خانه | خبر | اخبارایران

دو بسیجی در سیستان و بلوچستان کشته شدند

دوشنبه, 1390-09-14 16:57
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

بنا به گزارش‌های منتشر شده، دو تن از اعضای سازمان بسيج در جنوب استان سیستان و بلوچستان کشته شدند.

یک مسئول آگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران (ایرنا) ضمن تائید این خبر گفته است، این دو نفر از "اعضای کادر و فعال بسیج سیستان و بلوچستان" بوده و در جنوب استان و "برای حفظ امنیت مردم منطقه" کشته شده‌اند.

این مسئول آگاه جزئیات بیشتر این رویداد را مشخص نکرده است.

در سال‌های گذشته مناطق سیستان و بلوچستان شاهد رویدادهای خشونت‌باری بوده و مسئولیت برخی از انفجار‌ها را گروه جندالله به عهده گرفته است.

اوایل سال جاری مصطفی محمد نجار، وزیر کشور اعلام کرده بود که بودجه تأمین امنیت مرزی در دولت دهم ۱۷ برابر شده است و برای جلوگیری از اقدامات تروریستی و قاچاق مواد مخدر استفاده خواهد شد

جندالله یا "جنبش مقاومت مردمی ایران"، گروه شبه‌نظامی سنی مذهب بلوچ است که با جمهوری اسلامی ایران به مبارزه مسلحانه می‌پردازد و در طول سال‌های گذشته در این استان چندین عملیات بمب‌گذاری و گروگان‌گیری انجام داده‌ است.

جندالله خود را مدافع حقوق ملی و مذهبی قوم بلوچ و اهل سنت در استان سیستان و بلوچستان اعلام کرده و می‌گوید قصد جدایی‌ از ایران را ندارد.

رهبر این گروه، عبدالمالک ریگی بود که در اسفند ۱۳۸۸ توسط وزارت اطلاعات ایران دستگیر شد و روز۳۰ خرداد ۱۳۸۹ به دار آویخته شد.

تاکنون چندین تن از اعضای گروه جندالله توسط دستگاه قضایی جمهوری اسلامی اعدام شده‌اند.

اوایل سال جاری مصطفی محمد نجار، وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده بود که محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور این کشور توجه ویژه‌ای به مسائل امنیتی در مرزهای شرق و شمال غرب دارد.

وی افزوده بود، بودجه تأمین امنیت مرزی در دولت دهم ۱۷ برابر شده است و به‌منظور جلوگیری از اقدامات تروریستی و قاچاق مواد مخدر برای انسداد مرز‌ها از احداث دیوار بتنی، حفر کانال و نیز کشیدن سیم خاردار به تناسب استفاده خواهد شد.
 

Share this
Share/Save/Bookmark

دوست و سرور گرامی متن خوب خود را مجددا بخوانید و ببینید ک این متن شما چقدر ناقص و ضد و نقیص است.
-------------------------
[«آیا هزینه‌های سنگین متحمل شده به منافع کشور ارزش چنین ماجراجویهای احمقانه‌ای را دارد؟» ] ١--مگر تا به امروز مسئولین هزینه ای داده اند؟تحریم هایی که صورت گرفته فقط به مردم و اکثرا به مخالفین دولت و نظام ضرر زده است
--------------------
[ «درست درزمانی که دولت موقت به ریاست مهندس بازرگان ، سخت تلاش می‌کرد زمینه برقراری روابط مستحکم و دو جانبه با آمریکا را فراهم آورد وابراهیم یزدیوزیر امورخارجه وی نیز از این سیاست اعلام حمایت کرد، قرار بر این بود کهبا میانجیگری بازرگان، دیداری میان خمینی و نمایندگان آمریکایی در تهرانصورت گیرد، از اینرو بازرگان برای پذیرش سفیر معرفی شده جدید آمریکا اعلامآمادگی نمود. اما سنای آمریکا در ماه مه ۱۹۷۹ (اردیبهشت ۱۳۵۸) قطعنامه‌ایرا که پیش‌نویس آن توسط دو سناتور نزدیک به شاه، تهیه شده بود،تصویب کرد وبه موجب این قطعنامه، دولت ایران به دلیل اعدام‌های فوری مقامات رژیم گذشتهمحکوم شد.» ] ___ ٢--سیاست امریکا و کلا استعمار گران همیشه همینطور بوده است.با یک دست به شما دست دوستی میدهند و با دست دیگر خنجر را در شکمتان فرو میکنند.لطفا بفرمائید کدام انقلابی حاظر میشد که با دولتی که به شاه و قاتلان مردم پناهندگی داده، روابط حسنه داشته باشد؟انهم در ان شرایط که چپیها و کمونیستها و مجاهدین زخمی از رژیم پهلوی وزنه ای بودند؟
----------------------------
[ «۳2 سال بعد از اشغال سفارت امریکا، در حالیکه جمهوری اسلامی زیر شدیدترین اقدامات تنبیهی جامعه بین المللی قرار دارد، کپی برداری کاریکاتو گونه از آن رویداد بی شک ضربه‌ای غیرقابل جبران به منافع مردم ایران وارد خواهد کرد. ضربه‌ای که تاوان آن را مردم عادی پرداخت خواهند کرد.» ] ____ ٣--قبل از اشغال لانه جاسوسی امریکا اعلام کرده بود که ایران را به خاطر فعالیتهای سیاسی اش در خاور میانه شدیدا تنبیه خواهد کرد و ماجرای ترور سفیر عربستان و گزارش حقوق بشر و سازمان اتمی در وین هم سند این گفته بنده است.ضمنا قبل از حمله به لانه جاسوسی مسئولین دولت صهیونیستی تهدید به حمله نظای کرده و دولت انگلستان هم به دستور صهیونیستها پرچمدار مبارزات ضد اسلامی صهیونیستها شده بودند.فراموش نکنید که صهیونیستها دولت فرانسه را در جنگ با غذافی جلو انداختند و با فرانسویان سر صفره لیبی نشستند و مشابه آنرا هم قرار بود با انگلیسی ها بعد از سرنگونی خامنه ای انجام دهند.
-------------------------------
[ « وی افزود : " به آیت الله خامنه‌ای گفته شده است، انگلستان تلاش دارد انتخابات پیشِ روی (انتخابات مجلس) را به فتنه‌ای دیگر برای نظام تبدیل کند، باید تلاش کرد این سفارت خانه تا بعد از انتخابات مجلس (اسفند ماه ۱۳۹۰) تعطیل شود و بعد از آن با رایزنی دیپلماتیک موضوع را حل و فصل می‌کنیم و با توجه به شکاک بودن و دشمن هراسی خامنه‌ای این حمله انجام شد." اما در این ماجرا آنچه روشن است، درگیری‌های جناحی در حکومت است که یکی از دلایل اصلی حمله به سفارت بریتانیا می‌تواند باشد.
حضور حمید رسایی از چهرهای شاخص جبهه پایداری در این تجمع و حضور افرادی فرصت طلب و مشکل دار در حکومت که آتش بیار معرکه شده‌اند این فرضیه را تقویت می‌کند. افرادی همانندعلی لاریجانی رئیس مجلس و علاءالدین بروجرودی رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس ایران، علی لاریجانی و برادر او محمد جواد در حکومت در مظان اتهام ارتباط تنگاتنگ با انگلستان هستند و علاءالدین بروجرودی نیز چندی پیش بدلیل اختلاس ۳۰۰۰ میلیارد دلاری چند ساعتی بازداشت قرار داشت که با وساطت مقامات بلند مرتبه حکومتی آزاد شد.» ] ٤--مگر همین سفیر انگلستان علیه لاریجانی و بروجردی سخن نگفت؟چگونه است که شما اکنون می فرمایید این دو نفر با انگلیسیها همدست هستند؟البته منهم باشما هم عقیده ام و مطمئن هستم که انان در توطعه جدید نقش داشته اند.اما علت اینکه سفیر انگلستان زهرش را بر انان ریخته است،فقط به دو دلیل میتواند باشد: اول پرو بال دادن به انان و حفاظت سیاسی از عوامل مرتبطشان. دوم لو رفتن نقشه ها و توطعه های جدید انگلیس و صهیونیستها توسط لاریجانی و بروجردی به دلیل نفوذی بودنشان » ]
------------------------------------
خب دوست گرامی از آخوندها و طرفداران انان چه توقعی دارید؟آیا آنان با تحمل این همه بی احترامی و فحاشی و تحقیر و ترور و فتنه و غیره ... باید بنشینند و تماشاگر سرنگونی نظام خود باشند.مرد و مردانه و به رسم انقلابون پاسخ بدهید که ایا شما اگر جای اخوند بودید و همان فرهنگ آخوند را داشتید،غیر از این میکردید.به نظر من این حرکت کاملا هدایت شده بود و هم خوب بود چون انگلیسیها تنبیه شدند و هم از نظر دیپلماتیکی بد بود و تحریمها و فشارهائی را که قرار بود تا چندین روز بعد به اجرا بگذارند،دو هفته زودتر عملی کردند.اما از نظر سیاسی یک حرکت خوبی بود که اقای خامنه ای و مسئولین امنیتی کشور با کمک کا گ ب روسها توانستند مانع از بلبشو در ایران شوند.موفق باشید

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما