خانه | خبر | اخبارایران

اعطای جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره مونترال به فاطمه معتمدآریا

سه شنبه, 1390-06-08 19:35
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

فاطمه معتمدآریا، هنرپیشه ایرانی جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره مونترال کانادا را از آن خود کرد.

 
وی در مراسم اختتامیه این جشنواره که یکشنبه شب، ششم شهریور ماه برگزار شد این جایزه را برای ایفای نقش در فیلم «اینجا بدون من» به کارگردانی بهرام توکلی دریافت کرد.
 
این فیلم که در حال حاضر در سینما‌های ایران اکران می‌‍‌‌شود، اقتباسی از نمایشنامه «باغ‌ وحش شیشه‌ای» نوشته تنسی ویلیامز است و در بخش «سینمای جهان» جشنواره مونترال با ۱۹فیلم دیگر در رقابت بود.
 
فیلم «اینجا بدون من» در تابستان امسال دومین فیلم پرفروش سینمای ایران بوده و در ۴۰روز نخست اکرانش۵۱۶میلیون تومان فروش داشته است.
 
فاطمه معتمدآریا در حالی به عنوان بهترین بازیگر زن جشنواره مونتارال برای فیلم «اینجا بدون من» انتخاب شده که حضور وی در این فیلم حاشیه‌هایی را در پی داشته است. هم‌زمان با اکران این فیلم در ایران تصویر وی از تیزرهای تلویزیونی این فیلم حذف شده بود و شماری از پوسترهای تبلیغاتی این فیلم که عکس فاطمه معتمدآریا در آن بود، از سوی افرادی که مخالف عملکرد او هستند، پاره شده بود.
 
حضور فاطمه معتمدآریا، در فیلم انتخاباتی میرحسین موسوی، نامزد معترض به نتایج انتخابات و از رهبران مخالفان دولت از جمله دلائل این مخالفت‌ها با وی است. انتشار عکس‌های بدون حجاب این هنرپیشه ایرانی در جشنواره فیلم کن نیز اعتراض اصول‌گرایان را در پی داشت. وی همچنین در سال ۱۳۸۸برای مدت چند ماه ممنوع‌الخروج بود.
 
فاطمه معتمدآریا، متولد سال ۱۳۴۰فعالیت‌های هنری خود را از سال ۱۳۵۲با شرکت در کلاس‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اجرای نمایش‌های عروسکی آغاز کرده و تا کنون در فیلم‌هایی همچون ناصرالدین شاه آکتور سینما، مسافران، ننه گیلانه، روسری آبی و یک‌بار برای همیشه ایفای نقش کرده است.
 
 
حضور فاطمه معتمدآریا، در فیلم انتخاباتی میرحسین موسوی و انتشار عکس بدون حجاب او در جشنواره فیلم کن از جمله دلائل این مخالفت محافظه‌کاران با وی است

 

وی در سال‌های ۱۳۷۱و ۱۳۷۲سیمرغ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر تقش اول زن را برای بازی در فیلم‌های «یک‌بار برای همیشه» و «همسر» از جشنواره فیلم فجر دریافت کرد و دو بار نیز برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم زن از این جشنواره شده است.
 
سی و پنجمین جشنواره فیلم مونترال از ۱۸تا ۲۸اوت با شرکت ۳۸۳فیلم از ۷۰کشور جهان برگزار شد.
 
فیلم‌های «یه حبه قند» به کارگردانی رضا می‌رکریمی، «این یک فیلم نیست» به کارگردانی جعفر پناهی و مجتبی می‌رتهماسب و «آینه‌های روبرو» ساخته نگار آذربایجانی از دیگر فیلم‌های ایرانی بودند که در بخش غیررقابتی این جشنواره نمایش داده شدند.
 
جایزه بهترین کارگردان بخش سینمای جهان به بریژیت ماریا برتل، کارگردان آلمانی فیلم «برند بر‌تر» داده شد و فیلم بلژیکی «بعدا می‌بینمت» به کارگردانی جفری انتاون نیز جایزه بزرگ جشنواره مونترال و جایزه فیلم منتخب تماشاگران را از آن خود کرد. جایزه بزرگ ویژه خود این جشنواره نیز به فیلم «وقایع‌نگاری مادرم» ‌ به کارگردانی ماساتو هارادا فیلمساز ژاپنی داده شد.
 
هیات داوران بوریس شیک برای فیلم «Kret» و دنی هاستن برای «مسابقه مجدد» را به صورت مشترک به عنوان بهترین بازیگر مرد این جشنواره انتخاب کردند.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما