خانه | خبر | اخبارایران

درخواست خاتمی برای «رفع حصرها و حبس‌ها»

یکشنبه, 1390-03-01 18:14
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ
محمد خاتمی، رئیس جمهوری پیشین ایران خواهان آزادی زندانیان سیاسی زن به مناسبت روز زن در ایران، شد. 
 
به گزارش کلمه، وی امروز، یکشنبه ابراز امیدواری کرد که آزادی زندانیان سیاسی زن گام اول به سوی «رفع حصر‌ها و حبس‌ها و ایجاد و تأمین آزادی‌های اساسی و مدنی» باشد. 
 
محمد خاتمی که در جمع جوانان اصلاح‌طلب سخن ‌می‌گفت، با اشاره به ضرروت «حرکت به سوی انتخابات آزاد»، افزود: «انتخابات مطلوب آن است که به بهانه احراز صلاحیت بخش‌های مهمی از جامعه و آنان که به هر حال با سلیقه‌ای متفاوت هستند، از حضور در عرصه منع و محدود نشوند.» 
 
رئیس جمهور پیشین ایران، جلوگیری از دخالت نیرو‌ها و نهادهای نظامی و امنیتی در انتخابات و حضور نمایندگان نامزدهای در تمامی مراحل رای‌گیری و شمارش آرا را از دیگر مصادیق انتخاب آزاد عنوان کرد. 
محمد خاتمی، هفته گذشته گفته بود: «اگر به نظام و رهبری ظلم شده است به نفع آینده از آن چشم‌پوشی شود و ملت هم از ظلمی که بر او و فرزندانش رفته است، می‌گذرد.» 
 
جمعی از «روحانیون و مدرسین حوزه علمیه قم» می‌گویند که حصر مهدی کروبی، فاطمه کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد را به «صلاخ اسلام؛ امنیت و ثبات نظام» نمی‌دانند
 
اشاره خاتمی به حوادث پس از انتخابات جنجالی ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ ایران است. در دو سال گذشته صد‌ها نفر از مخالفان در ایران بازداشت شده‌اند و ده‌ها نفر نیز کشته شده‌اند. 
 
در نزدیک به دو سال گذشته هزاران نفر از مخالفان دولت بازداشت و دست‌کم ده‌ها نفر کشته شده‌اند. گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌ها حاکی از «شکنجه و آزار و اذیت» بازداشت‌شدگان است. بسیاری از افراد دستگیر شده به احکام سنگین حبس، تبعید، شلاق و در برخی موارد اعدام، محکوم شدند. 
 
برخی مخالفان دولت با انتقاد از سخنان محمد خاتمی مبنی بر بخشش «نظام و رهبری»، خواهان پاسخگویی جمهوری اسلامی در رابطه با وقایع دو سال گذشته هستند.
 
از سوی دیگر جمعی از «فضلا، روحانیون و مدرسین حوزه علمیه قم» نیز در آستانه یک‌صدمین روز حصر مهدی کروبی، فاطمه کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، از رهبران مخالفان دولت طی بیانیه‌ای اعلام کردند که این حصر را به «صلاح اسلام؛ امنیت و ثبات نظام» نمی‌دانند. 
 
در این بیانیه که در تارنمای جرس منتشر شده، آمده است: «‌تشدید برخوردهای قهری و امنیتی با معترضان و منتقدان و دامن‌زدن به فضای التهاب و اتهام و توهین از طریق رسانه‌ها و فضاهای عمومی کشور، نتیجه‌ای جز افزایش تندروی‌ها و تحریک به ساختارشکنی‌هایی که خواست بدخواهان است، در پی نخواهد داشت.» 

 

مهدی کروبی، فاطمه کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد از اسفند ماه گذشته در حبس خانگی هستند و اجازه عبور و مرور و ارتباطات با دیگران را ندارند. 

Share this
Share/Save/Bookmark

به نظر میرسد که رهبر اقای خاتمی را مامور کرده تا یکبار دیگر در نقش محلل قرار گیرد تا شاید بتواند چند صباحی دیگر بر مسند خلافت بماند. اما این حرفها همه و همه به یک نکته ختم میشود و آن اینکه مردم دیگر باور ندارند که آخوند جماعت بتواند به غیر از خودش و شکمش به چیز یا کس دیگری فکر کند. آزادی بی قید و شرط تمام زندانیان سیاسی چه زن و چه مرد شاید یکی دو هفته بعد از دستگیری شان تاثیری میداشت اما اکنون همه از خود میپرسیم برای چه این افراد در زندان هستند؟ مگر اینها چه گفته اند و چه نوشته اند که این چنین مورد غضب خلیفه قرار گرفته اند؟ این اقراد اگر هم چیزی گفته باشند که کسی را آزرده باشند راه حل آن یک عذر خواهی ساده میتواند بوده باشد نه اینکه ماه ها و سالها از عمر خویش را در هلفدونی بگذرانند زیرا به آقا برخورده است. آخر آدم بالغ و عاثل که بهش بر نمیخورد. این قهر کردن و انتقام کشیدن کار بچه هاست و اینگونه نابخردی ها کار افراد عاقل نیست.

نه جناب خاتمی اینکه بخواهیم هردوطرف همدیگر را ببخشند معادله یک طرفه ایست که فقط به نفع خلیفه مسلمین است. اگر جناب رهبر هنوز هم میخواهند وجهه آخوندها را در نزد ایرانیان مخدوش تر و منفورتر از پیش کنند به همین منوال ادامه دهند که مصدق "یکی بر سر شاخ بن میبرید----" است و لاغیر.

نه لازم نیست شما یکبار دیگر محلل شوید ج.ن همان 8 سالی که در نهاد ریاشت جمهوری "بی یال و دم و اشکم" بودید برای هفت نسل ما کافیست.
به امید بیداری مردم ایران

شما به سايت راديو فردا نگاه كنيد آنها هم همين خاتمي را چاپ كرده اند وهمين حرفها را نوشته اندجاهاي ديگر هم همينطور واقعا شما چرا متوجه نميشويد كه خاتمي واصلاح طلبي راه حل نيست مگر همين چندروز پيش نبودكه خاتمي ماهيت اصلي خودش رانشان داد چرا درك نمي كنيد اينطوري ايران داغون ميشود دست برداريد اينقدر دنبال اين افراد نباشيد
مگر نگفتيم كه اين افرادرافرستاده اند به خارج كه مردم دنبال براندازان نروند ..... كي ميخواهيد متوجه شويد

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما