خانه | خبر | اخبارایران

«استقرار سپاه در نقاط صفر مرزی شمال غرب کشور»

چهارشنبه, 1390-06-30 15:05
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

يکی از فرماندهان سپاه پاسداران از استقرار نیرو‌های سپاه در نقاط صفر مرزی شمال غرب کشور خبر داد.

به گزارش رسانه‌های دولتی، سرتیپ محمدتقی اصانلو، فرمانده نیروی زمینی سپاه گفته است: «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از پاک‌سازی شمال غرب از گروهک‌های تروریستی ضمن استقرار بر نقاط صفر مرزی کنترل این مناطق را در اختیار گرفت.»

محمدتقی اصانلو افزوده است: «طی این عملیات‌ها تلفات سنگینی به گروهک‌های ضد انقلاب وارد شده به‌طوری که آن‌ها مجبور به ترک خاک کشور شدند.»

در روزهای گذشته نیز خبر «تصرف ارتفاعات جاسوسان» در نزدیکی سردشت منتشر شد.

از سوی دیگر شیرزاد کمانگر، سخنگوی حزب حیات آزاد کردستان (پژاک) در گفت‌و‌گو با تارنمای کردی زبان آکانیوز تصرف ارتفاعات جاسوسان را از سوی سپاه تکذیب کرده است.

شیرزاد کمانگر، سخنگوی پژاک: انتشار این اخبار کذب است و به‌خاطر ارتقای روحیه نیروهای دولتی صورت می‌گیرد

شیرزاد کمانگر گفته است، انتشار این اخبار کذب است و به‌خاطر ارتقای روحیه نیروهای دولتی صورت می‌گیرد و هنوز نیروهای پ.ک.ک و پژاک در آن مناطق مستقر هستند.

وی افزود، سپاه در مناطقی که به آن اشاره می‌کند، پیشتر ضربات سنگینی متحمل شده بود.

در مرداد و شهریورماه سال جاری درگیری‌های سنگینی بین نیروهای پژاک و سپاه در مناطق مرزی کردستان روی داد که به گفته دو طرف ده‌ها تن در این درگیری‌ها کشته شدند.

پژاک روز ۱۳ شهریورماه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از «میانجی‌گری برخی از جناح‌ها و شخصیت‌‌ها» بین آن‌ها و دولت جمهوری اسلامی ایران، تصمیم به اعلام آتش‌بس گرفته است.

پس از اعلام این آتش‌بس سرهنگ حمید احمدی، سخنگوی سپاه پاسداران در عملیات شمال‌غرب ایران در واکنش به این پیشنهاد گفت، در حال حاضر اعلام آتش‌بس «مفهومی ندارد» و تاکنون تصمیمی از سوی ایران در این باره گرفته نشده است.

سخنگوی سپاه هم‌چنین این تصمیم پژاک را بر اثر «آتش سنگین سپاه» بر روی مواضع این گروه دانست و گفت: «خواسته ما این است که آن‌ها ابتدا مرزهای ما را ترک کنند تا بعداً اگر صحبتی لازم است، صورت بگیرد.»

این درحالی است که شیرزاد کمانگر روز گذشته گفت، نیروهای پژاک در ۸۰ تا ۱۰۰ کیلومتری داخل خاک ایران مستقر هستند و عملیات نظامی را در کوه‌های قندیل متوقف کرده‌اند تا بهانه‌ای برای حملات توپخانه‌ای جمهوری اسلامی به این مناطق وجود نداشته باشد.

در پی حملات توپخانه‌ای جمهوری اسلامی در ماه‌های گذشته چهار غیر نظامی در کردستان عراق کشته و صد‌ها خانواده محل زندگی خود را ترک کرده‌اند.
 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما