خانه | خبر | اخبارایران

منتجب‌نيا: اصلاح‌طلبان رد صلاحيت‌ نشوند در انتخابات شرکت می‌کنند

دوشنبه, 1390-04-13 16:04
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

رسول منتجب‌نيا، قائم مقام دبيرکل حزب اعتماد ملی در مورد حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس گفت شرايط عمومی جامعه بسيار مساعد است.

به گزارش خبرگزاری کار ايران (ايلنا)، حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نيا از رهبران حزب اعتماد ملی گفت فضای سياسی کشور برای حضور اصلاح‌طلبان حتا اگر از دوره‌های گذشته بهتر نباشد، برابر است.

دبيرکل حزب اعتماد ملی مهدی کروبی، کانديدای دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری در ايران است که پس از وقايع سال ۱۳۸۸، از بهمن‌ماه سال گذشته به همراه همسر خود فاطمه کروبی در حبس خانگی به‌سرمی‌برد.

رسول منتجب‌نيا گفت: «به‌نظر می‌رسد مردم نسبت به جريان اصلاحات در انتخابات مجلس، اقبال داشته باشند.»

منتجب‌نيا افزود: «اگر مجلس قوی داشته باشيم بسياری از نابسامانی‌های فعلی را نخواهيم داشت. به‌عنوان مثال در مجالس‌ سوم و ششم که اصلاح‌طلبان اکثريت کرسی‌ها را داشتند مردم شاهد بودند که مجلس در اوج قدرت بود و بسياری از اين تخلف‌ها که امروزه از سوی دولت و برخی سازمان‌ها سر می‌زند، صورت نمی‌گرفت.»

منتجب‌نيا: اصلاح‌طلبان کم‌رمق نشده‌اند بلکه همه مردد هستند يعنی هيچ‌کدام در مورد نحوه برخورد و تصميم حاکميت اطمينان ندارند

وی در مورد اين‌که جريان اصلاح‌طلبی وارد رقابت‌های انتخاباتی می‌شود يا خير، گفت: «بايد ديد که تصميم مسئولان نظام در اين رابطه چيست. يعنی آيا فضا را برای حضور همه جريان‌های انقلابی باز خواهند گذاشت يا خير؟ به عبارتی آيا مردم را از ظرفيت و پتانسيل جناح اصلاحات محروم خواهند کرد؟»

قائم مقام دبيرکل حزب اعتماد ملی تأکيد کرد که اگر تصميم به ايجاد فضای رقابتی باشد سازوکار لازم بايد در اختيار اصلاح‌طلبان قرار گيرد.

وی افزود: «بايد با رد صلاحيت‌های گسترده اصلاح‌طلبان مواجه نشويم که در اين زمينه بهترين امر اين است که دستوری از مقامات بالاتر صادر شود که برای شرکت اصلاح‌طلبان بهانه‌تراشی نشود.»

منتجب‌نيا چنين شرايطی را «مفيد» دانست و گفت «اما چنان‌چه بر همان روال سابق پيش روند کسی از آن سود نخواهد برد.»

حجت‌الاسلام منتجب‌نيا گفت: «اصلاح‌طلبان کم‌رمق نشده‌اند بلکه همه مردد هستند يعنی هيچ‌کدام در مورد نحوه برخورد و تصميم حاکميت اطمينان ندارند البته همه از تصميم و اقبال مردم اطمينان دارند و چنان‌چه نگرانی و دغدغه مذکور رفع شود اصلاحات در مورد آرای خود و پيروزی ترديد ندارند.»

اين عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز در رابطه با بحث صيانت از آرا که اخيرأ از سوی اصول‌گرايان مطرح شده است نيز گفت: «اين دغدغه‌ای است که بيشتر دوستان ما مطرح کردند، جرم انگاشته شد و ما را تکفير کردند اما حال عين درستی و حقيقت است چه شده که يک بام‌ودوهوا شده است. بدون شک برخی از اصول‌گرايان هم‌اکنون احساس خطر کرده‌اند و به‌شدت نگران شده‌اند که اگر اين دولت انتخابات را برگزار کند خالی از شبهه نخواهد بود.»

وی گفت اين نگرانی‌ها به‌جاست و مسئوليت شورای نگهبان در اين‌باره سنگين‌تر است.

شرکت يا عدم شرکت اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس نهم بحث داغ کنونی در محافل سياسی ايران است.

روز چهارم تيرماه جاری عباس‌علی کدخدايی، سخنگوی شورای نگهبان گفته بود اصلاح‌طلبان با رفتار قانونی می‌توانند وارد انتخابات شوند.

وی گفته بود: «چنان‌چه اين رفتارها منطبق با قانون باشد، اشکالی در خصوص ورود اين افراد به انتخابات وجود ندارد اما اگر مغاير با قانون باشد نسبت به صلاحيت آن‌ها دقت خواهد شد.»

چندی پيش نيز خبری از «ديدار محرمانه» علی لاريجانی با «يک نماينده اصلاح‌طلب مجلس ششم» منتشر شد که در آن گفته می‌شد در مورد انتخابات آينده مجلس تبادل نظر شده است.

 

بر پايه اين خبر لاريجانی از اين نماينده سابق مجلس خواسته بود تا افراد معتدل و سرشناس جناح اصلاحات برای انتخابات مجلس نهم کانديدا شوند.

 

پس از انتشار اين خبر روابط عمومی مجلس ايران چنين ديدار محرمانه‌ای را تکذيب کرد و نوشت: «اصلأ چنين ديداری انجام نشده و انتشار اين خبر بدون ذکر منبع و تنها با استناد و نقل از منابع به اصطلاح آگاه، خود دليلی بر نادرستی آن می‌باشد.»

محمد خاتمی، رئيس جمهور پيشين ايران روز چهارشنبه دهم دی‌ماه سال گذشته حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات نهمين دوره مجلس را وابسته به تحقق سه شرط دانست.

 

وی از «آزادی زندانيان سياسی و ايجاد فضای آزاد برای احزاب، پايبندی مسئولان به قانون اساسی و برگزاری انتخاب آزاد و سالم» به‌عنوان سه شرط حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس نهم نام برد.

گروهی از مقامات جمهوری اسلامی، از جمله آيت‌الله احمد جنتی، دبير شورای نگهبان واکنش‌های تندی نسبت به اين اظهارات محمد خاتمی نشان دادند.

 

آيت‌الله جنتی در پاسخ به اظهارات خاتمی در مورد حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات گفت: «اصلاً احتياجی به حضور اين‌ عده در انتخابات نيست آن‌ها خواب‌هايی می‌بينند که بی‌تعبير است و مردم قبول‌شان ندارند و بهتر اين است همان‌گونه که کنار کشيدند کنار بمانند و به کارهايشان پاسخ دهند.»
 

Share this
Share/Save/Bookmark

با سلام

به ایشان باید گفت حالا به فرض اینکه رد صلاحیت هم نشوند ایا فکر میکنید باز هم میشود مردم ایران را به بهانه انتخابات "رد صلاحیت نشده" به پای صندوق رای اورد و در پایان هم صندوقهای از قبل پر شده را به جای صندوقهای اصلی جایگزین کرد!؟
والله اگر مردم ایران این بار هم به پای صندوق بروند بایستی انها را احمقترین مردم دنیا نامید. اینکه دوباره اقایان بخواهند با این کلک و حفه مردم را به پای صنوق بیاورند شکی نیست. این کار شما ها مرا به یاد داستانی در کتاب مثنوی می اندازد که شیری و روباهی با هم تبانی کردند تا "خری" را به نزدیک کنام شیر ببرند تا شیر اورا بدرد. و خر زبان بسته توانست بار اول خود را از چنگ شیر رها کند و فرار کند. اما روباه باردیگر به سوی خر رفت و حقه بازی های جدیدی را از سرگرفت------. به نظر بنده بزرگترین خیانیت به همه مردم اینست که کسی به نام معترض یا مخالف یا اصلاح طلب به پای صندوق رای برود. اگر در ایران "اصلاح طلبی" جایی داشت که تا به حال قاتلی چون سید علی خامنه ای بر اریکه قدرت ننشسته بود و بقیه هم با سکوت کردن در برابر وی دستشان به گناه هایی همچون ضرب و شتم و تجاوز و فتل الوده نمیکردند. این فرد به غیر از حرف خود وهم فکرانش حرف و فکر دیگری را قبول ندارد که اجازه اصلاح طلبی بدهد. حالا جناب حجه الاسلام میخواند وسط دعوا حلوا قست کنند. شما اول برادری خود را ثابت کنید بعد سراغ ارثیه را بگیرید. شما اول به ما ضمانت کتبی بدهید که اولا نضارت و صیانیت کافی و لازم از صندوق ها به عمل خواهد امد بعد ادعای اصلاح طلبی کنید. دوم اینکه شما از اقایان سید علی و حلقه نزدیک ایشان یک نوشته کتبی بگیرید و به ملت نشان دهید که فرمان موکانه ایشان رای همه را وتو نمیکند بعد به مردم بگویید که با ایده اصلاح طلبی میخواهید وارد مجلس شوید. سوم انکه از دولت غاصب احمدی نژاد بنخواهد تا تضمین دهد که در انتخابات دست نمیبرد بعد پیشنهاد زنده کردن ایده اصلاح طلبی کنید.

آوردن مردم به ای صندوق رای و نشان دادن مشارکت مردم در انتخابات همچون بسیاری دیگر از حرفهای بی محتواست که از این حکومت سراپا اغفال و دروغ سرزده است.

به امید بیداری مردم ایران

شما اول برادری تان را ثابت کنید بعد به مساله وراثت و ارثیه. از کجا میدانید که مردم معترض در انتخابات این دوره هم شرکت خواهند کرد؟

بهترین گزینه ما مردم ایران شرکت نکردن در انتخابات است چون با امدن ای صندوق رای سید علی مارا به حساب خودش مینویسد و به مردم دنیا میگوید مشارکت مردم باز هم بالا بود-البته به کوری چشم دشمن- جناب حجه الاسلام منتخب این قبیل بازارگرمی ها برای ج.ا. دیگر خیلی کهنه شده و ما همه میدانیم که چه اصلاح طلب و چه اصولگرا برای ما مردم نیستند بلکه با هم میسازند تا حکومت فساد را بر ا نگهدارند.

نه برادر ما را به خیر شما امید نیست همان بهتر که با مطرح نکردن این مقوله مارا کمتر شر برسانید.

با تشکر

تند روها در هر دو طرف هيچ وقت به اين كشور و مردم در طول اين پنجاه شصت سال اخير خدمتي نكرده اند اگر نگوييم با بيتدبيري ها و خامي خود خيانت هم كرده اند

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما