خانه | خبر | اخبارایران

بريتانيا کارمندان سفارت ايران در اين کشور را اخراج کرد

چهارشنبه, 1390-09-09 16:46
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

دولت بريتانيا اعلام کرد که همه کارمندان سفارت خود از ايران را فراخوانده و به همه کارمندان سفارت ايران نيز ۴۸ ساعت فرصت می‌دهد تا خاک بريتانيا را ترک کنند.

به گزارش منابع خبری ويليام هيگ، وزير امور خارجه بريتانيا امروز چهارشنبه نهم آذرماه (۳۰ نوامبر) اين سخنان را در مجلس عوام اين کشور در رابطه با رويدادهای روز گذشته در سفارت بريتانيا در تهران ايراد کرد.

ويليام هيگ با بيان اين‌که پليس ايران در رويدادهای روز گذشته به وظايف خود عمل نکرده است گفت "همراهی‌هايی" از سوی حکومت ايران با حمله‌کنندگان وجود داشته است.

وی چنين حمله‌ای را بدون همراهی حکومت ايران ممکن ندانست و گفت تأمين امنيت کارکنان سفارت بريتانيا در تهران نخستين اولويت دولت اين کشور است.

وزير امور خارجه بريتانيا افزود سفارت جمهوری اسلامی ايران در لندن بسته شد و کارمندان اين سفارتخانه بايد خاک بريتانيا را ترک کنند.

ديويد کامرون، نخست‌وزير بريتانيا در واکنش به حمله به سفارت بريتانيا در تهران گفت بريتانيا اقدام "شديدی" را در اين زمينه در نظر خواهد گرفت

همچنين ديويد کامرون، نخست‌وزير بريتانيا نيز امروز در واکنش به حمله به سفارت بريتانيا در تهران گفت بريتانيا اقدام "شديدی" را در اين زمينه در نظر خواهد گرفت.

وی که در مجلس عوام بريتانيا سخن می‌گفت از حمله روز گذشته به‌عنوان اقدامی "شنيع و شرم‌آور" ياد کرد و گفت که سلامت و امنيت کارکنان سفارت بريتانيا، نخستين نگرانی اين کشور است.

پس از حمله روز گذشته به سفارت بريتانيا و اشغال چند ساعته آن، دولت بريتانيا تصميم گرفت تمامی کارکنان سفارت بريتانيا از ايران را خارج کند.

بر پايه گزارش‌های منتشرشده، کارکنان سفارت بريتانيا به همراه خانواده‌های‌شان ايران را به مقصد امارات متحده عربی ترک کردند.

روز گذشته عده‌ای که جمهوری اسلامی از آنان به‌عنوان دانشجو ياد می‌کند در برابر سفارت بريتانيا دست به گردهمايی عليه اين کشور زدند.

اين گردهمايی پس از خواندن قطعنامه به حمله به سفارت بريتانيا و اشغال آن و وارد کردن خسارت‌هايی به سفارت منجر شد.

همچنين هم‌زمان گروهی ديگر به باغ قلهک که از املاک سفارت بريتانيا به‌شمار می‌رود حمله کرده و آن را اشغال کردند. در اين حمله شش کارمند بريتانيايی در محاصره حمله‌کنندگان قرار گرفتند اما سپس آزاد شدند.

با دخالت پليس ايران شامگاه روز گذشته اين حملات پايان يافت.

اين حملات در پی تحريم‌های شديد دولت بريتانيا عليه ايران صورت گرفت.

دولت بريتانيا روز، دوشنبه ۳۰ آبان‌ماه اعلام کرد که تحريم‌های تازه عليه ايران در رابطه با گزارش اخير آژانس بين‌المللی انرژی اتمی اعمال خواهد شد.

اين کشور اعلام کرد تمامی معاملات بريتانيا با بانک‌های ايرانی، از جمله بانک مرکزی متوقف خواهند شد.

در پی آن روز يکشنبه ششم آذر ۱۳۹۰ نمايندگان مجلس ايران به کاهش روابط ايران با بريتانيا از سطح سفير به سطح کاردار و کاهش مناسبات اقتصادی و بازرگانی با اين کشور رأی موافق دادند.

حمله روز گذشته به سفارت بريتانيا واکنش‌های تندی را از سوی کشورهای ديگر در پی داشت.

بريتانيا، اتحاديه اروپا، آمريکا، فرانسه، آلمان، ايتاليا و اتريش به‌شدت اين اقدام را محکوم کردند.

همچنين هر ۱۵ عضو شورای امنيت سازمان ملل متحد نيز در بيانيه‌ای حمله به سفارت بريتانيا در تهران را محکوم کردند.
 

Share this
Share/Save/Bookmark

این حرکت جمهوری اسلامی یک بار دیگر ثابت کرد که این حکومت به هیچ یک از قوانین بین المللی احترام نمی گذارد و بزرگترین حامی تروریسم در جهان است و بار دیگر ثابت کرد که انها در پشت پرده طرح ترور سفیر عربستان در واشنگتن بوده اند و انکار هایشان در ان جریان چقدر دروغین است.

٣٢ سال موش و گربه بازی به پایان رسیده است و اکنون خود ایرانیان باید راهشا را برای آینده مشخص کنند.دیگر هیچ فرصتی بهتر از این برای نیروهای اصلاح طلب و دمکرات پیش نخواهد امد و اخوندها هم باید مسیر خود را انتخاب کنند،یا آشتی ملّی و تن دادن به اصلاحات و قبول قوائد مردمسالاری و شریک بودن در سرنوشت کشور و یا دیکتاتوری و سپس سرنگونی.ضمنا اپوزیسون مستقل و دمکراسی خواه هم باید درک شرایط کرده و از هرگونه همکاری و هم فکری با اجنبی خودداری کند.در غیر اینصورت راه آشتی ملّی و اصلاحات و همچنین تحولات جهت برپایی دمکراسی واقعی مسدود و یا بسیار ناهموار میشود. پاینده ایران

با پیوستن بازار (اتحادیه) مشترک اروپا به بریتانیا ایران در انزوا و تنگنای اقاصادی شدید قرار خواهد گرفت. امریکا هم در حال بررسی تحریم بانک مرکزی ایران است. پس از تصویب این لایحه هر کشوری که با ایران رابزه اقتصادی داشته باشد توسط امریکا تحریم خواهد شد. به این ترتیب پید و شوروی هم ناگزیر خواهند بود تا برای حفظ منافع شان از دریافت نفت یا دیگر فراورده های ایرانی صرفنظر کنند. به این ترتیب رهبر ان ایران به زودی متوجه خواهند شد که این بار سمبه پرزور است و دشمن خیلی گردن کلفت تر از انست که انها تصور می کردند.

یا ایران مجبور میشود به معامله پایاپای با شرکای چینی و روسی خود تن در دهد یا اینکه بایستس به نحوی نفت را به صورت قاچاق به دلالان بفروشد. البته نتیجه هر یک از این دو گزینه یعنی کاهش درامد ارزی ایران.

در همین حال ایت الشیطان های ایران از این پیش امد خشمکین و ناراحت تر خواهند شد و مردم ایران هم بیشتر و بیشتر ناراضی. در این صورت حکومت ایران راه دررو نخواهد داشت مگر اینکه به کمک ارازل و اوباش مزدور خود دست به اقدامات اغتشاشگرانه در منطقه بزند. شاید ایران به نیروهای خود در سواحل شمالی خلیج پارس فرمان دهد تا بر کشتی های نفتکش اتش بگشایند و یا با فایقهای سپاه و بسیج سعی در ایجاد درگیری با نیروهای امریکایی در منقطه داشته باشند. هر یک از این گزینه ها به تنهایی و تواما میتواند شروع جنگل تمام عیاری را در منطقه بدعت گذارد.
جالب اینجاست که ایران با حرکات نابخردانه بسیج و سپاه در رابطه با سفارت بریتانیا هم اکنون خود را در حالت اچمز قرار داده و به زودی مات خواهد شد.

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما