خانه | خبر | اخبارایران

مدير روزنامه ايران "مجرم" شناخته شد

دوشنبه, 1390-08-16 06:48
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

علی‌اکبر جوانفکر، مدير روزنامه دولتی ايران از سوی هيأت منصفه مطبوعات "مجرم" شناخته شد.

 

علی‌اکبر کساييان، سخنگوی هيأت منصفه مطبوعات ایران، يکشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۰ به خبرگزاری مهر گفت: "علی اکبر جوانفکر مدير مسئول روزنامه ايران درباره نشر مطالب خلاف موازين اسلامی در ويژه نامه خاتون، با اکثريت آرای اعضای هيأت منصفه مطبوعات مجرم شناخته شد."

وی افزود هيأت منصفه، مدير مسئول روزنامه ايران را درباره "تحقير و توهين به جنس زن" به اتفاق آرا مجرم نشناخت.

به گفته سخنگوی هيأت منصفه مطبوعات، رأی هيأت منصفه به قاضی سيامک مديرخراسانی، رئیس دادگاه ارسال شده و قاضی يک هفته فرصت دارد رأی نهايی را صادر کند.

روزنامه ايران ۲۲ مردادماه سال جاری، ويژه‌نامه‌‌ای با نام "خاتون" منتشر کرد که در آن مطالبی درباره حجاب اسلامی و جايگاه زن در اسلام به نقل از برخی شخصيت‌ها درج شده بود.

علی‌اکبر جوانفکر، مدیر روزنامه ایران، تبليغات عليه ويژه‌نامه خاتون را "اقدام موهن و منزجرکننده جريان مدعی اصول‌گرايی" و موج تبليغی "بر پايه تحريف، دروغ‌پردازی و جعل واقعيت" دانسته است

مصاحبه مهدی کلهر، مشاور فرهنگی محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری ایران درباره چادر مشکی و سرمقاله ويژه‌نامه به قلم علی‌اکبر جوانفکر، از جمله مطالب مناقشه‌برانگيز اين ويژه‌نامه بودند که مورد انتقاد اصول‌گرايان مخالف دولت قرار گرفت.

همچنين بخشی از مطالب آن که به انتقاد از گشت‌های ارشاد پرداخته و شماری از بازيگران زن ايرانی را به عنوان "بانوی نقش‌آفرين ايران اسلامی" معرفی کرده بود که با اعتراض اصول‌گرايان روبه‌رو شد.

پس از انتشار این ویژه‌نامه، عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران عليه جوانفکر به اتهام "جريحه‌دار کردن عفت و اخلاق عمومی" اعلام جرم کرد.

در اطلاعيه دادستان تهران آمده بود روزنامه ايران با "حمله به چادر و حجاب و عفاف به ترويج اباحه‌گری در حوزه پوشش اسلامی" پرداخته است.

در واکنش به این اتهامات، علی‌اکبر جوانفکر در يادداشتی که روز ۲۴ مردادماه در روزنامه ايران نوشت به موضوع ويژه‌نامه "خاتون" پرداخت و تبليغات عليه اين ويژه‌نامه را "اقدام موهن و منزجرکننده جريان مدعی اصول‌گرايی" و موج تبليغی "بر پايه تحريف، دروغ‌پردازی و جعل واقعيت" دانست.

وی با بيان اين‌که "تهيه‌کنندگان نشريه خاتون،‌ حجاب را يک اعتقاد دينی و ارزشی منطبق با طبيعت انسان و چادر را،‌ حجاب برتر می‌دانند" نوشت اين تهيه‌کنندگان "بر اين باورند که برخی جريان‌های سياسی و رسانه‌ای با توسل به روش‌های غيراخلاقی و ناجوانمردانه،‌ اقدام به تحريف مطالب خاتون کرده‌اند و آن را دستاويزی برای تشديد اتهامات بی‌اساس عليه دولت مردمی احمدی‌نژاد قرار داده‌اند."

 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما