوست

اینجا چه خبره؟ ای مگس های گرد شیرینی چقدر وز وز(ون.. زم...) میکنین. کاری نکنین که تی شرت معروف مارک لاکوستا را بپوشم و بیام ها
........
قاه قاه خان

من خواهش می کنم در انتشار نظرات کمی سخت گیری داشته باشید. هر حرف بی سر و ته و ***** را منتشر نکنید. به جای ستاره خوانندگان ازادند از تخیل بهره بگیرند.

من با علی موافقم
‫باید تمام نظراتی که باب میل نیست وبخصوص علی آقا را ناراحت می کند سانسور
‫کرد و تنها به درج نظراتی پرداخت که باب میل علی آقا باشد.
‫علی آقا منظور شما از سخت گیری همان سانسور نیست؟
‫مشتی علی مقاله و نظریات را بخوان اگر انتقاد و نطری داشتید عنوان بفرمائيد.
‫با احترام

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما