خانه | خبر | اخبارایران

آغاز انتقال مسئولیت تامین امنیت به افغانستان

یکشنبه, 1390-04-26 17:31
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ
نخستین مرحله برنامه انتقال مسئولیت‌های امنیتی از نظامیان خارجی به نیروهای امنیتی افغانستان در ولایات بامیان درمرکز این کشور آغاز شد.
بامیان از جمله ولایات نسبتا امن افغانستان به شمار می‌رود که در آن حدود ۲۶۰ نظامی از کشورهای زلاندنو و مالزی در قالب گروهای بازسازی ولایتی حضور دارند.
 
عبدالرحمان احمدی، سخنگوی والی گفت که امنیت این ولایت روز یک شنبه ۲۶ تیر با حضور وزیران دفاع، کشور، رئیس کمیسیون انتقال امنیت و شماری از مقامات و بزرگان محلی به طور رسمی به نیروهای امنیتتی افغانستان واگذار شد.
 
ولایت بامیان که والی آن یک زن است طی ده سال گذشته شاهد کمترین نا‌امنی بوده است اما شماری از ساکنان بامیان درمورد تاثیرگذاری ناامنی‌ها در ولایات همجوار بر امنیت بامیان بعد از خروج نظامیان خارجی ابراز نگرانی کرده‌اند.
 
حبیبه سرابی، والی بامیان طی سخنانی دراین مراسم تایید کرد که این ولایت با کمبود نیروهای امنیتی داخلی و تجهیزات ناکافی مواجه است و دولت افغانستان باید توجه بیشتری دراین راستا داشته باشد.
 
در نخستین مرحله انتقال امنیت به نیروهای امنیتی افغانستان، افزون بر ولایت بامیان، ولایات کابل، پنج‌شیر و شهرهای هرات، لشکرگاه، مهترلام و مزار شریف نیز گنجانده شده است
 
اما با وصف این والی بامیان می‌گوید که حضور گروهای بازسازی ولایتی خارجی دست کم تا دو سال دیگر حضور خواهند داشت تا این ولایت را در راستای برنامه‌های بازسازی کمک و همکاری کنند.
           
طبق توافق دولت افغانستان با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در نخستین مرحله انتقال امنیت به نیروهای امنیتی افغانستان، افزون بر ولایت بامیان، ولایات کابل (بدون شهرک سروبی)، پنج‌شیر و شهرهای هرات، لشکرگاه، مهترلام و مزار شریف نیز گنجانده شده است.
 
حامدکرزی، رئیس جمهور افغانستان در فروردین ماه سال جاری اعلام کرد که با آغاز این روند، نیروهای خارجی نیز به تدریج تا پایان سال ۱۳۹۳ از افغانستان خارج خواهند شد.
 
در راستای این برنامه هفته گذشته نخستین گروه ۶۵۰ نفری نظامیان امریکایی خاک افغانستان را ترک کردند.
 

در حال حاضر دست کم ۱۵۰ هزار نظامی خارجی که بیشترآنان امریکایی هستند درافغانستان حضور دارند. 

Share this
Share/Save/Bookmark

هموطنان اگر روزی در اينترنت Message از ناشناسی دريافت کرديد، جواب نديت چون با همين جواب ميتوانند به بازجوئی در کامپيوتر شما راه بيابند. فکر ميکنم اين روش جاسوسی جديد است از راه اينتزنت. پاسداری گفته بود ما مسيج ميفرستيم و با جوا تمام اطلاعات کامپيوتری را بدست مياوريم.

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما