خانه | خبر | اخبارایران

آمنه بهرامی: از حقم نمی‌گذرم

یکشنبه, 1390-09-06 12:42
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

آمنه بهرامی قربانی اسيد پاشی گفت تا رسيدن به حقوق خود عقب‌نشينی نخواهد کرد.

به گزارش جام جم آنلاين آمنه بهرامی که در سال ۱۳۸۳ با اسيدپاشی از سوی مجيد موحد نابينا شد گفت که در روز قصاص مجرم، فريب خورده اما اگر ديه کامل را پرداخت نکنند، ديگر دليلی برای ماندن در ايران ندارد.

آمنه افزود: "تا آخرين لحظه از دريافت حقوقم عقب‌نشينی نخواهم کرد، نمی‌دانم چرا عده‌ای از قضات و وکلا به‌دنبال آزادی مجرم هستند، در حالی که او يک جرم وحشتناک و غير انسانی مرتکب شده است."

روزنامه شرق چاپ تهران در شماره دوشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۰ نوشت: "آمنه بهرامی می‌گويد از قصاص گذشت کرده اما ديه چشمانش را می‌خواهد اما اجرای احکام می‌گويد صورت‌جلسه نشان می‌دهد او گذشت کامل کرده ‌است."

شرق افزود: "اين صورت‌جلسه مورد اعتراض آمنه قرار گرفت اما به او گفته ‌شده است ديگر نمی‌توانند کاری بکنند و اين صورت‌جلسه قطعی است. آمنه مدعی است اين رضايت او نيست و چون بينايی‌اش را از دست داده، نمی‌دانست در آن صورت‌جلسه چه نوشته ‌شده است."

بر اساس قوانين ايران، ديه در ازای آسيب‌های جسمی پرداخت می‌شود.

آمنه بهرامی گفت اگر بخواهند مجيد موحد را از زندان آزاد کنند، ديگر امنيت جانی ندارد و مجبور به ترک ايران می‌شود

به گفته آمنه بهرامی هزينه عمل جراحی يکی از چشم‌هايش بيش از۳۵۰ ميليون تومان برآورد شده است.

وی در گفت‌وگو با جام جم آنلاين تأکيد کرد: "من تنها از قصاص چشمان مجرم گذشتم و مطابق صحبت‌هايی که با فريدون اميرآبادی، رئيس دادسرای امور اجرايی تهران داشتم، قرار شد که ديه دو چشم نابينا شده‌ام به من تعلق بگيرد اما حالا اميرآبادی می‌گويد اين ديه به تو تعلق نمی‌گيرد."

وی گفت اگر بخواهند مجيد موحد را از زندان آزاد کنند، ديگر امنيت جانی ندارد و مجبور به ترک ايران می‌شود.

وی افزود: "می‌خواهند با حذف ديه چشمانم، مبلغ ۱۰۹ ميليون تومان را به من بدهند، در حالی که من از حق قانونی خودم، يعنی دريافت۳۰۰ ميليون تومان بابت ديه چشم، دست و صورتم نخواهم گذشت."

به گفته وی مجيد موحد و خانواده‌اش در جلسات خصوصی با مسئولان دادسرا، اعلام کرده‌اند که تنها قادر به پرداخت ۶۰ ميليون تومان از کل ديه او هستند و ظاهرأ مسئولان قضائی قصد دارند آمنه را به گرفتن اين مقدار ديه و رضايت کامل،‌ مجاب کنند.

آمنه بهرامی تأکيد کرد که همچنان منتظر نتيجه شکايتش نسبت به رأی صادر شده از سوی دادسرای اجرايی تهران است.

مجيد موحد که هفت سال پيش به روی آمنه بهرامی اسيدپاشی کرده دليل اين اقدامش را پاسخ منفی آمنه بهرامی با پيشنهاد ازدواجش اعلام کرده بود.

موحد به تازگی از سوی شعبه ۷۱ دادگاه کيفری استان تهران از لحاظ جنبه عمومی جرم به ۱۰ سال حبس و پنج سال تبعيد محکوم شده است. وی که از سال ۱۳۸۳ در زندان است، حدود هفت سال از ۱۰ سال حبس را گذرانده است.

آمنه بهرامی در سال‌های گذشته خواهان صدور حکم قصاص چشمان مجيد موحد از سوی دادگاه بود. دادگاه نيز پس از رسيدگی به اين پرونده، حکم قصاص چشمان مجيد موحد را صادر کرد.

اما اجرای حکم قصاص "چشم در برابر چشم" چندين بار به عقب افتاد تا اين‌که ۹ مردادماه سال جاری دقايقی پيش از اجرای حکم ريختن اسيد به چشمان مجيد موحد، آمنه بهرامی اعلام کرد وی را می‌بخشد و به اين ترتيب اجرای حکم قصای متوقف شد.

آمنه بهرامی گفته بود با اين‌که مجيد موحد را بخشيده اما ديه خود را برای پی‌گيری درمانش می‌خواهد.
اما نورالله عزيزمحمدی، رئيس شعبه ۷۱ دادگاه کيفری تهران گفت: "هيچ ‌اعتراضی از آمنه يا وکيلش درباره حکم صادره به اين شعبه ارائه نشده ‌است و قضات بر اساس اعلام رضايتی که در پرونده وجود داد، اعلام نظر کردند."

 

Share this
Share/Save/Bookmark

گول شما فمینیست ها را خورد و آن هیولا را عفو کرد. حالا معلوم نیست مجید چند نفر دیگر را گور و علیل کند.

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما