خانه | خبر | اخبارایران

لاوروف: تحریم‌ها علیه ایران تأثیرگذار نیست

سه شنبه, 1390-08-24 07:54
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

در حالی که اتحاديه اروپا تا دو هفته ديگر درباره اعمال تحريم های تازه عليه ايران تصميم‌گيری می‌کند، سرگی لاوروف، وزير خارجه روسيه گفت تحريم‌ها عليه ايران "تأثيرگذار نيست."

 

به گزارش ريانووستی، لاوروف روز دوشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۰ گفت روسيه معتقد است مسأله هسته‌ای ايران بايد از راه ديپلماتيک و در چارچوب گروه ۵+۱ حل شود.

وی افزود: "تهديد به برقراری تحريم‌ها و حملات هوايی باعث دور شدن امکان حل مسأله از طريق مذاکرات شده و حل مسأله را نزديک نمی‌کند."

به گفته لاوروف، "راه منزوی کردن و راه رويارويی در رابطه با ايران آينده ندارد."

با انتشار گزارش تازه آژانس بين‌المللی انرژی اتمی که ايران را به "وجود ابعاد نظامی" در برنامه اتمی‌اش متهم کرده است، اعضای اتحاديه اروپا می‌گويند تحريم‌های تازه‌ای را عليه ايران اعمال خواهند کرد.

سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه:‌ راه منزوی کردن و راه رويارويی در رابطه با ايران آينده ندارد

اما ايران موضوعات مطرح شده در گزارش آژانس را رد کرده و آن‌ها را "اتهاماتی بی‌اساس" می‌داند.

گروه ۱+۵ (آمريکا، روسيه، بريتانيا، فرانسه، چين به اضافه آلمان) از سال ۲۰۰۳ ميلادی (۱۳۸۲) به همراه آژانس بين‌المللی انرژی اتمی خواهان آن است که ايران کارهای مربوط به غنی‌سازی اورانيوم را متوقف کند اما ايران اين خواسته را نپذيرفته است.

تاکنون ايران و گروه ۱+۵ چند دور مذاکرات برگزار کرده‌اند اما اين گفت‌وگوها بدون نتيجه مشخصی پايان يافته است.

با شکست گفت‌وگوهای هسته‌ای غرب با ايران و تصميم جمهوری اسلامی برای غنی‌سازی اورانيوم، آژانس بين‌المللی انرژی اتمی پرونده ايران را در سال ۱۳۸۶ به شورای امنيت سازمان ملل فرستاد.

شورای امنيت سازمان ملل از سال ۲۰۰۶ تاکنون چهار بار ايران را تحريم کرده است.

شورای امنيت در دسامبر ۲۰۰۶ قطعنامه ۱۷۳۷، مارس ۲۰۰۷ قطعنامه ۱۷۴۷، مارس ۲۰۰۸ قطعنامه ۱۸۰۳ و ژوئن ۲۰۱۰ قطعنامه ۱۹۲۹ را عليه ايران تصويب کرد.

در اين قطعنامه‌ها "جلوگيری از انتقال فناوری موشکی به ايران، ممنوعيت فروش تکنولوژی اتمی به ايران، ممنوعيت خريد تسليحات از ايران، قطع همکاری با چند بانک ايرانی و تحريم سپاه پاسداران و کشتيرانی" از موارد عمده‌ای است که به تصويب رسيده است.

آمريکا و اتحاديه اروپا نيز در اين سال‌ها تحريم‌های يک‌جانبه‌ای عليه ايران اعمال کرده‌اند.

با اين حال ايران می‌گويد با وجود اين تحريم‌ها از برنامه اتمی خود عقب‌نشينی نمی‌کند.

محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهور ايران نيز روز چهارشنبه ۱۸ آبان‌ماه ۱۳۹۰ در سخنرانی خود در شهرکرد گفت ايران از برنامه‌های هسته‌ای خود "سر سوزنی عقب‌نشينی نخواهد کرد."

 

Share this
Share/Save/Bookmark

حاکمان روس و چین بعنوان پشتیبانان حکومتهای سرکوبگر و ضدمردمی ، چهره ای زشت وضدانسانی به خود گرفته اند و درتاریخ و در حافظه ملتها و آزادیخواهان و آزادگان بعنوان پلیدترین و فرومایه ترین حاکمان شناخته شده اند. هرجا فضیلتی است حاکمان روس و چین در سرکوب آن شریک و همکارند و هرجا رذیلت و جنایت پیشگان و خیانتکارانی هستند حاکمان این دوکشور پشتیبان و همکار آنهایند. نمی دانم چگونه میشود این پیام را به آن نامردمان رساند. شما اگر میتوانید این پیام را به آنها برسانید. آثار رفتار ضدمردمی و ضد انسانی آن ناجوانمردان در پرونده های مجامع جهانی و حقوق بشری برجای خواهدماند، ملت ایران و دیگر ملتها و آزادگان جهان هرگز فراموش نخواهند کرد که حاکمان روس و چین دراین وضعیت با جنایتکاران و خیانتکاران به ملتها همدست و شریک و پشتیبان آنها هستند. روس و چین بزرگترین پشتیبانان حکومتهای ضدمردمی و بزرگترین سد و مانع آزادی ملتها هستند. پرونده آن ناکسان و فرومایگان سیاه و دستشان به خون مردم بی گناه آلوده است، شکمشان از امتیازهایی که حاکمان جنایتکار و خیانتکار از کیسه ملتهای ستمدیده به آنها میدهند پر است. حاکمان روس وچین ننگ ابدی را چه آسان خریده اند و آبرو و حیثیت کشورشان را نزد آزادیخواهان و ملتها برده اند. حکومتها رفتنی هستند و ملتها میمانند، داغ این ننگ برپیشانی و در پرونده حاکمان روس و چین خواهد ماند. تهران : آرین

برادران چک جديد رفيق را بفرستيد....!!!

ه دنبال تهديدات اخير غرب عليه ايران حلقه انساني به دور تاسيسات هسته اي اصفهان تشكيل شد

به دنبال تهديدات اخير اسرائيل و آمريكا و غرب به انجام حركت هاي نظامي در اطراف انرژي هسته اي اصفهان، دانشجويان و طلاب سراسر كشور ديروز به دور تاسيسات هسته اي اصفهان حلقه زدند.
به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان، حلقه اي انساني در حمايت از فعاليت هاي هسته اي ايران راس ساعت يك بعد از ظهر سه شنبه با حضور اقشار مختلف مردم به ويژه دانشجويان و طلاب در اطراف سايت انرژي هسته اي اصفهان به وجود آمد.
گفتني است در اين تجمع كه در محكوميت تهديدات غرب و اسرائيل به تاسيسات انرژي هسته اي ايران صورت گرفت دانشجويان و طلاب 12 استان كشور شركت داشتند.
در اين تجمع كه در اطراف تاسيسات هسته اي اصفهان انجام شد بيش از صدها نفر از دانشجويان و طلاب حضور داشتند، اين مراسم ساعت 13 آغاز و تا ساعت 15 ادامه داشت.
در اين همايش برخي از اساتيد فيزيك هسته اي به ايراد سخنراني پرداختند

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما