خانه | خبر | اخبارایران

مادر زهرا رهنورد: در ملاقات آخر شوک‌زده شديم

چهارشنبه, 1390-04-15 19:46
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

نواب صفوی، مادر زهرا رهنورد اعلام کرد در ملاقات‌های پراکنده با فرزندش و ميرحسين موسوی مأموران بسياری مراقب آن‌ها هستند. وی گفت از اعضای خانواده خواسته‌اند سکوت کنند.

تارنمای کلمه در گفت‌وگويی با نواب صفوی، مادر زهرا رهنورد، همسر ميرحسين موسوی، از رهبران مخالفان دولت ايران، در مورد وضعيت آن‌ها در حبس خانگی پرسيده است.

ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد ۱۴۰ روز پيش، به هنگام آخرين اعتراضات خيابانی در ۲۵ بهمن‌ماه سال گذشته توسط مأموران امنيتی در خانه خود زندانی شده‌اند.

نواب صفوی در اين گفت‌وگو از ملاقات‌های بدون هماهنگی، پراکنده و محدود با فرزند و داماد خود سخن گفته و اعلام کرده است که در اين ملاقات‌ها تعداد مأمورانی که در اطراف آنان حضور دارند بسيار است و دوربين‌های متعددی کار گذاشته شده است.

وی با بيان اين‌که در ۴۰ روز اخير ملاقات‌های محدودی صورت گرفته است، گفت: «يک عده داخل هستند خانم و آقا؛ يعنی آن‌ها هم در زوايای مختلف کنار ما می‌نشينند. در فضای بيرون هم که خب من تا به‌حال نشمرده‌ام اما خيلی زياد هستند.»

مادر زهرا رهنورد از تهديد «دخترهای موسوی و رهنورد، نوه‌ها و بقيه اعضای خانواده» صحبت کرده و گفته است: «به‌طور رسمی و غير رسمی تلفنی و حضوری بازجويی شده‌اند و يا تحت فشار و تهديد قرار گرفته‌اند»

مادر زهرا رهنورد گفت فرزند و دامادش همچون ملاقات‌کنندگان، در اين ديدارها اجازه صحبت از مسائل سياسی را ندارند.

وی همچنين گفت بازرسی به‌هنگام ملاقات بسيار شديد است و حتا موی دختران موسوی و رهنورد را در زمان ملاقات مورد بازرسی قرار داده‌اند.

خانم صفوی با تأکيد بر اين‌که هيچ اطلاعی در باره محل حصر آنان و زندگی‌شان در آن‌جا ندارد گفت که آخرين بار حدود دو هفته پيش با آنان ملاقات داشته و از اين ملاقات «شوک‌زده» شده است.

به گفته وی موسوی و رهنورد در ملاقات آخر لاغر شده و رنگ‌پريده بودند. مادر رهنورد «تغيير ناگهانی ظاهری آن‌ها و رنگ کاهی پوست و از دست دادن وزن‌شان» را به‌شدت نگران‌کننده دانست.

نواب صفوی افزود که دختر و دامادش پيش از حبس خانگی از سلامت کامل برخوردار بودند.

به گفته وی دخترانش و بقيه اعضای خانواده پيگير اين وضعيت شده‌اند اما نيروهای امنيتی گفته‌اند خودشان پزشک می‌آورند. او تأکيد کرد که تا زمانی که پزشک از سوی خانواده نباشد نگرانی آن‌ها در مورد سلامتی موسوی و رهنورد همچنان باقی است.

مادر رهنورد گفت: «بار آخر واقعأ ما دچار شوک و نگرانی شديم به‌خصوص اين‌که اجازه نداده‌اند يک دکتر شناخته‌شده و قابل قبول از طرف خودمان به وضعيت سلامتی آن‌ها رسيدگی بکند.»

نواب صفوی در بخش ديگری از سخنان خود از تهديد «دخترهای موسوی و رهنورد، نوه‌ها و بقيه اعضای خانواده» صحبت کرده و گفته است: «به‌طور رسمی و غير رسمی تلفنی و حضوری بازجويی شده‌اند و يا تحت فشار و تهديد قرار گرفته‌اند، تهديدهای شغلی و جانی. و حتا توهين‌های آزاردهنده‌ای که نه تنها کلامی بلکه بدنی هم بوده است.»

وی گفت: «حتمأ يکی از خواسته‌های بزرگ آن‌ها سکوت کردن همه اعضای خانواده است. که همين هم به شک ما در مورد وضعيت زندگی و سلامتی آن‌ها دامن می‌زند.»

مادر زهرا رهنورد تأکيد کرد که اين وضعيت را نه حبس يا حصر که يک «آدم‌ربايی» می‌داند. وی افزود در چنين شرايط معلوم نيست علت اين زندان چيست و تا چه زمانی به درازا خواهد کشيد و وضعيت چه خواهد شد.

هم‌زمان با بازداشت خانگی ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد، مهدی کروبی، يکی ديگر از رهبران مخالفان دولت ايران و همسرش فاطمه کروبی نيز حبس خانگی شدند.

حکومت ايران از رويدادهای پس از انتخابات بحث‌برانگيز دهمين دوره رياست جمهوری به عنوان «فتنه»ای ياد می‌کند که «دشمنان خارجی» آن را عليه جمهوری اسلامی تدارک ديدند. مقامات حکومتی موسوی و کروبی را نيز «سران فتنه» می‌خوانند که در اين راه به «بيگانگان» ياری رسانده‌اند.

جمهوری اسلامی ايران با ادامه اعتراضات سرانجام موسوی و کروبی و همسران‌شان را در محل زندگی خود زندانی کرد.
 

Share this
Share/Save/Bookmark

با سلام

با اطلاعاتی که خانم نواب صفوی راجع به رنگ پوست و لاغر شدن موسوی و رهنورد داده اند بی شک ج.ا. دارد انها را مسموم میکند. این کار سابقه تاریخی دارد چه امام حسن را اجداد همین حکام مذهبی مسموم کردند و امام رضا هم به همین شرح توسط خلیفه مسلمین مسموم شد. امروز خلیفه مسلمین کسی جز سید علی خامنه ای نیست که از نابودی پسر دایی خود هم نخواهد گذشت تا جندروزی بیشتر بر مسند خلافت خود باقی بماند.

معمولا در علم اسیب شناسی این دو پدیده زردی پوست و از دست دادن وزن حاکی از مسمومیت هستند. مسمومیت با سیانور و ارسنیک در وحله اول به فکر میرسد اما هرچیز دیگری هم ممکن است عامل ان باشد. اما عامل نهایی و اصلی کسی است که دستور را صادر کرده و آن خلیفه مسلمین است. و به این ترتیب میتوان منتظر خبر از دست رفتن این دو و عده ای دیگر در آینده نزدیک بود.

به امید بیداری مردم ایران

فرخنده ترین اتفاقی که در دو ساله گذشته برای ایران عزیز افتاد در حصر شدن این دو نفر و همسرانشان بود. چون دست اینها و نمایندگانشان و شورای راه سبز امید و خاتمی و غیره به خوبی رو شد. و دیگر نمی توانند جوانها را گول بزنند

برای تثبیت قدرت،آنها از نورچشم امام ! حاج آقا احمد گریان و آبزیرکاه هم نگذشتند چه رسد به موسوی خموش و میانه‌رو.

درود بر استقامت زهرا رهنورد و میر حسین موسوی!

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما