خانه | خبر | اخبارایران

احمدی نژاد: عامل همه بدبختی‌های منطقه غرب است

پنجشنبه, 1390-06-03 19:14
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری ایران، با تأکید بر این که «عامل همه بدبختی‌ها» در کشورهای منطقه، غربی‌ها هستند، مردم منطقه را به حل مسائل داخلی‌شان بدون دخالت غرب فراخواند.

 احمدی‌نژاد که شب گذشته با تلویزیون حزب‌الله لبنان، المنار، مصاحبه می‌کرد، گفت که غرب برای کشورهای عربی برنامه دارد و آرزوی غربی‌ها این است که اتفاقی که در لیبی افتاد، درسوریه هم رخ بدهد.

وی دولت و مردم سوریه را به حل اختلاف‌هایشان دعوت کرده و گفت: « باید با گام نهادن در مسیر اصلاحات برای رفع مشکلاتشان حرکت کنند.»

وی که در این مصاحبه بارها به نقش کشورهای غربی در تحولات دنیای عرب اشاره می‌کرد، گفت: «همه بدبختی‌های مردم منطقه از غرب است. کشورهای غربی در تلاش‌اند تا مدیریت حرکت‌های مردمی منطقه را به عهده بگیرند.»

احمدی نژاد: غرب برای کشورهای عربی برنامه دارد و آرزوی غربی ها این است که اتفاقی که در لیبی افتاد، درسوریه هم رخ بدهد

 احمدی‌نژاد بین وجود نارضایتی بین مردم و حرکت‌های مردمی و مدیریت این حرکت‌ها تفاوت قائل شد و گفت: «در این‌که مردم منطقه از وضعیت موجود ناراضی هستند تردیدی وجود ندارد. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که آن‌ها از شرایط حاکم، نبود آزادی، عدالت و حق تعیین سرنوشت خود ناراضی هستند. اما اگرچه جنس جنبش‌ها مردمی است اما مدیریت آن‌ها تعیین کننده است.»

رئیس جمهوری ایران گفته است که دنیای غرب و در رأس آن‌ها آمریکا به‌دنبال نجات و تثبیت دولت اسرائیل در منطقه است. وی همچنین اظهار داشت: «آرمان قدس و حمایت از مقاومت، هیچ‌گاه از سیاست خارجی جمهوری اسلامی خارج نخواهد شد و معتقدیم هر کس به‌دنبال انسانیت است، باید به‌دنبال محو رژیم صهیونیستی به‌عنوان مظهر ظلم و تبعیض جهانی باشد.»

محمود احمدی‌نژاد با اشاره به وقایع اخیر لیبی و اعتراض مردم سوریه، عنوان داشت: «به دولت‌ها توصیه می‌کنم که آزادی، عدالت و حق انتخاب ملت‌های خویش را به رسمیت بشناسند و در مسیر تفاهم گام بردارند.»

وی با انتقاد از سازمان ملل و شورای امنیت گفت: «سازمان ملل نشان داد که ابزار دست استعمارگران است. شورای امنیت نباید اجازه دخالت نظامی در لیبی را صادر می‌کرد. باید گروه میانجیگری انتخاب و از ظرفیت‌های سیاسی برای حل مشکل، استفاده می‌شد.»

وی تأکید کرد: «مردم حتا اگر به‌دنبال حقوق قانونی خود هستند نباید در جهت منافع آمریکا و اسرائیل حرکت کنند.»

رئیس جمهوری ایران در بخشی دیگر از این مصاحبه، درباره موضع هسته‌ای ایران گفت: «ایران در این زمینه طلبکار است. زیرا با وجود این‌که به تعهدات خود عمل کرده اما آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به‌جای کمک به ایران، مزاحمت ایجاد و ایران را تحریم کرده است.»

وی در پاسخ به سئوالی درباره همكاری جمهوری اسلامی ايران با روسيه در موضوع هسته‌ای با وجود رأی مثبت اين كشور به تحريم عليه ايران، گفت: «البته روس‌ها تلاش می‌كنند اقدامات مثبتی در موضوع هسته‌ای ايران انجام دهند و ايران از آن استقبال می‌كند.» او مرز این همکاری را استقلال ایران دانست.

رئیس جمهوری ایران در پاسخ به سئوالی درباره مواضع اخیر ترکیه در منطقه نیز نسبت به «دخالت و توطئه دنیای غرب» هشدار داد و در ضمن اظهار داشت که جمهوری اسلامی ایران به‌طور مستمر با ترکیه در حال تبادل نظر است.

وی در مورد احتمال حمله نظامی اسرائیل به ایران، با ورشکسته، بی‌فرهنگ و جنایتکار خواندن اسرائیل، گفت: «آن‌ها آرزو دارند به ایران ضربه بزنند و در این فکر هم هستند. اما می‌دانند که پاسخ ایران پشیمان‌کننده خواهد بود.»

 

Share this
Share/Save/Bookmark

خدا آمریکا و کشورهای غربی را لعنت کند که صدام ظالم و جنایتکار را سرنگون کرد
‫خدا آمریکا و کشورهای غربی را لعنت کند که قدرت را از دست طالبان گرفت.

چند نکته :
اینکه آقای احمدی نژاد می فرمایند مردم و دولت بنشینند گفتگو کنند به یک فکاهه شبیه است چون:
1. چگونه مردم یک کشور می توانند با دولتی که خود را نماینده و سخنگوی بلامنازع آنها می داند مذاکره کنند و به تفاهم برسند.
2. اصولا با چه راهکاری مردم می توانند با دولتشان گفتگو کنند بجز انتخابات یا تعیین نمایندگانی از احزاب مخالف که در این کشورها به رسمیت شناخته نمی شوند و عامل دشمن معرفی می گردند؟
3. چه کسی باید تعیین کند که دولت کدام است و مردم کدام ؟

جواب همه این سوالات این است که اینگونه مبهم صحبت کردن از مردم و خواستهایشان عامدانه برای بازی دادن آنهاست چون این رژیم های تمامیت خواه چیزی به نام مخالف را به رسمیت نمی شناسند که با او گفتگو کنند و اگر هم می خواهند با مردم گفتگو کنند که خوب خودشان بهترین نماینده مردم هستند و می توانند بگویند که مردم چه می خواهند پس باید خودشان به عنوان دولت با خودشان به نمایندگی از مردم به تفاهم برسند تا اصلاحات خودساخته ای از بالا را به مردم اعطا کنند! تا هروقت هم که خواستند همانند آقا بساط این بازی را جمع کنند و هدیه شان را پس بگیرند ! چون این را حق مردم نمی دانند !

و عامل همه بدبختی ایرانیان شما و رهبرتان -خامنه ای- هستید !

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما